با تیم مفسد و قومگرا در ارگ به امیدی به امنیت نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۰    ۱۳۹۷/۲/۱۰ کد خبر: 150484 منبع: پرینت

در حکومت سه چهار دزد از هر قومیتی در صحنه حضور دارند و به عنوان نماینده اقوام حرف می زنند و در قاچاق و فساد و ترور و اختطاف هستند و در تمام جنایات سازمان یافته نقش دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، فیض الله جلال استاد دانشگاه در برنامه «بازنگاه» معتقد است با این تیم فساد پیشه ای که در حکومت وجود دارد پیروزی در جنگ و رسیدن به صلح در کشور امکان پذیر نیست و افزود: مساله افغانستان تنها مساله طالبان و داعش نیست. مساله افغانستان تنها مساله آمریکا و روسیه نیست. مساله افغانستان چندین جانب دارد و پیچاپیچ است. یک طرف قضیه طالبان است. یک طرفش داعش است. یک طرفش روسیه است. یک طرفش ایران است. یک طرفش پاکستان است. یک طرفش هند است. یک طرفش چین است. یک طرفش مشکلات کلان و اساسی درون خود دولت است.

وی افزود: ما چطور می توانیم با یک تیم فساد پیشه و قوم گرا با یک تیم مافیایی با افرادی که چور و چپاول کرده اند و زمین های مردم را غصب کردند چطور می توانیم تامین امنیت کنیم؟

جلال می گوید: سه چهار دزد از هر قومیتی در صحنه حضور دارند و به عنوان نماینده اقوام حرف می زنند و در قاچاق و فساد و ترور و اختطاف هستند و در تمام جنایات سازمان یافته نقش دارند. در حال حاضر با چنین وضعیت و با چنین افراد دزد صفت صلح چگونه بیاید؟

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امنیت
جلال
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   از .... اين ... حنيف اتمر از تاجيكها ويس برمك از هزاره ها وزير ترانسپورت و از اوزبيكها شاكر كارگر اينها غير از دزدى و فساد ديگه هدف ندارند

>>>   دنیا ره آب بگیره, مرغابی ره تا بند پایش!

>>>   استانکزی و ارگ خبرنگاران را هدف گرفته است زمینه را برای داعش آماده میکنند این دستور سروران خارجی ارگ است

>>>   جلال صاحب!
کاشکی از عنوان مقاله ات کلمه "قومگرا" را پس میکردی. زیرا تیم ارگ هر گو را میخورد و حتی جرات "قومگرایی" را هم ندارد. مجموعه ای از وطنفروشان دیوث هستند. اینها جاسوسهای کثیف امریکا و غرب هستند.

>>>   چـرا حکومت شــــــــــدیــــدا محکوم نکرد ؟
اگر محکوم کند در آینده اشرار چنین غلطی نمیکنند

>>>   چراصلح بیاید. زمانیکه صلح آمد و مردم حقوق شانرا مطالبه میکنند و بهترین ها در صحنه می اید و این دزدان از صحنه خارج میشوند پس اینها مجنون نیستند که صلح را بر قرار سازند.آه بجان ملت بیچاره که روزمره به دها جوان شان با خاک و خون آغشته میشود. پسر اشرف غنی با دخترش به وظیفه و تحصیلاتش ادامه میدهد و از زندگی خود لذت میبرد. اتمر، در انگلیس، ستانکزی در استرالیا، حکیمی در واشنگتن همینگونه است.
منگل

>>>   نمیدانم که ما مردم چرا اینقدر بیغیرت شده ایم؟ هر هفته و هر ماه، ما ده‌ها کشته میدهیم، اما هر گز مسئولین را بازخواست نمیکنیم. مانند گوسفند قربانی میشویم و با خدا ببخشد و تقبیح و محکوم کردن رئیس جمهور فاسد و مزدور بسنده می‌کنیم.

یا به گفته سعدی بزرگ.
راه است و چاه دیده بینا و آفتاب
تا آدمی نگاه کند پیش پای خویش
صد تا چراغ دارد و بیراهه میرود
بگذار تا بیفتاد و بیند سزای خویش

>>>   واقعاٌ به گفته منگل برای این شغالان صلح و امنیت خوش ایند نیست زیرا در فضای صلح مردم خود تصمیم می گیرند و شایسته های جامعه در رهبری قرار می گیرند نه مزدوران اجنبی . زمانیکه حرکت های مدنی مردم با انتحار و توطیه سرکوب نشد مردم تصمیم گیرنده واقعی می شوند. واین مزدوران در یک حرکت از میان برداشته شده به چوبه دار می روند. حالا انتحار و انفجار مردم را به اصطلاح عام خسی کرده است. واین وضعیت به نفع مزدوران است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است