مزایده مجدد قرارداد اعمار سمنت جبل‌السراج
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۶    ۱۳۹۷/۲/۷ کد خبر: 150374 منبع: پرینت

جلسۀ شورای‌ اقتصادی قبل از ظهر امروز به ریاست محمداشرف غنی رییس‌ جمهور، روی پلان تطبیقی پالیسی ملی حمایت از مستهلک، طرح ایجاد فابریکه پروسس لبنیات و پروسه داوطلبی اعمار فابریکه سمنت جبل‌السراج بحث نمود.
ابتدا پلان تطبیقی پالیسی ملی حمایت از مستهلک توسط فیروزخان مسجدی معین انکشاف سکتور خصوصی و صنایع وزارت صنعت و تجارت ارایه شد.

وی گفت که هدف این پلان تطبیق پالیسی حمایت از مستهلک، ارتقای آگاهی مستهلکین و متشبثین در مورد حقوق، مسئولیت‌ها، مکلفیت‌ها و موضوعات مربوط به حمایت از مستهلکین، سهیم‌ساختن جامعه‌مدنی در حمایت از مستهلکین، جلوگیری از عرضه اجناس غیرمعیاری و غیر مصون، تنظیم امور اعلانات تجارتی و حمایت از مستهلکین در برابر اعمال فریب‌کارانه و تقلبی در معاملات تجارتی از طریق بررسی و رسیدگی شکایات مستهلک می‌باشد.

جلسه پس از بحث‌های همه‌جانبه، پلان تطبیقی پالیسی ملی حمایت از مستهلک را مورد تصویب قرار داد. رییس‌ جمهور گفت که یک میکانیزم تعقیبی از سوی وزارت صنعت و تجارت بخاطر پلان مذکور نیاز است و برای هر اداره باید یک ضرب‌الاجل واضح تعیین شود تا در زمان معین، پالیسی‌های خویش را تطبیق نمایند.
متعاقباً طرح ایجاد فابریکۀ پروسس لبنیات از سوی یک‌تن از مسئولین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری به جلسه ارایه گردید.
وی در رابطه به‌پروژه انکشاف صنعت لبنیات، تاسیس فابریکه لبنیات، فراهم‌نمودن زمین برای فابریکۀ پروسس شیر، اداره و مدیریت فابریکه و مودل آن به جلسه معلومات داد.

در جلسه بر سپردن مدیریت فابریکۀ مذکور به سکتور خصوصی تاکید گردید، رییس‌ جمهور غنی ضمن اینکه بر تاسیس فابریکه مذکور موافقت خویش‌را ابراز کرد.
وی گفت که ادارۀ اراضی در قسمت تهیه زمین برای فابریکه با وزارت زراعت همکاری کند و محل فابریکه در یک مکان مناسب انتخاب گردد و وزارت زراعت باید به سوالات تخنیکی که در این خصوص وجود دارد، پاسخ‌های قناعت‌بخش ارایه کند.
رییس‌ جمهور محمداشرف غنی افزود: نهادهای حکومتی که نیاز به لبنیات دارند، لبنیات خویش را از فابریکۀ مذکور خریداری خواهند کرد.

در اخیر جلسه پروسۀ داوطلبی اعمار فابریکۀ سمنت جبل‌السراج توسط یک‌تن از مسوولین وزارت معادن و پترولیم به جلسه ارایه گردید.
وی گفت که پروسۀ داوطلبی اعمار فابریکۀ مذکور را به کنسرسیوم خدمات لیگو افغانستان لوژستیک اعطا شده بود که پس از بررسی مجدد قرارداد از سوی وزارت معادن و پترولیم، مشکلاتی در آن تشخیص گردید، بناً پیشنهاد می‌گردد تا پروسۀ دواطلبی مذکور فسخ گردد.

جلسه پس از بحث‌های جانبه، قرارداد متذکره را فسخ کرد و رییس‌ جمهور هدایت داد تا مطابق پیشنهاد وزارت معادن و پترولیم، قرارداد مذکور بخاطر داوطلبی دوباره به اعلان سپرده‌شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سمنت
جبل السراج
اقتصاد
نظرات بینندگان:

>>>   کسانیکه در قرار داد قبلی مقصر هستند مجازات شوند.

>>>   جنگ راه انکشاف و فابریکه داری را بسته است . این خبر ها بازی دادن
مردم ساده دل است . سرمایه گذاری آب نیست تا در هر قالبی ریخته شود
حاجی م. حکیم تاجر

>>>   اشرف غنی نماینده تاجر کمپرادور است. از او توقع رشد تولیدات داخلی را نداشته باشید.
او با آواز دو رگه خود ماهها قبل چیغ زد که "ما شکر برق وارداتی داریم"؟؟!!
اگر او جرات کند یک گام کوچک در راه تولیدات داخلی بر دارد امریکا و پاکستان چپه سوارش میشوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است