عضویت در ناتو اولویت اصلی گرجستان است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۷/۲/۱۱ کد خبر: 150504 منبع: پرینت

عضویت در ناتو اولویت اصلی سیاست خارجی و امنیتی تفلیس بوده و بیان کننده اراده محکم شهروندان کشورمان است.

به گزارش پایگاه خبری 'آپسنی'، «گیورگی کویریکاشویلی» روز دوشنبه طی سخنانی در همایش دیپلماسی مردمی ناتو و گرجستان، هدف از برگزاری این همایش را ارایه اطلاعات کامل به شهروندان درباره اهمیت عضویت گرجستان در ناتو و تاثیر آن بر روی آینده این کشور عنوان کرد.

این همایش با حضور «گیورگی مارگولاشویلی» رییس جمهوری این کشور، «آرون وس میچل» معاون امور آسیا و اروپای وزیر خارجه آمریکا و «تاجان ایلدم» معاون دبیر کل ناتو، در تفلیس برگزار شد.

نخست وزیر گرجستان اظهار داشت: عضویت در ناتو تا حدی برای کشورمان اهمیت دارد که این مهم را در قانون اساسی اصلاح شده گرجستان گنجانده شده است.

وی، از سطح همکاری های عملی و گفتمان سیاسی فعلی این کشور و ناتو ابراز رضایت کرد و گفت: روابط دوجانبه در سال های اخیر و به ویژه در سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشت و ما بار دیگر نشان دادیم که شریک مهم و قابل اعتماد ناتو هستیم.

رییس جمهوری گرجستان نیز در این همایش گفت: انتظار داریم در اجلاس سران کشورهای عضو ناتو که در ماه جولای در بروکسل برگزار می شود، پیشرفت های گرجستان در راستای توسعه دمکراسی و نیز تقویت روابط با ناتو مورد توجه حاضران قرار گیرد.

«گئورگی مارگولاشویلی» ابراز امیدواری کرد در اجلاس بروکسل تصمیمات تقویت کننده روابط وهمکاری گرجستان و ناتو اتخاذ شود .

** معاون وزیر خارجه امریکا: گرجستان شریک قوی برای امریکا است

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و آسیا نیز طی سخنانی گفت: آمریکا از تلاش های گرجستان برای عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا بطور فعال حمایت می کند

«آرون وس میچل»، افزود: دولت آمریکا همکاری های راهبردی و دوستی با گرجستان را برای خود مایه افتخار می داند و در کنار شما قرار دارد.

وی افزود: درهای ناتو به روی همه کسانی که از ارزش های ناتو حمایت و سهم خود را به برنامه واحد امنیتی ما ادا می کنند، باز است.
به گفته وی گرجستان شریک قوی برای آمریکا است.

امروز در نخستین روز این همایش دو روزه چشم انداز عضویت گرجستان در ناتو، چالش های عضویت گرجستان در ناتو و دستور کار اجلاس سران کشورهای عضو ناتو در بروکسل مربوط بررسی شد.

فردا در در دومین روز همایش نیزنقش دیپلماسی مردمی در فضای اطلاع رسانی، استراتژی ارتباطات ناتو در منطقه بررسی می شود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناتو
تفلیس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است