تصمیم جدید مسکو برای ارسال اس300 به سوریه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۹    ۱۳۹۷/۲/۴ کد خبر: 150269 منبع: پرینت

سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد: ارسال سامانه دفاع موشکی اس300 به سوریه موضوعی محرمانه نیست؛ اما تاکنون در اینباره تصمیمی اتخاذ نشده است.

وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد: ارسال سامانه موشکی اس300 به سوریه موضوعی محرمانه نیست؛ اما تاکنون در اینباره تصمیمی اتخاذ نشده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد: ارسال سامانه دفاع موشکی اس300 به سوریه موضوعی محرمانه نیست؛ اما تاکنون در اینباره تصمیمی اتخاذ نشده است.

وزیر خارجه روسیه در اینباره اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری این موضوع را با وزارت دفاع این کشور در میان گذاشته است تا از این طریق به سوریه کمک کند تا در موقعیت‌ های عدم آمادگی‌ های لازم بتواند در برابر اقدامات متخاصمانه‌ ای مانند حمله 14 آوریل انگلیس، آمریکا و فرانسه از خود دفاع نماید.

این در حالی است که ساعاتی پیش روزنامه کامرسانت چاپ مسکو به نقل از منابع دیپلماتیک و نظامی روس نوشته بود: مسکو بزودی سامانه‌ های پدافند موشکی اس300 را بطور رایگان به دمشق خواهد داد.

لازم به ذکر است که آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه هفته گذشته (25 حمل) یعنی درست یک هفته پس از طرح اتهام واهی حمله شیمیایی به شهر دوما در هفتم ماه مارس سال جاری میلادی واقع در غوطه شرقی در نزدیکی دمشق پایتخت سوریه مواضع دولت سوریه را هدف حمله موشکی قرار دادند.

گفتنی است که این کشور‌ها تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر دخالت دولت دمشق در این حمله ارایه نداده‌ اند.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی چندی پیش پس از درخواست‌ های مکرر سوریه و روسیه حضور کارشناسانش در این مکان را مورد تایید قرار داد.

این امر تاکنون چند بار به دلیل کارشکنی‌ های متعدد غرب و تروریست‌ های مورد حمایت محور غربی- عبری- عربی به تعویق افتاده بود تا اینکه نمونه گیری از مکان‌ های مذکور به انجام رسید.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسکو
اس300
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است