مرگ سرخ ویژه پیروان مکتب سرخ
تا زمانیکه دشمنان خویش را با دید و نگاه شرم آور تباری، در صفوف جماعت در مساجد و در مراسم مذهبی در تکایا جستجو می کنیم،‌ وضعیت بد و بدتر از این خواهد بود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۰    ۱۳۹۷/۲/۳ کد خبر: 150221 منبع: پرینت

شهادت الحاج وکیل حسین الله داد و سایر شهدای ۲ ثور ۱۳۹۷ را به شهدای مظلوم تبریک گفته و به خانواده ها و ملت افغانستان تسلیت عرض می کنم.
بار دیگر به رهروان راه عشق و کاروان شهدا افزوده گردید؛ بار دیگر خیل یتیمان پر رنگ تر شد، و بار دیگر صفحه ی از تاریخ انسان و انسانیت لکه ننگ برداشت و عرق شرم بر جبین مردانگی جاری شد.

کشتار انسان های غیر محارب و بی دفاع، بخصوص زنان و کودکان در هیچ مکتب و مذهبی، با هیج نوع توجیه،‌ تجویز نگردیده، بجز مکتب بربریت و توحش تکفیری و هیولاهای دیوانه سده های۲۰ و ۲۱.

اگرچه شهادت مقبوله، یکی از بلندترین جایگاه های انسانی است، که هر کس لایق این جایگاه نبوده و به آن نایل نمی گردد،. اما، با این توجیهات، نباید زمینه ظلم و ستم را مساعد ساخت،‌ نباید به ترویج ظلم کمک کرد،‌ نباید ظالم را جری و جری تر ساخت،‌ نباید مسوولیت های انسانی را در قبال جامعه فراموش کرد و نباید بی غیرتی،‌ بی عرضگی،‌ غفلت،‌ خمود،‌ بی شهامتی و موش صفتی را جزأ از فرهنگ نسل های آینده نمود و نباید در قبال جان،‌ ناموس، عزت،‌ شرف و سرنوشت بی تفاوت ماند. تفوق بر دشمنان و رهایی از بحران موجود،‌ یک روند چند مرحله ای می باشد که باید با درایت،‌ حوصله مندی،‌ پشت کار و فداکاری طی گردد.

آن مراحل عبارتند از:
بالا آوردن مجدد ارزش های معنوی به جای ارزش های قومی و تباری
آگاهی دهی و مبارزه با نفاق، تبعیض و تعصبات ذات البینی
دشمن شناسی تخصصی و خارج شدن از عوام زدگی
روش شناسی مبارزه
تجدید نظر در رهبری
شناسایی پروژه ها،‌ توطئه ها و عناصر نفاق افگن و مخرب.

مادامیکه پروژه ها و عناصر پلید تعبیه شده در داخل شناسایی نشوند‌،‌ قوت، پرستیژ و عظمت از دسته رفته را حاصل نخواهیم کرد و بر مشکلات فایق نخواهیم آمد؛ پروژه ها و عناصر مخرب شناسای و نابود نخواهند گردید،‌ مگر با رهبری متخصص متعهد و واحد؛ رهبری واجد شرایط به میان نخواهد آمد مگر در فضای همدلی، اعتماد و برادری؛ اعتماد و برادری ممکن نیست مگر با محوریت ارزش های معنوی و محو کامل باورمندی به ارزش های تباری و نژادی.

شالوه سخن اینکه: مردم به عزا نشسته! تا زمانیکه دشمنان خویش را با دید و نگاه شرم آور تباری، در صفوف جماعت در مساجد و در مراسم مذهبی در تکایا جستجو می کنیم،‌ وضعیت بد و بدتر از این خواهد بود.

همه ی ما به پیشگاه خداوند ج و نزد شهدای مظلوم،‌ بیوه های پریشان شهدا و یتیمان گرسنه،‌ نا امید و بی پناه شهدا مسوولیم؛ زیرا، یا نفاق را (خواسته یا نا خواسته)‌ ترویج کردیم،‌ یا از آن بهره برداری کردیم یا در قبال جلوگیری از آن سکوت کردیم و بی تفاوت ماندیم. شهدای عزیز،‌ به آخرین قطره های خون پاک تان سوگند که در راستای انسجام، وحدت و عزت مردم ما تا آخرین رمق از پای نخواهم نشست.

سید احمد شکیب منتظری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منتظری
مرگ
نظرات بینندگان:

>>>   آدم یک جای که تبریکی میرود، دست خالی نمیرود. اقلآ یک چند خریطه شیرینی گرفته میرود و یا در بین مردمشیرینی تقسیم میکند.
خرافات هم از خود حد و اندازه دارد.
کشتن و مردن و زخمی شدن مردم، چه تبریکی دارد، که به مردم تبریکی میدهی؟
نقل شهادت خودت را بخیر و خوبی چه وقت بخوریم؟

>>>   مگر این‌مردم مظلوم و محروم مناطق مرکزی هزاره جات گوسفندان هستند که باید در کوچه وبازار کشته شوند؟اینها مثل انسانان دیگر تبعه افغانستان حق دارند که در آرامش وصلح زندگی کنند.ما پیروان سرخ نیستیم که مثل گوسفندان کشته شویم اطفال ،زنان،پیر مردان و پیرزنان ما مثل گوسفند درهرکنج و کنار این وطن مشترک کشته می شوند.مامیخواهیم که به یاری خدای بزرگ ولایزال با مرگ طبعی بمیریم انانیکه مارا به خط سرخ فلان وفلان به کشتن و نابود کردن ثوق میدهند بدانند که همین شعاردهندگان تعداد شان خیلی اندک هستند.مردم زجر کشیده مناطق مرکزی همیشه از صمیم قلب با حکومت مرکزی همکار بوده واز وجب وجب خاک وطن خود دفاع کرده اند که به همگان واضح و روشن معلوم هستند.هیچ قدرتی نمی تواند این مردم مومن و صادق مناطق مرکزی افعانستان را از دولت مرکزی جدا کندواگر دشمنان رنگارنگ این ملیت محروم هزاره جات را از دولت مرکزی منزوی بسازند بدانند که ابن ارمان منافقانه و رذیلانه شانرا باخود به قبر شان ببرند..
الا لعنت الله علی القوم الظالمین.آمین

>>>   به پاسخ نویسنده ای اولی "باید بدانی که شهید شدن وبه شهادت رسیدن تبریک وتهنیت دارد .زیرا قرآن کریم گفته شهیدان نمی میرند"
در همچو حالات دور از عقل و درایت انسانی است که باهم بر سر این چنین مسائل دعوا و بحث راه بیاندازیم. زمان، زمان همدردی وبیداری فکری میباشد .
آقای سید احمد منتظری تشکر .قلم تان توانا باد

>>>   مهزیار مهرآذین :
من نمی دانم این دعوای شیعه و سنی تا کی باید ادامه یابد خود حضرت علی با جناب عمر همکاری می کرد و به وی مشاوره می داد و حتی دختر خود ام کلثوم را به نکاح خلیفه دوم درآورد ما نباید کاتولیک تر از پاپ باشیم .
خدا رحمت کناد جامی را که گفت :
ای مغبچه از مهر بده جام می ام
کآمد ز نزاع سنی و شیعه قی ام
گویند که جامیا چه مذهب داری
صد شکر که سگ سنی و خر شیعه نی ام

>>>   سلام علیکم برادر گرامی!
درحالیکه ازحادثه های المناک وحشتناک که همه روزه در وطن عزیز ما اتفاق می افتد و همه روزه پدران، مادران غمدیده را به سوگ اولاد هایشان می اندازد عمیقآ متاثر وغمګین هستیم وخود را درین غم واندوه تک تک شما عزیزان شریک میدانم از خداوند متعال به شهدایی این وطن بهشت برین و به باز مانده گان شان صبر جمیل و به شیاطین که این عمل را انجام می دهد برزخ ابدی خواهانم.
مطلب همه شما عزیزان را خواندم,واقعیت امر این است که همه ما گنهکار هستیم در مقابل خداوند متعال جوابگو و روی سیاه اما بعضی ها آنقدر گنهکار هستند که نام مقدس اسلام عزیز را بد نام ساختن حتی اگر مسلمان خطاب کنیم گنهکار میشویم. مشکل اساسی در بنیاد خود ما است چون مسلمان بدنیا زاده شدیم اما مسلمان واقعی دلسوز نمی باشیم. از اسلام و دین خود اصلا طوریکه قرآن کریم گفته نه خبر داریم و کسانیکه دارند حمل ندارند تنها از نام مقدس اسلام استفاده کرده مانند منافقین شیاطین ما بیسواد های دین را هم گمراه کرده و به راه شیطانی خود کشانده اند، از ما گاه بنام دین، جهاد، گاه مذهب، قوم و غیره خون ملت مسلمان مارا مکیدن و خود قارون، فرعون و نمرود زمانه گشتن. نمیدانم ملت مسلمان افغان چی وقت از خواب غفلت بیدار میشوند تا خود را از شر این شرالفساد ها خلاص کنیم، بلاخره تا به کی یکدیگر را مانند درنده ها بنام های ، کمونست، مجاهد، طالب، داعش ابلیس، قوم، مذهب، ملیت و غیره خون برادر مسلمان و هموطن خود را می مکیم، لطفا بگذارید که همه ما یک ملت مسلمان باشم لطفا برادر ها مسلمان خود را از چنگال این منافقین شیاطین دین فروشان معامله گران نجات دهید تا باشد اولاد هایتان کنار هم مانند برادر مسلمان زندگی کند خود مان خو غرق گناه و کینه هستیم اما اولاد خود را انسان تربیت کنیم نه حیوان درنده
و سلام.
برادر تان قیس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است