محتاط: مردم انگیزه رای دادن ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۷/۲/۲ کد خبر: 150174 منبع: پرینت

نداشتن شناسنامه دلیل اصلی عدم شرکت گسترده مردم در روند ثبت نام رای دهندگان نیست بلکه مردم انگیزه‌ ای برای شرکت در این روند ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، همایون محتاط رییس اداره ثبت احوال نفوس روز شنبه 1 ثور 97 در نشست استجوابیه مجلس نمایندگان درخصوص روند توزیع شناسنامه ها گفت: اداره ثبت احوال 479 مرکز در سراسر افغانستان دارد و حدود 235 هزار شناسنامه توزیع کرده است.

محتاط توزیع شناسنامه های جعلی را رد نکرد اما بیان کرد که سیستم دیتابیس شناسنامه‌ ها تا چهار هفته دیگر تکمیل می‌شود و اداره ثبت احوال نفوس این سیستم الکترونیکی را در اختیار کمیسیون انتخابات قرار می‌دهد که براساس آن کسانیکه با شناسنامه‌های جعلی چند کارت رای دهی اخذ کرده باشند شناسایی می شوند.

رییس اداره ثبت احوال و نفوس عدم اشتراک مردم در روند ثبت نام رای دهندگان را به نداشتن شناسنامه مرتبط نمی داند و در این خصوص گفته است که نداشتن شناسنامه دلیل اصلی عدم شرکت گسترده مردم در روند ثبت نام نیست بلکه مردم انگیزه‌ ای برای شرکت در این روند ندارند.

گفتنی است که روند ثبت نام رای دهندگان از یک هفته پیش در سراسر کشور آغاز شده اما نمایندگان مجلس می‌گویند اشتراک مردم در این روند بسیار کم است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
همایون محتاط
استجوابیه
نظرات بینندگان:

>>>   مردم از کدام خدمت شان راهی برای این خاینین وطن بدهند چی کردن صرف برای مردم مرگ دادن در دوران فاشیست های المان اینقدر کشته نشده بود از وقت که این خاینین به قدرت رسیده تمام مردم را قتل کردن مردم فراموش نکرده اند انکس که به این خاینین راهی میدهد برای مرگ خویش راهی میدهند واین خاینین انتظار از مردم دارند تا برای شان راهی بدهند سرمه ازموده امزمودن اشتباه است

>>>   مردم اگر یک جو عقل داشته باشند این انتخابات مذخرف را تحریم می کنند. معامله گران دو دوره فاسد نباید حق شرکت در انتخابات را داشته باشند.

>>>   رای دادن و انتخابات هیچ ارزشی در کشور ما ندارد و مردم حق دارند که در انتخابات شرکت نکنند زیرا دولت و حکومت افغانستان را از خود نمی دانند برای اینکه این دولت کوچکترین کاری برای ملت انجام نداده و همچنین نمایندگان مجلش هیچ قانونی را به نفع کشور تصویب نکرده اند بلکه هم دولتیان و هم مجلسیان بر سفه ای نشسته اند که آمریکاییها و غربیها برای آنان پهن کرده و بر سر تقسیم مواد روی سفره با هم دعوا دارند.

>>>   آیا لازم است به دزد، تقلب کار، کمیشن کار، معامله گر و منفت گرایان رأی بدهیم تا بر اساس رأی ما به کرسی بروند و برای هفت نسل شان حرام و حلال جمع آوری کنند اما مردم ما گرسنه بماند . مرگ برایشان میخواهم

>>>   رئیس اداره محترم ثبت احوال نفوس : بهتر بود که قبل از شروع روند ثبت نام رای دهنده گان سیستم دیتا بیس شناسنامه آماده بهره برداری می بود زیرا وفت کافی درین عرصه وجود داشت تاهم زمان با آغاز پروسه سیستم الکترونیکی در اختیار کمیسیون انتخابات قرار میگرفت که اشخاص وافراد جعل کار شناسائی میگردید ونمیتوانستند شناسنامه های جعلی وچنتائی دریافت کنند تا پروسه ثبت احوال نفوس حالت شفافیت خودرا میداشت واز جعل کاری جلوگیری می شد تا این پروسه خدا نکرده مانند پروسه انتخابات گوسفندی سال 1394- اعتماد مردم را خدشه دار؛ رسوائی وگند آن جامعه وجهان را آلوده نسازد اگر چنان شد مسئولیت آ مستقیم متوجه شما ودست اندر کاران ومهندسان این روند ملی بوده که بائیست پاسخگوی ملت ومردم باشید .
ع-ب-کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است