هشتم ثور، نمک بر زخم های مردم
کیست که نداند 8 ثور تنها یک تاریخ خاک خورده در تقویم زنگار بسته و فرسوده ی افغانستان است و بیش از آنکه لبخند بر لب مردم ملکی بیاورد نمک بر زخم های شان می پاشد 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۲۴    ۱۳۹۷/۲/۸ کد خبر: 150405 منبع: پرینت

مدعیان جهاد و جنگ سالاران مسلح کنونی که محافظان و خدم و حشم و ایل و تبارشان مخل آسایش عمومی شده است؛ روزگاری نه چندان دور مجاهدان واقعی فی سبیل الله برای برافکندن کمونیسم و برقراری یک نظام دموکراتیک اسلامی بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امروز 8 ثور 1397، 26 سال آزگار از روزی که سران جهادی به پیروزی رسیدند و توانستند ارتش سرخ را به عقب برانند می گذرد اما این روز نه سفید بلکه سیاه سیاه است و از پایان جشن پیروزی در شامگاه 8 ثور بود که جنگ بر سر قدرت و خانه جنگی و برادر کشی شروع شد.

در تمامی 8 ثورهای پس از 1371 تاکنون همواره وزارت کار و امور اجتماعی یا دستگاه های مرتبط حکومتی، این روز را گرامی داشته و رخصتی عمومی اعلام کرده است و برخی مسوولان تاریخ مصرف گذشته و فسیل های زنده ی به اصطلاح جهاد، در سخنرانی های کسل کننده ی خود به تعریف و تمجید از مجاهدنماهای امروزی پرداخته اند.

8 ثور در واقع بیش از آنکه درس عبرتی باشد برای کسانیکه با غرور کاذب و نفاق و اختلافات درونی، زمینه ی مداخلات خارجی را پدید می آورند و به تاخت و تاز طالبان و داعش میدان می دهند؛ یک روز استراحت برای پلوخوری و چرت زدن حین سخنرانی و بالیدن به افتخاری است که همه می دانند لکه ی ننگ بر دامن افغانستان شده است.

در مراسم مضحک تجلیل از هشتم ثور بعنوان روز پیروزی مجاهدین، رییس جمهور، رییس اجرایی، معاون دوم ریاست جمهوری و معاون اول ریاست اجرایی، روسای هر دو مجلس، رییس دادگاه عالی، سران احزاب مجاهدین و متنفذین اجتماعی و جنرالان ارتش همه ی امور مهم امنیتی و سیاسی را وانهاده اند و به رد و بدل کردن مکررات و توضیح واضحات نشسته اند.

کیست که نداند 8 ثور تنها یک تاریخ خاک خورده در تقویم زنگار بسته و فرسوده ی افغانستان است و بیش از آنکه لبخند بر لب مردم ملکی بیاورد نمک بر زخم هایشان (پر پر شدن جوانانشان، آواره شدن در کشورهای دیگر و نیز وانهادن خانه و کاشانه و روح زندگی در سال های قبل از 1371) می پاشد و آه از نهادشان بلند می کند.

از 8 ثور 1371 تا 8 ثور 1395، 24 سال درجا زدیم و گرد خود در دور باطل نژادپرستی و قوم گرایی و فساد و برادرکشی و تفرقه افکنی و وطن فروشی چرخیدیم تا بازهم به همان نقطه ی کوری برسیم که فقط زمینه ی چور و چپاول خارجی ها و بازماندگان جنگ را فراهم کرد و بعد فرش قرمزی از خون مردم ملکی زیر پای طالبان و ناتو گستراند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هشتم ثور
8 ثور
نظرات بینندگان:

>>>   هشتم ثور نمک بر زخم های مردم ومـــرچ برچشم های مردم ، هشت ثور روز ورود گوریلاهای تربیه شده درپاکستان برای ویرانی افغانستان

>>>   سی سال بعد هیچکس از نسل اول به اصطلاح جهاد ونسل دومش درصحنه حضور نمیداشته باشند آنوقت نه هشت ثور است نه هفت ثور بلکه صرف 28 اسد تجلیل خواهد شد ومردمان سی سال بعد زندگی بهتری خواهند داشت
چون دران زماهن جنگ سالار قانون شکن قوماندان باقی نمی ماند

>>>   و امسال غنی ....بتاریخ 8 ثور نمکهای فراوان بر زخمهای مردم پاشیید!!!

>>>   8 ثور روز تباهی افغانستان بود د.... حرفوی مانند گلب الدین مسعود ربانی دوستم سیاف وسایر جاسوسان خفاشان قرن داخل کابل شدند و دار ونه دار کشور را دوذدی کردند به ناموس مردم تجاوز اردو ملی پولیس وسایرنهادهای نطامی را ازبین بردند سلاح مهمات را به بادار شان پاکستان فروختند بد تر ازاین که ربانی ....واګذار ی افغانستا به پاکستان توسظ یک پروتوکول با نواز شریف به فروش رساندند قبور این ....بایدمحاکمه شود
کیلانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است