والی قندوز کشته شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۱    ۱۳۸۹/۷/۱۶ کد خبر: 15032 منبع: پرینت

والي قندوز بر اثر انفجار در ولايت تخار کشته شد.
این انفجار که امروز جمعه در مسجد جامع اسپین زر طالقان ولایت تخار روی داد ، 40 کشته و زخمی برجای گذاشت.
محمد عمر والی قندوز بر اثر این انفجار با 14 تن دیگر کشته شد.
انفجار زماني روي داد که والي قندوز و همراهان او براي ادای نماز جمعه در مسجد اسپين زر حضور يافته بودند.
گفته شده است که یکی از سخنگویان طالبان مسولیت این انفجار را برعهده گرفته است.
سال گذشته نیز محمد عمر از يک سوء قصد جان به در برده بود.
در آن حادثه، در مسير حرکت والي قندوز، که از تخار عازم شهر قندوز بود، بمبي منفجر شد اما به وي آسيبي نرسيد.
گفتني است که والي قندوز اصالتا اهل تخار است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هر شخص جوابده عمل خود است اگر عمل نیک دارد به بهشت میرود ورنه به..........
وحیدالله دهمزنگ کابل

>>>   لعنت خدا وانبیاء الهی بر مزدوران یهودیت باطلان{ طالبان} که شخصی فهیم ودلسوزی را به شهادت رسانید آن هم در راه مسجد ونماز جمعه همرا با بیش از چهل تن شهید. من به عنوان یک قندوزی شدیدا این عمل جنایات کارانه را محکوم میکنم.
حمیدالله قندوزی

>>>   شها د ت و الی صا حب و تما می شهدا ء این رویداد را برای فامیل ها ی نجیب شا ن و کا فه ملت افغا ن تسلیت عر ض میدارم .
اگر واقعی این کار را طا لبا ن انجا م داده با شند و مثل قضیه شهید مصطفی کا ظمی نبا شد در آنصورت برای یک میلیو ن و یکصد و یا زده هزار و یکصد و یکم با ر ثا بت شد که طالبا ن به هیچ موازين دینی و میهنی پا بند نبو ده و دشمنا ن سر سخت تما می مر دم افغانستا ن میبا شند با ید تما می ملت علیه این گروه با غی بطور متحدا نه اقدام نموده و خو د را از شر اینها خلا ص نما یند .
خو شحا ل لغما نی

>>>   انا لله و انا الیه راجعون
کسانیکه بی محابا مسجد را که خانۀ پروردگار حی تواناست و نمازگزاران مومن را آن که سر بر سجدۀ خالق یکتا و صاحب این خانه میگذارند بوسیلۀ انفجارات درهم میریزند و بند ه گان مطیع او را در روز جمعه با قساوت زاید الوصفی به شهادت میرسانند- بدون تردید دشمنان قرآن ، دشمنان پیامبر اسلام و محارب با خداوند یکتا هستند- آنان بدینوسیله عناد و دشمنی ازلی خویش را با جهان بینی و عقاید اسلامی برملا میکنند، مردم را از عبادت و پرستش خالق مهربان ممانعت میکنند و صد ها کتاب آسمانی قرآن را در آتش کینه و نفرت خویش میسوزانند و زیر پا ها له میکنند. دولت کرزی که بیصبرانه میخواهد با این طایفۀ ...... تبانی نموده و قرار داد موءدت و اخوت ببندد و این دشمنان و محاربین خدا و رسول را در سرنوشت مردم افغانستان اختیار عام و تام ببخشد - بدون شک جنایت آشکارا بوده و در حق مردم مظلوم افغانستان جفای نابخشودنی است و من مطمینم که خداوند همۀ این ها را از رحمت و احسان خویش محروم مینماید.
شهادت آن شهیدان مظلوم و ارجمند را که سفاکانه و ..... بوسیله طالبان بی دیانت و اجنتان کافر و بزدل آی اس آی به وقوع پیوست برای خانواده محترم آنها و جمیع مسلمانان تسلیت عرض مینمایم و ازخدای توانا استدعا میکنم که مردم ما به آن حد از شعور و آگاهی برسد که دشمنان مردم افغانستان را بشناسند و از آنها خود و فرزندان شان را بدور نگهدارند.
میلاد

>>>   طالبان و القاهده مسلمان نیستند به خداون قسم یاد میکنم آیا مسجد جای افجار و قصد گیری هست؟
بعض ها طرفداری این منافقین و خائنین را میکنند باور داشته باشید که شما هم در صف اینها هستید.
وطن پرست

>>>   خوب شد!
ملانصرالدین - کابل

>>>   سلام
به تمام شهدا ي اين حادثه المناگ جنت برين و به طراهان اين عمل غير انساني دوزخ سوزان از بارگاه خداوند "ج" تمنا داريم
هاشمي كابل

>>>   انا لله و انا الیه راجعون ، خداوند همه گذشته گان را مغفرت و برای بازماندگان شان اجر جمیل عطا فرماید . باید همه مسئولین مرگ را در نظر داشته باشند و خود را آماده خدمت سازند نه مصروف دامن زدن موضوعات قومی وغیره.....

>>>   والی کندوز ادمی خوبی بود متسفانه در افغانستان ادم خوب عمر کوتاه دارد

>>>   این هم پاسخ روشن طالبان به فراخوان صلح اقای کرزی!!!!!!

>>>   بنده حقیر وفقیر نیز برای تمامی شهدا ای این حادثه جنت برین وبرای بازمانده های شان صبر وحوصله از خداوند متعال استدعا دارد واز خداوند برای آنهایی که این عمل خاینانه را طرح ریزی نموده وبا عث شهادت وزخمی شدن هموطنان ما گردید آتش دوزخ تمنا داریم واز آنهایی که طرفدار آنها استند خواهش میکنم که خود شریک جرم ودوزخ نسازند.

>>>   این کار دشمنان صلح اسلام است اگر هرکسی اینکار را کرده است و آن هم درمسجد ، خداوند رسوایش میکند اما من مطمیئنا میگویم که کار مسلمان نیست .
مردم ما با ید با هوشیار ی لازم به قضایا برخورد کنند .
شهلا کریمی ازکابل

>>>   لعنت خداوند بر افرادیکه این قسم عمل را انجام میدهند او هم در خانه خداوندج از خداوند متعال برای انجینر محمد عمر والی ولایت قندوز جنت فردوس را استدعا میکنم وتمام شهدا

>>>   ازبزرګان دینی شنیده بودم که ،اګرجنایتکاری فرارنموده وبه مسجدپناه ببردبایدتابیرون امدنش منتظرماندویااورابه طریقی مصالمت امیزوادارنمودتا ازداخل مسجدبیرون اید. واما حالامیبینیم که جنایتکارانی بنام طالب دین به مسجدرفته باافتخارمسلمین ونمازګذاران رابه بمب وباروت بسته وانفجارمیدهندوبعدآ رادیو ورسانه های جهان انرابه مسلمین ربط میدهند.اینهم جهادفرزندان پاکستان یعنی طالبان بیفرهنګ و بی دین.

>>>   انا لله و انا الیه راجعون
شها د ت تما م شهدا ء این رویداد را برای فامیل ها ی نجیب شا ن و کا فه ملت افغا ن تسلیت عر ض میدارم .
Afghan Türkiye

>>>   انا لله و انا الیه راجعون.

>>>   انا لله و انا الیه راجعون
شهادت نا بهنگام شهید برادر مجاهد و عزیز انجنیر صاحب محمد عمر را به تمام کافه ملت مسلمان افغانستان تسلیت میگویم و خود را شریک در غم و سوگواری شهید انجنیر محمد عمر میدانم.و به شخصیت والای این شهید ارج میگذارم.
او مرد بود با تقوا و مسلمان با تمام معنی. شهادت در چنین روز جمعه در حین نماز جمعه که مشغول با راز و نیاز به درگاه پروردگار بود جام شهادت را نوشیده و داعی اجل را لبیک گفت.
من شخصیت والای این راد مرد بزرگ را می ستایم. و خود را شریک در غم و سوگواری اش شریک میدانم.
روحت شاد و جایش درصدر جنت باد
ع-دوست شهید -جمهوری عربی مصر

>>>   انا لله واناالیه راجعون برای شهدای این حادثه بهشت فردوس وبرای بازماندگان ایشان صبر جمیل ارزو میکنم وهمچنان برای آسیب دیدگان شفا عاجل استدعا مینمایم امیدوار هستم که عاملان این عمل ناشایسته راکه خودرا طالب دین چلوه میدهند ودر حقیقت یک کافر بی دین هستند خداوند متعال به جزای ا اعمالشان برساند
فطرت از ولایت تخار مقیم در مصر

>>>   خداوند والي صاحب و تمام شهدا اين رويداد خونين را رحمت كند
و به مردم قندز والي دلسوز مقرر كند.
قندوزي

>>>   خداوند عزوجل غرق رحمتش کند یکی از فرزندان سر به کف و مجاهد افغان زمین بود انسان نیک و با شرافتی که همیشه خوبی هایش سر زبانها بود.راهی جنت است مبارکش باد ......
خالد از مسکو

>>>   هزار لعنت و نفرین بر چتلستان ( پاکستان) واین اجیران مزودورش که نه به مسجداحترام می گذارند ونه به قرآن ونه به نماز .
علاوه براینکه مسجد خانه خدا و جای عبادت است در آن قرآن هم موجود بود که پاس آنرا هم این بی دینان نکردند. ولی اگر یک مسیحی بگوید قرآن را می سوزانم آنوقت همگی می گوید اسلام در خطر است چرا جلو این جنایات واعمال کفر آمیز طالبان مزدور و باداران پاکستانی وعمال وهابی شا نرا نمی گیرند؟
یاسین از مزار شریف

>>>   خداوند ج این کشته شده گان را بیامرزد و دشمنان این کشور را از روی زمین پاک کند تا باشد که کودکی یتیم نشود و مادری بی فرزند.
مرگ بر آنهایی باد که تخم دشمنی و تبعیض و بدبینی نسبت به اسلام عزیز را در جامعه ما میکارد.
حسین - کابل

>>>   چندان ادم نبود صرف در غم بچه ها و خویشواندان خود بود و بس.

>>>   چرا شما فکر نمیکنید که این کار کار رقیب ها و یا بدست شبکه جاسوسی خارج نشده باشد تا قدرت بدست کسی که بهتر کنترول میشوئ نه اید؟

>>>   انا لله و انا الیه راجعون
ای اجنبی !باز هم در حریم خدای من تجاوز نمودی مرگ بر تو باد...
.ای ستمگر تابکی در پشت بام ماستی
تا بکی پا در حریم پاک مولاناستی
اندکی فکری به حال خود بکن تنهاستی
روزگار ما چنین باشد که تو! آقاستی

***
ما چنین در گیر و دار زندگی افسرده ایم
درگه ایمانمان را خاکمان بگزیده ایم
مام میهن را اسیر ظالمان ننموده ایم
در قفای دشمن مزدورمان خوابیده ایم
***
گاه با ریش و پتو خود را مسلمان ساختی
بار با دست عدو ما را پریشان ساختی
تابکی ای اجنبی در کنج خوان ماستی
وای بر حال من و حال تبار آریا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است