دیدار مسوولان رسانه ها و سخنگویان دولت با غنی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۸    ۱۳۹۷/۲/۴ کد خبر: 150258 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور با شماری از سخنگویان دولت، مسوولین رسانه ها و خبرنگاران مرکز و ولایات در آستانۀ روز مطبوعات، دیدار کرد.

در این دیدار که در قصر سلام خانۀ ارگ انجام شد، ابتدا محمد هارون چخانسوری معاون ریاست عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری و سخنگوی رییس جمهور صحبت کرد و ضمن خوش آمدید به آنان، گفت: دفاتر سخنگوی و مطبوعات ریاست‌جمهوری و مرکز رسانه‌های حکومت همواره سعی نموده‌اند تا موانع را از راه ارایه معلومات که حق مسلم مردم و رسانه‌ها می‌باشد، بردارند و فضای همکاری و اطلاع‌رسانی را بگونۀ مساویانه برای همه ‌رسانه‌ها فراهم‌سازند.
وی افزود که فعالیت رسانه ها در روشنایی قانون اساسی و سایر قوانین نافذۀ کشور باعث تقویت آزادی بیان و نهادینه شدن ارزش های قانون اساسی می گردد.
چخانسوری ضمن اینکه آزادی بیان و رسانه ها را از دستآوردهای مهم نظام جمهوری اسلامی افغانستان دانست، گفت که حکومت به آزادی بیان و حفظ دستآوردها در این عرصه متعهد است.

سپس ملالی میوند به نمایندگی از خبرنگاران ولایتی صحبت کرد و مشکلات خبرنگاران را در عرصه های امنیتی، اقتصادی، کمبود برق، عدم دسترسی به معلومات، عدم تطبیق درست قانون کار و کم بودن حقوق و امتیازات بیان نمود.

متعاقباً فهیم دشتی رییس اجرایی اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان صحبت کرد و ضمن معلومات در مورد کنفرانس ملی دو روزه برای خبرنگاران گفت که اشتراک کنندگان کنفرانس مذکور، مسایل و مشکلات مربوط به رسانه ها را مورد بحث قرار دادند و یک کمیتۀ مشترک ایجاد شد تا مسایل بحث شده را به شمول ریاست جمهوری، با مسوولین مربوطه شریک سازد.
وی همچنان گفت که یک کمیته که در ترکیب آن نمایندگان وزارت های مالیه، مخابرات و اطلاعات و فرهنگ و ادارۀ اترا و شرکت برشنا شامل می باشند و به منظور بررسی مشکلات خبرنگاران قبلاً ایجاد شده بود، کار خویش را انجام داده است و نتایج یافته های خویش را با شما شریک خواهد ساخت.
دشتی خاطرنشان کرد که به تعداد یک هزار قضایای مربوط به خبرنگاران مورد بررسی قرار داده شده و بسیار آن ها حل گردیده است و تنها ۶۰ قضیه باقی مانده که امیدواریم امر بررسی آن را صادر نمایید.
رییس اجرایی اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان، گفت که تعدیلات در قانون رسانه ها پیشنهاد شده است که امیدواریم بعد از طی مراحل توشیح گردد و همچنان طرح و طرزالعمل صندوق تعاون به خبرنگاران ترتیب گردیده و به زودی با شما شریک خواهد شد.
وی به رییس جمهور پیشنهاد نمود تا به نهادهای امنیتی بخاطر همکاری با خبرنگاران، اکیداً هدایت صادر نمایند و همچنان اعلانات دولتی برعلاوۀ رسانه های دولتی، به رسانه های خصوصی نیز داده شود.
فهیم دشتی گفت که در عرصه دسترسی به اطلاعات مشکلات وجود دارد و بخاطر حل این مشکلات یک کمیتۀ هماهنگی دسترسی به اطلاعات تحت رهبری یکی از مقامات ارشد حکومت وحدت ملی ایجاد گردد.
وی تصریح نمود که طبق هدایت رییس جمهور بخاطر همکاری با رادیوهای محلی یک طرح آماده گردیده و به ریاست جمهوری شریک شده است و پیشنهادات ما این می باشد که در زمینۀ تطبیق آن گام های عملی برداشته شود.

رییس جمهور غنی پس از استماع صحبت ها و پیشنهادات متذکره، ضمن خوش آمدید به آنان، در مورد رویداد تروریستی روز گذشته در کابل گفت که شهدای رویداد روز گذشتۀ کابل، شهدای راه دموکراسی اند که تروریستان بالای شان حملۀ وحشیانه نمودند.
وی افزود که مشکلات امنیتی تنها مشکل یک قشر، جامعه و گروه نیست و ما می توانیم آن را به اتحاد فکر و عمل حل نمائیم و برای حل آن باید علما نهادهای مدنی و فکری، خبرنگاران و همه ما دست به دست هم داده و در یک صف واحد قرار بگیریم.
رییس جمهور تصریح کرد که دشمنان در برابر خواست های ملی که همانا انتخابات و صلح اند، مشکلات ایجاد می کنند، اما آن ها باید بدانند که ما به عقب بر نمی گیریم و نه هم می توانند ما را از اهداف ما منحرف سازند. وی افزود که داعش دشمن یک قشر نه، بلکه دشمن رفاه، ثبات و پیشرفت کشور است.
رییس جمهور گفت که هدایت من به چخانسوری این است که در مورد حل مشکل مالی خبرنگاران و تقسیم عادلانه اعلانات، پیشنهاد خویش را به کابینه ارایه نماید تا در این خصوص یک میکانیزم واضح ایجاد شود.
محمد اشرف غنی ضمن استقبال از ایجاد کمیتۀ هماهنگی دسترسی به اطلاعات، افزود که قضایای خشونت علیه خبرنگاران که تا هنوز بررسی نگردیده، مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.
رییس جمهور کشور محمد هارون چخانسوری هدایت داد که دستورالعمل روابط سخنگویان با خبرنگاران را تنظیم نماید و تاکید کرد که باید همۀ سخنگویان بدون درنظرداشت روابط شخصی و برخورد سلیقه یی، اطلاعات را طور عادلانه و همزمان با رسانه ها شریک سازند.
رییس جمهور در اخیر سخنانش گفت که در صندوق تعاون خبرنگاران که ایجاد شده است، برعلاوۀ اینکه من در آن سهم می گیرم، از همکاران بین المللی نیز خواهم خواست تا به این صندوق کمک نمایند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رسانه ها
رییس جمهور
فهیم دشتی
نظرات بینندگان:

>>>   او ....!
آنجا انفجار شده است و صد ها نفر کشته و زخمی شده است.
در عوض آن که بروی شفاخانه به عیادت زخمیان و خانواده های کشته شده گان را تصلیت بدهی و به مشکلات شان رسیدگی کنی و مسؤلین امنیتی را که در تامین امنیت ناکام بودند، توبیخ و برطرف و تعلیق وظیفه نمایی و کمیسیونی غرض تحقیق حادثه موظف کنی،آمدی همراه ژورنالستان ملاقات میکنی.
در دنیا آدم بی عقل و خر و لوده زیاد دیده بودم، اما مثل تو کم پیدا میشه.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است