اسراییل اطلاعات کاربران فیس بوک را می دزدد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۷/۲/۳ کد خبر: 150205 منبع: پرینت

رسوایی شبکه اجتماعی فیس بوک در جهان همچنان ادامه دارد و در جدیدترین مورد فاش شده است که شرکت های اسراییل اطلاعات کاربران فیس بوک را سرقت می کنند.

روزنامه فرامنطقه ای 'القدس العربی' روز یکشنبه نوشت: برخی شرکت های اسراییلی بدون سر و صدا اطلاعات شخصی و عکس های صدها میلیون کاربر را فیس بوک جمع آوری وبرای استفاده های امنیتی در یک پایگاه بزرگ داده ذخیره کرده اند.

القدس العربی افزود: این امر بدین معنا است که تل آویو تصاویر واطلاعات شخصی یک میلیارد نفر را در سراسر جهان (20 درصد جمعیت کره زمین) در اختیار دارد.

بر اساس تازه ترین گزارش های غربی، شرکت اسراییلی تروگینس (Terugens ) که 'شای اربیل' افسر سابق سازمان جاسوسی اسراییل آن را تاسیس کرده است، در حال جمع آوری هزاران تصویر از صفحات شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و یوتیوپ است تا بزرگترین بانک اطلاعاتی تشخیص چهره را ایجاد کند.

این بانک داده، به گفته سایت فناوری ماشاپل (Machpel، شامل تصاویر هزاران مظنون از نظر اسراییل است که شرکت تروگینس از بالغ بر 35 هزار ویدیو و عکس جمع آوری کرده است.

این شرکت های اسراییلی فناوری دسترسی به داده ها و اطلاعات سایت های شبکه های اجتماعی را در اختیار موسسات و سازمان های آمریکایی مانند نیروی دریایی و آژانس امنیت ملی آمریکا قرار داده اند.

شرکت اسراییلی 'ویرنت' نیز در اوایل ماه جاری برنامه جدیدی را برای شناسایی چهره به نام فیس دیتیکت 'Ves Detect' ارایه نمود که به کاربران خود اجازه می دهد افراد مورد نظر را به لیست رصد و جاسوسی اضافه کنند.

این اطلاعات در حالی فاش می شود که مدیریت فیسبوک با رسوایی جاسوسی مواجه است ومشخص شده است که اطلاعات میلیون ها کاربر خود را در اختیار موسسه تحقیقات سیاسی کمبریج آنالیتیکا ” (Cambridge Analytica) که برای دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا تبلیغ می کرد قرار داده بود.

در پی انتشار گزارش‌ هایی درباره اقدام شرکت کمبریج آنالیتیکا در استفاده از داده‌ های 87 میلیون کاربر فیس‌بوک در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا، مارک زاکربرگ مالک فیس بوک اذعان کرد که نتوانسته است از اطلاعات افراد محافظت کند.

اتحادیه اروپا هفته گذشته اعلام کرد که 2 میلیون و 700 هزار اروپایی در معرض رسوایی درز اطلاعات کاربران فیسبوک در آمریکا قرار دارند.

اکنون کمپین گسترده ای در سراسر جهان راه اندازی شده که خواستار تحریم فیس بوک و بسته شدن حساب های شخصی در این سایت است و 'براین اکتون' مالک واتساپ نیز در این کمپین مشارکت دارد. اکتون در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اکنون زمان آن است که برنامه فیس بوک را حذف کنیم.

هشتگ 'فیس بوک را حذف کنیم' در چند روز گذشته، بیشترین مشارکت را در توییتر از آن خود کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
فیس بوک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است