یونایتدپرس:
حامدکرزی فرصت نفس کشیدن را از مردمش گرفته است
مقامهای آمریكایی معتقدند با وجود دستیابی افراد خانواده حامد كرزی به مسئولیتهای حكومتی، مشكل است که بتوان فساد دولتی را در افغانستان از میان برداشت تا مردم كه بسیار از آن در عذابند نفس راحتی بكشند 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۶    ۱۳۸۹/۷/۱۵ کد خبر: 15022 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، خبرگزاری امریكایی یونایتدپرس در گزارشی در باره اوضاع كنونی افغانستان نوشت بسیاری معتقدند که دستیابی افراد خانواده حامد كرزی، رئیس جمهوری افغانستان، به جایگاهها و مسئولیتهای حكومتی به عاملی برای گسترش فساد دولتی در كشور مبدل شده است.

براساس اطلاعات داده شده از سوی این خبرگزاری، حامدكرزی شمار زیادی از افراد خانواده بزرگ خود را، از جمله برادران، برادرزاده ها و کاکاها، را به شغلهای حساس دولتی و مسئولیتهای مهم اقتصادی گمارده است.

مقام های امریكایی كه تصمیم دارند اداره كشور را به خود افغان ها بسپارند، معتقدند با وجود چنین شرایطی، مشكل است که بتوان فساد دولتی را در افغانستان از میان برداشت تا مردم كه بسیار از آن در عذابند نفس راحتی بكشند، حامدکرزی فرصت نفس کشیدن را هم از مردمش گرفته است.

یكی از مقام های افغان كه خواست نامش فاش نشود گفته است این افراد اختیار تام دارند تا هرچه می خواهند بكنند و با هركه می خواهند دوستی كنند. این یك قانون نانوشته است.

نیویورك تایمز نیز نوشت یكی از برادرزاده های حامدكرزی در وزارت اطلاعات افغانستان شغل مهمی دارد، برادر رئیس جمهور هم در نهادی به كار مشغول است كه مجوزهای شغلی صادر می كند، کاکای حامدكرزی هم سفیر افغانستان در روسیه است.

به گمان برخی تحلیلگران، در فرهنگ سیاسی افغانستان معمول است كه رئیس جمهور، اطراف خود را با افراد وفادار از میان خانواده پر كند.

آنها می گویند این در مورد حامدكرزی نیز صدق می كند چراکه باید موقعیت خود را تحكیم بخشد و خود را احتمالا برای تحویل گرفتن قدرت پس از عزیمت نیروهای غربی مهیا كند.

برادر بزرگتر و نزدیك حامد كرزی كه در ایالات متحده زندگی كرده است با رد محتویات این گزارش می گوید خانواده ما بیش از صد سال است در صحنه سیاسی افغانستان حضور داشته و هیچگاه كسی نام ما را هم ردیف مواد مخدر یا زد و بندها به كار نبرده است. همیشه از ما به عنوان صاحبان سنت های میانه رو در افغانستان نام برده شده است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای کرزی کسی را شایسته این پست ها نمی داند بناءً لازم است افراد خانواده اش نصب شوند.
فرهاد
هرات

>>>   ما مردم بیچاره کجا نفس داریم تا کرزی فرصت کشیدن آنرا از ما بگیرد.
بیجاره کرزی خودش هم در نفس تنگی قرار دارد .
با احترام
سلمان
بلخ

>>>   این روز نامه یک واقعیت را بیان کرده است. که ما افغانها قدرت گیری خانوداه کرزی را در افغانستان بچشم مشاهده نمود ایم
کرزی در فکر و حرکت به سوی دیکتاتوری است کرزی و تمامی خانواده خود را بر سر قدررت رسانده اند، سهام دار کابل بانک برادر کرزی و حکمت کرزی اختیار دار تمامی وزارت اطلاعات و مسؤل یکی از شرکت های امنیتی ، ولی کرزی والی قندهار عمده ترین فروشنده مواد مخدر،دارای بزرگترین شرکت خانه سازی در قندهار. محمود کرزی تمام اختیار در افغانستان. کا کای های کرزی هم همین طور.
تمامی خانواده کرزی از موقعیت ریاست جمهوری استفاده سوء نموده ، بر خلاف قانون اساسی کشور، خود را مافوق قانون میدانند. حقیقتا برای دیگر افغانها جای نفس کشدن نمانده است، آروزی آن روزی هسیتم که افغانستان از این مهلکه نجات پیدا کند.
سمیرا از کابل

>>>   من در ابتدا اصلا باور نمی کردم کرزی یک روزی بر سر مردم افغانستان چنین بلاهایی بیاورد!!!!!!!!!!!!!!!!
فرهاد دلدار

>>>   عیب ندارد مگر دراین 250 سال گذشته اسلاف کرزی همین کار را نکرده اند.مهم این است که فرصت نفس کشیدن را به طالبان داده است .

>>>   با سلام !
تمام کرسی های مهم و اساس را برای هر شخصی دلخواه خود بدهند ولی به لحاظ خدااین هم زور گوئی ، قانون شکنی ، بی عدالتی را بس نمائیند و یک کمی هم در فکر ترقی ، پیشرفت ، حاکمیت قانون و صلح و تامین امنیت باشند تابکی و تا بکجا مردم مظلوم ما را خواهند کشانید از پی نخود سیاه .بکلی حوصله ، صبر و شکیبائی مردم به سر آمده است
با احترام خاوری از مزار شریف

>>>   که می گه فرصت نفس کشیدن را گرفته هرکس پول دارد می تواند آزاد نفس بکشد !!!

>>>   گناه کرزی چیست ؟ این قانون حکومت افغانستان است که فقط باید مال خانهای پشتونی باشد و لیاقت و تعهد در این کشور وحشی معنایی ندارد.
لال محمد شاهرخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است