عملیات خندق، جواب سربالا به تقاضای صلح
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۰    ۱۳۹۷/۲/۱۰ کد خبر: 150458 منبع: پرینت

آغاز عملیات نظامی طالبان زیر نام خندق در واقع یک جواب سر بالا به تقاضای صلح دولت و مردم افغانستان بوده و نوعی بی اعتنایی به خواسته حامیان جهانی صلح و نشانگر این خواهد بود که فشار لازم و کافی بر طالبان و حامیان شان از طرف جامعه جهانی و امریکا هنوز وارد نگردیده است.

طوریکه در اوایل جنگ ضد تروریزم در زمان مشرف که به زمامداران پاکستان گفته شده بود که (اگر از جنگ بر ضد تروریزم امریکا پاکستان حمایت نکند به عصر حجر برگردانده خواهد شد) که بعد از ان دیدیم پاکستان با چرخش ۱۸۰ درجه اجبارا از اعلان جنگ بر ضد تروریزم حمایت خود را بظاهر اعلان کرد و تا یک مدتی هم انتظار کشید و در پشت پرده البته کار های خود را انجام می داد ولی حالا معلوم می شود که به همان اندازه گذشته هم فشاری بر بالای طالبان و حامیان شان وارد نگردیده است که طالبان مثل همیشه بر طبل جنگ می کوبند و به هیچ مذاکره حاضر نمی گردند و هیچ نوع انعطافی از خود نشان نمی دهند.

ایجاب می کند تا جانب دولت افغانستان به حلوا حلوا دهن خود را شیرین نسازد زیرا طالبان همان موضعی را که در زمان حاکمیت خود در کابل داشتند هنوز از همان موضع خود عدول نکردند بلکه برهمان موضع گذشته شان پافشاری دارند.

پس لازم است تا به امیدهای واهی دل نبندیم تا باعث ضعف مورال نیروهای نظامی وامنیتی خود نگردیم زیرا همه ما یقین داریم که تا فشار کامل و کافی نظامی در داخل در جبهات جنگ با کوبیدن مراکز نظامی دشمن و فشار سیاسی و اقتصادی از بیرون بر بالای طالبان و حامیان شان وارد نگردد ایجاد صلح و امنیت در کشور ما یک آرزوی بیش نخواهد بود. لذا کمر ها را باید همچنان بسته نگهداریم و مثل همیشه مصمم به پیش رویم.

والسلام
سید محمد خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خیرخواه
صلح
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   این همه فقط سناریوی قدرت های بزرگ است بخاطر بقا و دوام جنگ در افغانستان که چطور برنامه هایشانرا عملی سازند. با براه انداختن کشت و کشتار و ویران کردن تاسیسات کشور توسط افراد گماشته شد خود در هر دو طرف قدرت هم طرف دولت و هم طرف مقابل این بازی انجام میشود. هر دو طرف با استفاده از نام دین مقدس اسلام خود را حامیان و طرفداران اسلام پنداشته ولی در حقیقت همان جیره خواران سابق اند که در وظایف شان هرگز کمی و کاستی نمیکنند. لعنت به این حلقات شوم و فروخته شده که فقط برای قتل و قتال بمیان آمدند اگر کمی وجدان و حیثیت داشته باشند باید از خدا بترسند.

>>>   اول طالبان میدانن که هیچ وقت ازراه جنگ پیروز نمیشون وتلفات هم زیادمیدهن پس چرامیجگنن ؟؟؟ طالبان میخواهن کلاتوسط دولت ومردم نابودشون ولی متاسفانه دولت نه عرضه داردونه اراده وطالبان به ارامش ورفاه مردم فک نمیکنن ومردم راادم حساب نمیکنن وفقط به نابودی افغانستان وویرانی ان تمرکزکردن من نمیدانم چرامردم ودولت هنوزمتوجه نیستن که طالب بایدنیست ونابودشون وجودانهابرای دنیاخطرناک است ویک گروه جاهل ونادان به تمام عیارهستن شمابه یک گاوبگو دودوتا جندتا میشودویاباگاووحشی یاحیوان وحشی صلح کنید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است