انتخابات؛ فرهنگ غلط را نهادینه نکنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۷/۱/۳۰ کد خبر: 150045 منبع: پرینت

در کشور و جامعه ما برخی از فرهنگ‌ های غلط در مورد انتخابات نهادینه شده و کم‌کم تبدیل به قانون‌ نانوشته می‌ شود از جمله:

1. معاونت دوم ریاست جمهوری برای هزاره‌ها تبدیل به یک رویه و قانون‌ نانوشته شده است بنابراین هر کسی که برای ریاست جمهوری کاندیدا می‌ شود معاون دوم خود را از بین هزاره‌ها انتخاب می‌ کند براساس همین رویه غلط در انتخابات ریاست‌ جمهوری گذشته استاد محقق با بیش از یک‌ونیم میلیون رای بعنوان معاون دوم داکتر عبدالله و انجنیر محمد خان شاید با جلب کمتر از پنجاه هزار رای بعنوان معاون اول این تیم برگزیده شد.

2. در انتخابات پارلمانی معمولا کسانی کاندیدا می‌ شوند که دارای پول و ثروت باشند زیرا مردم بیشتر دنبال پول، نان، چند متر موکت و چند چوکی برای مسجدشان هستند به همین دلیل افراد توانمند و شایسته نمی‌ توانند خود را کاندیدا نمایند زیرا توانایی اجرای موارد فوق را ندارند.

بیایید نگذاریم فرهنگ غلط نهادینه شود و افراد شایسته را هرچند فقیر باشند تشویق به کاندیدا شدن کرده و از آنها حمایت کنیم.

محمد نسیم جعفری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جعفری
انتخابات
فرهنگ غلط
نظرات بینندگان:

>>>   برو یک جریان خوبتر یا یک مافیا را پیدا کن! ملت به آینده نخبگان باور ندارد

>>>   نهادینه شدن فرهنگ انتخاباتی و بر گزیده شدن انسانهای لایق و شایسه و خدا محور و نگاه به رای به عنوان امانت و قبولی و باور شخص منختب به آراء مردم به حیث امانت که بار مسولیت شخص منتخب را سنگین تر می کند و...، اینها فاکتورهای است که نیاز به همکاری و فعالیت رسانه ها و مبلغین و متنفذین قوم دارد.
با رعایت موارد بالا و تحقق روش انتخاب درست نتیحه شان سری کار آمدن انسان های درست و فهیم و به درد و شرایط کشور آشنا. آن وقت است که کشور به سمت امنیت و آرامش و...، حرکت خواهد کرد. مرد شاهد افغانستان آباد، آزاد خواهند بود.
به امید آن روز.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است