غنی: کلمۀ مجاهد در انحصار هیچ فردی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۱    ۱۳۹۷/۲/۹ کد خبر: 150455 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور در مراسم بیست و ششمین سال‌روز پیروزی جهاد مردم افغانستان که در قصر سلام‌خانۀ ارگ برگزار گردیده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

رییس‌ جمهور در سخنرانی خویش در این مراسم، جهاد افغان‌ها را در مقابل اتحاد شوروی و رژیم کمونستی، یک حماسۀ بزرگ دانسته که از هفت ثور ۱۳۵۷ آغاز و تا هشتم ثور ۱۳۷۱ ادامه پیدا کرد.

وی افزود: زمانی‌که اتحاد شوروی بالای افغانستان هجوم آورد، در آن زمان هیچ تحلیل‌گر فکر نمی‌کرد که این حماسه به پیروزی برسد، اما این حماسۀ تاریخی با عقیدۀ راسخ مردم ما و با الهام از کارنامه‌های بزرگان گذشتۀ ما پیروز گردید و جهان را متحول ساخت.

رییس‌جمهور کشور گفت که در جهاد علیه شوروی هر قشر، منطقه و هر قوم سهیم بودند و این حماسۀ تاریخی را باید به نسل‌های آینده انتقال دهیم، زیرا امروز نیز در مبارزه با تروریزم بین المللی و در آینده نیز به چنین حماسه ضرورت است.

محمد اشرف غنی با اشاره بر تشتت داخلی، نفاق و تضاد پس از پیروزی جهاد، گفت که برای سرنگونی رژیم اسبق آمادگی‌ها وجود داشت، اما برای آینده پلان نبود و ما در زمینۀ قواعد دولت‌سازی موفق نشدیم و جای مفاهمه و مباحثه را زور گرفت و فرصت‌های بدست آمده به ضعف مبدل شدند.

وی گفت که جهان مدیون ما بودند، اما پس از پیروزی جهاد جهان ما را ملامت کردند، پروسۀ ۱۱۲ سالۀ نظام‌سازی ازهم پاشید و تشتت آغاز گردید، همه چیز را ویران کردیم، نظام از بین رفت و ما به حاشیه رانده شدیم.

رییس‌جمهور با تاکید گفت که کلمۀ مجاهد در انحصار هیچ فردی نیست، این کلمه مربوط به هر افغانی می‌باشد که در مدت زمان میان هفت و هشت ثور مبارزه کرده است.

رییس جمهور، قانون اساسی کنونی افغانستان را مظهر اجماع افغان ها و وثیقۀ ملی دانست که ضامن وحدت ملی و راهنمای آینده است. وی افزود: اصول و قواعد بازی را که در طی سال ها نداشتیم، در این قانون اساسی تسجیل شده است، هیچ قانون اساسی به سطح جهان اسلام اسلامی‌تر از قانون اساسی ما نیست، زیرا تمام ارزش های دینی و ملی ما را منعکس می‌سازد.

رییس جمهور، شعور جمعی و عقل نسل کنونی را مورد ستایش قرار داده، گفت که چهرۀ نظام ما در قانون اساسی تعریف شده و اکنون زمان آن فرا رسیده است که این نظام را تقویت کنیم.

وی انتخابات قریب الوقوع پارلمانی و بعداً ریاست جمهوری را حتمی دانسته و آن را یگانه راه مشروعیت نظام خواند و تعهد کرد که در این انتخابات ها دولت مداخله نخواهد کرد و از اعضای شورای ملی خواست که آن ها نیز در این پروسۀ ملی، مداخله نکنند و میدان را برای رقابت سالم آزاد بگذارند.

رییس جمهور با اشاره به پیشنهاد صلح حکومت به طالبان و در مقابل آغاز عملیات تحت عنوان خندق از سوی آنان، گفت که آیا طالبان مفهوم غزوه خندق را می دانند، جهاد و غزوه در مقابل چه کسی؟ آیا غزوه بر ضد علما، مجاهدین، زنان و کودکان ما جایز است؟ این در حقیقت جنگ بر ضد ملت مسلمان افغانستان است.

وی گفت که بزرگترین بهانۀ طالبان این بود که نیروهای خارجی باید بیرون شوند، ۱۲۰ هزار نیروی خارجی خاک افغانستان را ترک گفتند، اما این ها جنگ را متوقف نساختند، در اینجا که جامعۀ بین المللی در کنار ما قرار دارند و جنگ می کنند، اهداف جنگ ما و این ها از همدیگر تفاوت دارد، آن ها برای امنیت کشورهای شان و تهدیدات آینده می جنگندند، اما جنگ ما دفاعی است، ما برای رهایی از مشکلات آینده و برای اتحاد و وحدت مبارزه می کنیم.

رییس جمهور گفت که قیمت این جنگ تحمیلی را فقرا، زنان، جوانان می‌پردازند، جهانیان پیشنهاد صلح من را برای طالبان یک پیشنهاد سخاوتمندانه و بی‌مانند دانستند، طالبان پس از یک ماه فکر، جرات این را نداشتند که پاسخ دهند، بالاخره اعلان جنگ کردند، تا ما پیشنهاد صلح را لغو و اعلان جنگ کنیم، مگر ما این کار را نمی کنیم، ما به هر حالت تعهد به صلح داریم.

رییس جمهور کشور اضافه کرد: سربازان ما که همه روزۀ در مساجد مراکز نظامی خویش عبادت می کنند، برایم شکایت کردند که رسانه ها شهدای ما را شهید خطاب نمی کنند، قشر سیاسی و اعضای پارلمان ما که همین سربازان امنیت شان را تامین می کنند، باید به این موضوع توجه نمایند و از نیروهای امنیتی و دفاعی خویش حمایت کنند.

رییس جمهور گفت که خانم ماه گل که تازه با امیدهای زیادی با خانوادۀ خویش از ایران به وطن برگشته بود، در رویداد تروریستی در هنگام توزیع تذکره، یک دختر کوچکش اش شهید و دیگرش زخم برداشت و شوهرش هم زخمی گردید. وی افزود: مادر این کودکان برایم گفت که دخترم را برایم دوباره بده، چگونه قلبی باشد که از شنیدن این تقاضا آب نگردد.

رییس جمهور غنی خاطرنشان کرد که جنگ جاری در کشور مشروعیت شرعی ندارد، از مکۀ مکرمه و سایر نهادهای اسلامی فتواهای برضد این جنگ رسیده است و بزودی با مردم شریک خواهد شد. وی افزود که برای صلح اراده داریم و اجماع ملی، منطقوی و بین المللی را در این خصوص حفظ می کنیم و به مرور زمان آن های که جنگ می خواهند، به صلح تن خواهند داد.

رییس جمهور اصلاحات در دوایر دولتی را فرمایش قانون اساسی خوانده، گفت: زمانی‌که ضوابط بر روابط حاکم شود، آنگاه مساوات بین یک افغان با افغان دیگر برقرار می گردد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
8 ثور
نظرات بینندگان:

>>>   غنی بخاطر انتخابات جرات اینرا ندارد یک کلمه هم در مورد جنایات جهادیها بالخاصه پس از 8 ثور 1371 بگوید. او از یادآوری قریب 800 طیاره جنگی، قریب 4000 تانک و هزاران وسیله جنگی که به قیمت آهن پاره بر پاکستان و ایران وسایر کشورها از جانب سران جهادی فروخته شد، مانند بز میلرزد. او در باره اینکه تمام داراییهای عامه و در حدود بیش از 4 ملیون جریب زمین دولتی در سراسر افغانستان از طرف سران و قوماندانهای جهادی غصب شد حتی یک کلمه بزبان آورده نتوانست. او در باره صدها هزار مسلمان و افغان که بعد از 8 ثور شهید شد گنگ و لال بود. او کلمه ای در مورد تجاوز بر مال و سر و ناموس مردم که از جانب سران تنظیمها براه انداخته شد و حوادثی را
بمیان آورد که تاریخ اسلام و بشریت از ان میشرمد، بمیان نیاورد. او به نحوی تمام افغانها را به نحوی شریک جنایات
سران جهادی قلمداد کرد چون همه آنها را جهادی و تنضیمی خواند. او همه این بیانات را برای راضی ساختن مجاهدین و مخصوصا امریکاییها ادا کرد تا امریکاییها رحم کنند و بار دیگر این دهن گنده را داخل ارگ سازند!!!
در حالیکه اکثریت مجاهدین همین حالا مصروف قبر کندن غنی اند!

>>>   غني با كلمه جهاد حساسيت دارد وهميشه در برابر در برابر ان مبارزه و همين اكنون مجاهدين را يگانه رقيب خود ميداند كه هميشه در برابر اقدامات و تصاميم فاشيستي ان سد واقع ميشوند. غني راست گفته و خواسته كه خودرا در جهاد مردم افغانستان شريك سازد. استعمار اورا مغز متفكر معرفي نموده او با رژيم كمونيست همكار بود بخاطر ابن الوقت بودنش و قومگرايي اش زيرا سردمداران نظام هاي كمونستي در افغانستان مربوط به همين قوم تماميت خواه بود ودر ان روز خودرا كمونيست دو اتشه خطاب ميكرد واز شوروي سوپر پاور وقت دفاع ميكرد. با امدن مجاهدين وبرپايي نظام اسلامي در اين سرزمين غني با تفكر فاشيستي ومزدورمنشانه همراه با همفكرانش در تباني با استخبارات پاكستان و پشتيباني استعمار گران خارجي، تغير چهره داد ودر دفاع از طالبان گلو پاره كرد وخود را يكي از مزدوران خاص غربي خواند ودر برابر مجاهدين قرار گرفت.امروز كه تاريخ طالب رو به اختتام است غني يك داعشي است و نيروهاي داعشي را به عناوين مختلف در ولايات شمال گسيل و جابجا ميسازد. غني كمونيست، طالب ، القاعده و دا عش حق دارد كه خورا مجاهد بنامد در حاليكه اين ديوانه قاقروده عليه اسلام ومجاهدين با شمشير بيگانه به مبارزه برخواسته است.

>>>   ...به اشرف غنی یهود فاسد که به گپ بیهوده خود را مصروف ساخته هر روز ملت مظلومان قربانی میشوند.
هارون
افغان

>>>   اشرف ....حق ندارد کلمه مقدس جهاد را بر زبان نحس خود جاری کند. حق اظهار نظر ندارد.

>>>   خوب گفته ، مجاهدين همه شان بينام و بي مقام هستند، نه جاي دارند و نه نان، تنها چند نَفَر دزد و بقاياي كمونيستها از نام جهاد استفاده كرده و غلامي اجنبي را قبول كرده عزت جهاد و اسلام را فروختند، و أنشالله در آخرت هم شاهد اعمال شان ميباشيم، مجاهدين غلط نفهمند، اين گپ غني متوجه همين خون فروشان مجاهدين است، نه خود مجاهدين.
مجاهد و مهاجر ناتوان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است