انتخابات خونین و پشتون تاریخ ساز
از سرشماری هوایی تا انتحاری ها در راستای سازماندهی حکومت در انتخابات است تا جامعه غیرپشتون در وحشت کشتار ناامید و آرای خیالیِ ثبت نام شدگانِ خیالی مناطق پشتون نشین، گوی سبقت را ربوده و تاریخ ساز شود 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۲    ۱۳۹۷/۲/۴ کد خبر: 150286 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، انتخابات که با چالش حضور کم رنگ مردم مواجه بود به یکباره در خون و انفجار فرو رفت، انتحاری خونین در مرکز ثبت نفوس غرب کابل 69 کشته و 120 زخمی برجای گذاشت، حمله ای که با توجه به امنیت نزدیک به صفر منطقهِ پرجمعیت دشته برچی قابل پیشبینی بود، حمله ای که هم زنان، کودکان و مردانی را به کام مرگ کشاند که برای دریافت شناسنامه الکترونیک مراجعه کرده بودند و هم دانش آموزانی که در راه رفتن به مکتب قتل عام شدند.

این حمله مرگبار آغازی بود برای قدرت نمایی تروریستان در سال انتخابات که نه تنها حکومت اقدام امنتیی روی دست نخواهد گرفت بلکه همچنان تهدیدها از کابل گرفته تا دورترین نقاط در انتظار تجمع های مردمی است.

داعش خیالی که مسوولیت هر حمله تکان دهنده را به عهده می گیرد و طالبی که برای نابودی افغانستان از هیچ کشتاری فروگذار نیست در مبنا یکی و از یک منبع تغدیه می شود و حضور بیش از بیست گروه تروریستی دروغی برای فریب افکار عمومی است.

انتحاری مرگ بار دشت برچی را نه می توان تلاش داعش برای براندازی اختلاف های مذهبی دانست و نه مربوط به طالبانی که خواهان توقف روند انتخابات بلکه مقصر کشتار مردم بی دفاع، ریاست جمهوری و رهبران ارشد امنیتی است، زمانیکه اشرف غنی مردم را تشویق به ثبت نام و شرکت در انتخابات می کند آیا نباید حداقل مراکز ثبت نام و ادارات نفوس را مورد حفاظت قرار دهد یا خود در پس پرده در حال از میان بردن همین نیم بند امید در میان مردمی است که همچنان به رای و آینده امید بسته اند؟

در این میان تهدید اصلی، روند رو به جلوی کمیسیون انتخابات است که مطابق فرمایشات ارگ در حال سازماندهی انتخابات می باشد که فراتر از تقلب های انتخابات گذشته و گوسفندواتر به پیش می رود و اگر این کمیسیون بنا به وابستگی ها راهی جز اجرای دستورات حکومت ندارد باید گفت که اشرف غنی با تیم ارگ نشین طی نزدیک به چهارسال گذشته شوم تر از طالب و خطرناک تر از داعش در کشور بوده است.

تروریستان حال با هر نامی که در اساس یکی می باشند آشکارا و بدون هیچ هراسی از نیات خود می گویند و با هر کشتار و ویرانی مسوولیت آن را به عهده می گیرند اما چه زمانی اشرف غنی و عبدالله از جنایت های روا شده بر مردم گفتند؟ دولتمردانی که در سلطه بر کشور و قدرت همراه با امریکا و پاکستان، تروریسم را تقویت کردند، با دالرهای اعراب بر نبرد مذهبی دامن زدند و در نفرت قومی، مردم را مقابل یکدیگر قرار دادند.

حکومت وحدت ملی نه تنها خواهان شرکت همه گیر مردم در انتخابات نمی باشد بلکه در پی ایجاد ناامنی ها برای بی میلی هرچه بیشتر جامعه است تا انتخابات بر اساس برنامه های از قبل طرح ریزی شده به پیش برود و از آنجایی که همواره مناطق غیرپشتون بیشترین حضور در انتخابات را داشته اند، اینک بنا به برنامه ارگ قرار است آرای خیالیِ ثبت نام شدگانِ خیالی مناطق پشتون نشین گوی سبقت را ربوده و تاریخ ساز شود.

انتخاباتی که اشرف غنی طی چهارسال با صرف هزینه های کلان از برکناری و انزوای رهبران قومی و سیاسی و گسترش ناامنی در همکاری های نهان با تروریستان و حامیان آنان تا از میان بردن اصلاحات در جنجال شناسنامه های الکترونیک صورت داد با سازماندهی دقیق و فراتر از هر انتخاباتی دیگری، پارلمان بر اساس خواست ارگ آرایش قومی به خود می گیرد، حزب اسلامی به امتیازهای کلان از مجلس گرفته تا حکومت دست می باید و از همه مهم تر، اشرف غنی بی رقیب و بدون شریک و متحد دردسر ساز در قدرت باقی می ماند.

این در حالی است که نه می توان امید به انتخابات حتی در حد و اندازه تقلب های گذشته را داشت و نه انتظار حضور واقعی مردم حتی کم رنگ در انتخابات زیرا حکومت از مدت ها قبل نفوس را از طریق هوایی سرشماری کرده و بنا به آن، ثبت نام و رای گیری انجام می شود و حال بماند که از حمله تا انتحاری های گسترده تر در سال جاری انتظار انتخابات و هر اجتماعی از مسجد گرفته تا صف رای دهی را می کشد.

هراس مردم از طالب و داعش نیست زیرا دهه ها با خشونت تروریستان دسته و پنجه نرم کردند بلکه وحشت از آن افراط گر و قبیله گرایی است که قدرت را در سلطه دارد و از حمایت غرب تا کشورهای عربی برخوردار می باشد، وحشت از تداوم قدرت رییس جمهوری می باشد که تنها طی چهار سال کشور را ویران تر و خشنونت بارتر از چهاردهه جنگ گذشته کرد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
طالب
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   به قلم عبدالرحمن خان:
در یک فقره کتاب تاج التواریخ چنین ذکر رفته است. امیر عبدالرحمن اظهار میدارد. ( اهالی مملکت من دوستی دولت و ملت انگلیسی را چقدر محترم می شمارند و چقدر محبت آنها در قلوب این مردم و مامورین من جا گرفته است. دو روز قبل از حرکت سر مار تیمور دیورند از کابل خواستم نشان هایی به جهت معزی الیه و سایر صاحب منصب های انگلیس که اجزای سفارت او بودند بفرستم و به جهت اینکه کدام یک خوش اقبالی را حامل این نشان ها قرار بدهم مجادله دوستانه در میان سپهسالار من غلام حیدر خان و منشی باشی و یک نفر کوتوال فراهم آمد. هریک از اینها مایل بودند که خود نشان ها را برده به اجزای سفارت تسلیم نماید زیرا که تمام آنها اجزای اسباب افتخار خود می دانستند و مایل بودند که نشان های مذکور به این خدمت را مخصوصا توسط آنها به صاحب منصبهای انگلیس برسد
ر

>>>   واقعادر آینده پشتون ها چگونه وبا کدام ابرو میخواهند با دیگر اقوام همزیستی داشته باشند.

>>>   داعشیان ارگ چندین بار است که به هزاره ها حمله میکند. باید مقابله بالمشل شود.

>>>   ریشه های طالب و داعش در ارگ کابل است

>>>   اگر ایالات متحده آمریکا ظرف بیشتراز ده سال مبلغ سه بلیون دالر بنام جهاد ضد روسی مردم افغانستان به مصرف رسانید منظور آن غمشریکی با مردم افغانستان رهایی آنها از چنگ اسارت و اباد سازی این کشور نبود بلکه به قول چاریی ویلسن یکی از سناتوران آمریکایی که گفته بود ما در حدود پنجاه و هشت هزار عسکر در ویتنام از دست دادیم و روس ها بیست و پنجهزار نفر در افغانستان از دست دادند بدین صورت سی و سه هزار دیگر هنوز قرضدار هستند. هدفی جز گرفتن انتقام خونین از حریف خود شان و بدست آوردن منافع جهانی آمریکا نداشت همین چاریی ویلسن از حزب دموکرات آمریکا بود که بقول جورج کرایل روزنامه نگار آمریکایی جنرال ضیاالحق را طی یک ضیافت به گوشه یی میکشاند و آهسته بگوشش میگوید آیا حاضر است با اسراییل معامله نماید؟

>>>   هههههه امنیت را بگذار سر جایش
حکومت حاضر نیست انتحاری را ثبت تاریخ کنه
و هزاره همه مهم نمیدانه که کی و چقدر نفر کشته شده
هزاره یک کار خوب می‌توانه که عزاداری و محفل ختم قرآن بگیره
هزاره اگر بیدار میبود این روز حال را نمیدید
از دوران عبدالرحمان چی پند گرفته هیچ از اینقدر انتحاری چی خواهد پند گرفت
احمد

>>>   این انتخابات ویا تمثیل دموکراسی مزدور ساز است تا پشتون ساز هرکه بخواهد غلام شود قبول می گردد منتها ان برادر ها به غلامی ودنباله روی عادت دارنداین همه مقام ومنزلت ودربار و... همه را از همین راه وروش بدست اورده اند خوب تو که نمیخواهی غلام شوی ویا مزدوری را به عهده بگیری گناه انها چیست دو تربوز را نمیتوان دریک دست گرفت هم ازادگی وسربلندی را کمای نمای وهم منصب ومقام ومنزلت را به هیچ وجهه این دو به یکبارگی امکان ندارد خصوصا در عصر حاضر ودر شرایط اشغال ومحکومیت ملت وکشور وتنهای وبیچارگی وجهان تقریبا یک قطبی پس اگر میخواهی در جای انها قرار بگیری از بسیار چیز ها تنازل نما وگرنه به دور دنیای دون مگرد که خوار وذلیل میشوی وشرمسار هردو دنیا نصیبت میگردد مگر این که بگوی اگر گور هم میسوزد خیر است که دیگ بجوشد
ترانه ساز

>>>   این حالت اسفبار و این وضعیت وحشتناک تا به کی...؟برای من دیگر جای امیدواری ازین سیاست مداران غدار تاریخ نمانده و جز یاری خواستن از خداوند یکتا و بی نیاز راه دیگه ای نمانده فقط میگویم خدایا بالای ما مسلمانهارحمی بکو.
آمین
مبین"اندخویی"

>>>   آنچه از گذارش شما و ديگر رسانه ها برميايد به احتمال زياد حكومت با مثلث شوم اش ( غني ، اتمر ، استانكزي ) خواهان شفافيت انتخابات نيستند . تنها راه گل الود كردن اب صاف انتخابات برهم زدن امنيت و انهم در مناطقي اند كه مردم اش تلاش بي شايبه براي راي دادن و مسول سرنوشت خود خودشان ره ميدانند . در ظمن تلاش شبانه روزي براي رسيدن به پيشرفت دارند .
سروش احمد ستاري
المان

>>>   اوغانها اصلن نمیخواهند طالب داعش ویا دهشت افگن های گلبیدینی صدمه ببینند، چون از نظر قومی به آنها به حیث ازخودگی میبینند۰ تا زمانیکه کنترول کشور بدست اوغانها باشد دهشت افگن ها محافظه میشوند و فرزندان اصیل این کشور قربانی آنها میگردند۰

>>>   چرا مردم هزاره بیدار نمیشوند. ارگ با شما در جنگ مستقیم قرار دارد. غنی اتمر و استانکزی آنرا بنام داعش و طالب رهبری میکنند تمام ترورها و هزاره کشیها دستوری بوده است. این استراتیژی ارگ کابل است. مردم هزاره برای نجات خود ضرورت به استراتیژی طولانی دارند. بجز دفاع فعال و شجاعانه و عاقلانه هیچ راه دیگری نیست. شما به مبارزه مخفی و علنی ضرورت دارید. تمام شما باید در گروپهای مخفی سازمان دهی شوید و آموزش دفاعی و نظامی بگیرید در بین جنگ شیرینی کسی برای شما بخش نمیکند. ارگ و امنیت ملی شما را قتل عام میکند. بیدار شوید. داعش و طالب بهانه است.

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا ....هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کتشار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن باهم همبستگی و همکاری میکنند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است