کمیشن کاری در سفارت افغانستان در سویدن
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۵    ۱۳۹۷/۱/۳۰ کد خبر: 150072 منبع: پرینت

گزارش هایی از نمایندگی های سیاسی افغانستان در دیگر کشور ها به دست ما رسیده است که حکایت از کمیشن کاری های زیاد بخصوص در رابطه با تایید مدارک یا تایید هویت و یا تذکره های غیابی و یا صدور پاسپورت های جدید دارد اما زد و خورد چند روز قبل مقابل سفارت افغانستان در استکهلم ما را برآن داشت تا به خبرهای رسیده از هموطنان ما از سویدن توجه کرده و این موضوع را به گوش مسوولان مربوطه برسانیم.

گفته می شود که سفارت افغانستان در سویدن به مرکز کمیشن‌کاران تذکره های غیابی تبدیل شده است، کسانیکه برای درخواست تذکره غیابی به سفارت می روند، به کمیشن‌کارانی که از سوی کارمندان سفارت معرفی می‌شوند، راجع می گردند و کمیشن‌کاران برای به انجام رسانیدن هریک از آن تذکره‌ها از مهاجرین بیچاره مبلغ ۵۰۰ یورو طلب می کنند.
این برخورد کارمندان سفارت سبب سر و صداهای فراوان شده و بارها سبب زد و خورد بین کارمندان سفارت و مهاجرین که حاضر نیستند پول به کمیشن‌کاران بپردازند، شده است.

یک منبع از وزارتخارجه در کابل به خبرنگار افتخاری ما در این زمینه ابراز داشت که آنان از کمیشن کاری ها نمایندگی های سیاسی اطلاع دارند اما کسی در مرکز پیگیر این قضایا نیست و گویا مبالغ دریافتی بین برخی دیگر در کابل نیز تقسیم می شود.

شما خوانندگان عزیز بگویید که این کمیشن کاری ها در سفارت ها و یا کنسولگری های افغانستان در که شما مراجعه کرده اید چقدر مشاهده شده است؟

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعات
سویدن
نظرات بینندگان:

>>>   سفارتخانه هاى افغانستان در سويدن، كانادا، تهران، اسلام اباد، تاشكند بدترين وضعيت را دارند و همه رقم فساد جريان دارد

>>>   حکومت باید از کمیبشن مکاران سفارت خانه ها مالیه اخذ کند ،
وزیر خارجه مصروف عطا وانتخابات ائتلاف با گلو واین موضوعات است هیچ وقت یک وزیرخارجه خوب وفعال درین وزارت نصب نشد یکی بد تر از دیگری !مخصوصا همین ربانی لیاقت یک قنسول راهم ندارد
ر

>>>   سفارت دولت فاشیستی در سویدن از ما هم 500 یورو اخذ کرد.

>>>   اب از بالا خیط است. به امید سقوط حکومت نیم بند کابل.

>>>   یکی دو مورد نیست.هزاران موردکمیشن کاری وجود داردوجالب اینست که کمیشنکاران می گویند بخش ناچیز پولی که از مشتری می گیریم به ما می رسد.می گویند از پنج هزار کرونی که می گیریم دوهزار آنرا به سفارت می دهیم ودو هزار دیگر رابه افغانستان می فرستیم وفقط هزار کرون به ما می ماند.برای افغان هاآبرویی باقی نمانده است.تقریباًهمه میدانند که این سفارت خانه به رهنمای معاملات تبدیل شده است.آیادر دولت به اصطلاح وحدت ملی حتی یک آدم باوجدان وجود ندارد که جلو این خیانت هارا بگیرد؟ تلاش برای بدست آوردن پول وثروت را شنیده بودم امانه درین حد واندازه که وجدان ،شرف ، حیثیت ودین وایمان رازیر پابگذاری تابه نان ونوایی برسی.ولله ازینکه درکشوری به نام افغانستان به دنیا امده ام خجالت می کشم. این چه روز وحالیست که ماداریم. لعنت به نادانی وجهالت وبی خردی ماکه این دزدان بی شرم رابه سرنوشت خود حاکم گردانیده ایم.

>>>   مادر سویدن زندکی میکنم و خبری از کمیشن پنجصد یورویی ندارم البته یک مقدار مشکلات است ولی خبر کمیشن پنجصد یورویی را نمیدانم

>>>   قرار اظهارات یکتن از کارمندان محلی اقای داکتر نجیب عابد که یکتن از دیپلوماتان مادامالعمر به حساب میرود وفعلا بعد از انکه بعد از ختم وظیفه به کابلبرگشت نکرده و درکنار فامیلش که المانی میباشد زندگی و به حیث کارمند محلیث ایفای وظیفه می نماید، گفته است که اگر دولت مرکزی جهادش را نادیده گرفته و وی را از وظیفه اش سبکدوش نماید ، خود را در نزدیک ارگ ریاست جمهوری پطرول میزند. قبلا هم ادعا شده بود که اقای نجیب عابد طی درخواستی به وزارت امور خارجه خواسته بودند کهنسبت علاقه که بکشورش دارد،میخواهد جسدش بعد از مرگش درمحوطه سفارت دفن گرددتا باشد بعد از مرگ هم از اماکن دولت اسلامی افغانستان مواظبت نماید.

>>>   متاسفانه که موضوع نشر شده کاملاً حقيقت دارد، چندی قبل به این سفارت که مرکز کمیشن‌کاری نامش گذاشته اند و خیلی هم دقیق است رفته بودم، بی نظمی داد میزد و اخلاق کارمندانش خیلی شرم‌آور بود.
نمیدانم پول که وزارت خارجه برای کارمندانش میپردازد کجا میرود!
شما ۱۰۰ بار تماس بگیرید، پیام بفرستید یا هر شیوه دیگری که بخواهید با این نمایندگی از یاد رفته وزارت خارجه به تماس شوید، ناکام میمانید.
حتی یکنفر برای جواب گفتن تیلفون ندارند!!!
اما هر قدر بگویی و هرقدر داد بزنی، ره بجایی نمیبرد.

>>>   این حکومت به این بی بندباری به زودی ازبین میرود انشاالله خدا یک حکومت اسلامی َ ازاد َ آباد مترقی وبدون مداخلات خارجی به افغانستان بیارد تا مرد مدمت را به آرامی ونشاط بگذارنند
مجاهد
هروی

>>>   از سفارت در استراليا خبر نداريد كه چى گدودى است سفير اشتوك صفت ...

>>>   ازسفارت افغانستان در امريكا خبر ندارين؛ هر روز بين سفير وديپلوماتها جنگ وجبهه گيري است، سفير مانند سفير نه بلكه مثل يك جنرال هيتلري برخودر ميكنه.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است