احتمال برگزاری مذاکرات ترامپ و اون در سنگاپور
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۵    ۱۳۹۷/۲/۱۱ کد خبر: 150493 منبع: پرینت

رسانه های سنگاپور گزارش دادند: اظهارات جدید رییس جمهوری آمریکا، احتمال برگزاری دیدار و نشست دوجانبه 'دونالد ترامپ' و 'کیم جونگ اون' رهبر کوریای شمالی در سنگاپور را تقویت کرده است.

به گزارش رسانه های سنگاپور، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد درپی برگزاری نشست رهبران دو کوریا، بزودی دیدار وی با رهبر کوریای شمالی نیز انجام می شود.

طبق این گزارش، ترامپ هفته گذشته از سه مکان احتمالی برای این دیدار دو جانبه نام برده بود.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'محمود بوهاری' همتای نیجریه ای اش از سنگاپور هم به عنوان یکی از این مکان ها نام برده بود.

ترامپ دوباره نیز در توییتی از سنگاپور به عنوان مکان این دیدار احتمالی یاد کرد.

این درحالی است که نخست وزیر سنگاپور در روزهای گذشته در پی انتشار برخی گزارش ها مبنی براحتمال دیدار دوجانبه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و 'کیم جونگ اون' رهبر کوریای شمالی در سنگاپور، اعلام کرد: تاکنون درخواست رسمی برای این دیدار به این کشور جنوب شرق آسیا ارایه نشده است

وی درحاشیه سی و دومین اجلاس سران اتحادیه جنوب شرق آسیا در این کشور در گفتگو با رسانه های منطقه گفت: ما نیز این گزارش را در رسانه ها دیدیم و سنگاپور دعوتنامه یا درخواست رسمی از هیچ یک از طرفین دراین خصوص نداشته است.

وی افزود: احتمال دارد در مورد این موضوع رهبران دو کوریا و آمریکا به توافقی دست یافته باشند اما در مورد اجرایی شدن آن تردید وجود دارد.

یک رسانه کوریای جنوبی پیشتر گزارش داده بود که احتمالا سنگاپور یا مغولستان به عنوان محل دیدار رهبران آمریکا و کوریای شمالی انتخاب شده اند.

طبق این گزارش تایلند نیز برای میزبانی این دیدار اعلام آمادگی کرده است.

رهبران دو کوریا در دیدار تاریخی جمعه گذشته خود در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کوریا» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
سنگاپور
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است