کاهش حمایت جوانان آمریکایی از حزب دمکرات
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۳    ۱۳۹۷/۲/۱۱ کد خبر: 150495 منبع: پرینت

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌ دهد حزب دمکرات آمریکا در حال از دست دادن محبوبیت خود در نزد رای‌ دهندگان جوان است.

نشریه هیل با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت نظرسنجی مشترک رویترز-ایپسوس که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد حزب دمکرات آمریکا در حال از دست دادن محبوبیت خود در نزد رای‌دهندگان جوان آمریکایی است. نظرسنجی رویترز-ایپسوس در فاصله بین ماه‌های ژانویه تا مارس برگزار شد. شانزده هزار جوان آمریکایی (متعلق به نسل هزاره) در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.

براساس نتایج این نظرسنجی، 46 درصد شرکت کنندگان اعلام کردند در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که سال جاری میلادی برگزار خواهد شد، به نامزدهای حزب دمکرات در ایالت های متبوعشان رای خواهند داد. این در حالی است که نظرسنجی مشابهی که سال 2016 میلادی انجام گرفته بود، حمایت 55 درصدی جوانان آمریکایی را از نامزدهای حزب دمکرات نشان می داد. بدین ترتیب، دمکرات ها در دو سال گذشته شاهد کاهش 9 درصدی محبوبیت خود در میان رای دهندگان جوان آمریکایی بوده اند.

در ادامه این گزارش آمده است 28 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی رویترز-ایپسوس اعلام کردند به نامزدهای جمهوری خواه ایالت های متبوعشان رای خواهند داد که در مقایسه با نظرسنجی برگزار شده سال 2016، یک درصد افزایش را نشان می دهد.

در ادامه گزارش به نقل از خبرگزاری رویترز آمده است محبوبیت دمکرات ها بالاخص در میان جوانان 18 تا 34 ساله در حال کاهش است. در نظرسنجی سال 2016، 47 درصد جوانان سفیدپوست نسل هزاره حمایت خود را از نامزدهای حزب دمکرات اعلام کرده بودند؛ این در حالی است که در نظرسنجی سال جاری این رقم به 39 درصد کاهش یافته است.

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می شود که نامزدهای دو حزب دمکرات و جمهوری خواه خود را برای انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر آماده می کنند. جمهوری خواهان امیداورند بتوانند اکثریت خود را در سنا و مجلس نمایندگان آمریکا حفظ کنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
دمکرات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است