اشرف غنی نگران مشکلات خشکسالی کوچی ها است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۷/۲/۱ کد خبر: 150089 منبع: پرینت

جلسه بحث روی مشکلات مالداران و کوچی‌ها ناشی از خشکسالی، به ریاست محمداشرف غنی در ارگ دایر گردید.

ابتدا، دلاور فیضان رییس عمومی ادارۀ کوچی‌ها، گزارش را در مورد تأثیرات منفی خشکسالی و آسیب‌های ناشی از آن روی وضعیت مالداری و کوچی‌ها به جلسه ارایه کرد و خواهان اقدامات جدی حکومت دراین زمینه شد.

در ادامه، نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری نیز گزارش اقدامات آن وزارت را در رابطه به تشخیص ساحات و ولایات آسیب‌پذیر، ظرفیت تولید خوراکه‌های حیوانی، پلان توزیع و اقدامات انجام شده در زمینه به جلسه ارایه نمود.
وی پیشنهاداتی را در مورد تخصیص بودجه از جانب وزارت مالیه، سهولت لازم در پروسۀ تدارکات خوراکه حیوانی و در صورت نیاز خریداری مواد خوراکه حیوانی از کشورهای ترکمنستان، تاجکستان و ترکیه مطرح کرد.
وزیر زراعت و مالداری همچنان تقاضا نمود که هیاتی دراین خصوص تعیین شود و پروسۀ توزیع خوراکه‌های حیوانی در همکاری با ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی انجام پذیرد. وی گفت که جهت رسیدگی عاجل به نجات مواشی از هلاکت، پلان اضطراری دوماهه ترتیب‌شده است و درصورتی‌که جواب‌گو نباشد این پلان تا ۹ ماه تمدید می‌گردد.

رییس‌ جمهور غنی در این مورد گفت: باید پیش‌بینی از وضعیت وجودداشته باشد که کدام مشکلات با امکانات دست‌داشتۀ داخلی قابل حل است و علوفه موجود باید به دسترس مالداران قرار گیرد و در صورت نیاز از سه کشور متذکره خریداری گردد.
رییس‌ جمهور خاطرنشان‌ساخت که برای کوچی‌ها در مسیر انتقال، کمک‌رسانی صورت گیرد و با دونرها نیز در مورد منابع صحبت شود. وی تأکید کرد که باید از وضعیت عمومی تحلیل واضح وجود داشته باشد.
وی بر توزیع عادلانۀ علوفه و خوراکه‌های حیوانی و نظارت کمیته‌های ولایتی مربوط به حالت اضطرار در همکاری با شوراهای محلی میثاق شهروندی و اردوی ملی تأکید کرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوچی ها
خشکسالی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   فعلا برای افغانستان از کولی های تن فروش کوچی ها بسیار قابل اهمیت است. چون از همین خاک هستند و خاک برایش ضرورت دارد ولی کولی ها امروز در افغانستان هستند فردا جای دیګری میروند.

>>>   خشک سالی برای همه مردم است نه تنها کوچیها ، اما این کوچیها چند رئیس دارند؟ یک رئیس ملا تـره ، یک رئیس اجمل غنی ،یک رئیس جنرال طاقت

>>>   به کوچی ها در مسیر راه کمک شود تا گوسفندهایشان چاق تر شوند که انتخابات در پیش داریم

>>>   اشرف غنی فقط و فقط نگران انتخابات "بزور" است چون برای والیان گفته که مامورین شانرا با زنان شان برای "ثبت نام" روان کنند!!!!

>>>   باید کوشید تا این گوشفندان از حملات انتحاری بدور نگهداشته شود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است