اتحادیه اروپا و مکزیک توافق تجارت آزاد امضا کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۷/۲/۲ کد خبر: 150167 منبع: پرینت

اتحادیه اروپا و مکزیک در تقابل با جنگ تجاری و سیاست های حمایت گرایانه آمریکا، توافقی برای گسترش تجارت آزاد و حذف تعرفه های تجاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بروکسل و مکزیکو سیتی بر سر یک پیمان تجارت آزاد و حذف تعرفه های تجاری میان اعضای اتحادیه اروپا و مکزیک به توافق رسیدند.

تلاش های اتحادیه اروپا برای مقابله با سیاست های حمایت گرایانه واشنگتن، پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و ناامیدی این اتحادیه از هم پیمانی تجاری با این کشور آغاز شد.

توافق تجارت آزاد با مکزیک در حالی است که اتحادیه اروپا سال گذشته توافق مشابهی با جاپان امضا کرد و این هفته نیز قرار است مذاکراتی را برای پیمانی تجاری با بلوک مرکوسور (آرژانتین، برزیل، پاراگویه و اروگویه) آغاز کند.

ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا گفت که این توافق مکزیک را در کنار کانادا، جاپان و سنگاپور به فهرست کشورهای در حال رشدی اضافه می کند که خواهان همکاری با اتحادیه اروپا برای دفاع از تجارت آزاد هستند.

مکزیک که مقصد حدود 80 درصد صادراتش آمریکا است، این توافق را به عنوان راهبردی برای کاهش وابستگی به این کشور می بیند.

اتحادیه اروپا و مکزیک با این توافق، پیمان تجاری 21 ساله میان خود را که بیشتر شامل کالاهای صنعتی بود، به روز کرده و محصولات کشاورزی، خدمات، و سرمایه گذاری و همچنین توافقاتی پیرامون نیروی کار، معیارهای محیط زیستی و مبارزه با فساد را به آن افزودند.

ترامپ 18 حوت سال گذشته تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را به ترتیب به 25 و 10 درصد افزایش داد. اقدامی که از سوی کشورهای طرف تجاری با آمریکا سیاستی حمایت گرایانه و آغاز جنگ تجاری تلقی می شد و تلاشی را در میان رقیبان تجاری واشنگتن برای مقابله با آن برانگیخته است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اروپا
مکزیک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است