مرگ تره کی را اینگونه اعلام کردند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۳۹۷/۱/۳۰ کد خبر: 150019 منبع: پرینت

در این وقت تره‌کی که دهنش خشک شده بود آب خواست اما روزی اجازه نداد که به او آب داده شود.

روزی و اقبال دستان تره‌کی را بسته و او را در همان تخت بی پایه خواباندند. روزی ناگهان با هر دو دست گلوی تره کی را محکم گرفت و اقبال نیز به کمک او شتافت آنها بالش کوچکی را که بر روی تخت بود روی دهن و بینی تره کی گذاشتند و لحظه به لحظه به آن فشار می‌ افزودند.

به من دستور دادند تا پای تره‌کی را محکم بگیرم بالاخره پس از ده پانزده دقیقه تره کی آرام گرفت آنگاه جسد او را در پارچه ای پیچانده با موتر به قول‌آب چکان بردیم و در قبری که قبلا تهیه شده بود دفن کردیم.

در تاریخ 18 میزان 1358 رادیو کابل خبر مرگ تره کی را اینگونه اعلام کرد: "نورمحمد تره کی رییس شورای انقلابی در اثر مریضی شدیدی که از چندی به این طرف عاید حالش بود صبح دیروز وفات یافت و جنازه مرحوم دیروز در مقبره فامیلی اش به خاک سپرده شد".

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معترف
تره کی
قتل
نظرات بینندگان:

>>>   هیچکدام شان تعریف و شخصیت نداشتند.حکومت کودتایی وغیر مردمی سرانجامش همین طور است.باید بخاطر قدرت همدیگر را بکشند و ملت را هم به کام های مختلف نابود کنند.من درآن هنگام متوجه اعمال و کردار شان بودم همه چیز ریشخند و مسخره بودند از حزب گرفته تا سطح رهبری بالا تاپایین همه عیاش ودرفکر جور و چپاول بودند فاشیزم قومی برهمه چیز قوی تر بودند خلاصه با همت مردم وایمان قوی ،حکومت جنایت کارشان بر ای ابد به زباله دان تاریخ سپرده شد.
وسیعلموالذین الظلمو ای النقلبون المنقلبون. آمین

>>>   درین کشور کسیکه اختلاس دزدی چوروچپاول نکند سرنوشتش همین است ظاهر شاه تنبل شاه زن باز را لقب بابا دادند اما داود خان را تیرباران کردند
کرزی باششصد ملیون دالر خود مصروف سیاخت است اما اما نالله خان برای بدست آوردن نان نجاری میکرد
درین خاک نفرین شده صرف کجروان موفق اند حقیقت شکست می خورد وناکام است

>>>   سلام معترف صاحب!
تشکر از معلومات تان ولی داکتر غنی تره کی نیست!!!

>>>   درست است که داکتر غنی ترهکی نیست اما اعمالش عین تره کی است .

>>>   تره کی یګانه ریس جمهور عادل در تاریخ افغانستان است!!!!!!!!!!!!!!

>>>   هرچه که مردم از انها راضی نبودند اما انها دزد چپاول گر نبودندتا حال کسی ندیده است که کدام اپار تمانی یا کدام تجارت خانه به نام انها موجود باشد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است