وزیر خارجه جدید آمریکا به بروکسل رفت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۳۹۷/۲/۸ کد خبر: 150383 منبع: پرینت

وزیر خارجه جدید آمریکا یک روز پس از ادای سوگند وارد بروکسل شده است تا با متحدان اروپایی مذاکره کند.

به گزارش رویترز، مایک پامپیو وزیر خارجه جدید آمریکا برای گفتگو با متحدان اروپایی درباره اقدامات روسیه و راهکارهای تقویت اتحاد نظامی ناتو وارد بروکسل شده است.

این نشست مقدمه ای برای دیدار اجلاس رهبران ناتو در ماه جولای خواهد بود. پامپیو قرار است در این نشست درباره اقدامات روسیه در اوکراین، گرجستان و سوریه و طرح های مربوط به افزایش امنیت در سراسر مرزهای جنوبی اروپا با متحدان ناتو رایزنی کند. این مطلب را یک مقام وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفته است.

پامپیو همچنین قصد دارد بر کشورهای عضو ناتو برای افزایش هزینه های نظامی فشار وارد کند تا بودجه نظامی خود را تا سال 2024 میلادی به 2 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهند.

ترامپ سه هفته پیش پامپیو را به کوریای شمالی فرستاد تا با رهبر این کشور دیدار کند. این در شرایطی است که ترامپ قصد دارد اواخر ماه می یا اوایل ژوین با کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی گفتگو کند.

وزارت خارجه آمریکا همچنان اعلام کرده است که پامپیو قصد دارد به عربستان سعودی، اردن و سرزمین های اشغالی فلسطین نیز سفر کند.

واشنگتن در حال همکاری با فرانسه، آلمان و انگلیس برای اصلاح آنچه که نواقص و اشکالات برجام اعلام کرده است، می باشد و احتمال می رود که پامپیو درباره این مساله نیز در بروکسل مذاکراتی با مقام های اروپایی داشته باشد.

پامپیو زمانی که نماینده کنگره آمریکا بود، با برجام مخالفت کرده بود. البته پامپیو در جریان نشست بررسی صلاحیتش موافقت خود را با اصلاح توافق هسته ای با ایران اعلام کرده است.

وی همچنین قصد دارد در سفر به خاورمیانه درباره توافق هسته ای ایران، نقش ایران در منطقه به خصوص یمن و سوریه با مقام های کشورهای منطقه گفتگو کند.

پامپیو در ریاض با سلمان شاه سعودی و عادل الجبیر وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد. در سرزمین های اشغالی فلسطین نیز وی قصد دارد با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل دیدار کند و در اردن نیز با عبدالله شاه این کشور گفتگو خواهد کرد.

سناتورهای آمریکایی با 57 رای موافق در برابر 42 رای مخالف به پامپئو به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا رای مثبت داده اند. دمکرات ها به شدت با انتخاب پامپیو مخالفت کرده اند چرا که نگران دیدگاه های افراطی وی هستند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
بروکسل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است