راى دادن فريضه دينى و شهروندى است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۷/۱/۲۹ کد خبر: 149965 منبع: پرینت

راى دادن فريضه دينى و شهروندى است و بايد از آن در جهت تحكيم دموكراسى و تحقق عدالت بهره گرفت.

با مشاركت شهروندان در انتخابات موتور تحول سياسى و تغيير قدرت (عزل حاكمان) كليد مى خورد، منحنى رشد فرهنگ دموكراتيک و كارآمدى نهادهاى مشاركت قانونى بالا مى رود، ارزش هاى مدنى تقويت مى شود، اقتدارگرايى مهار و زمينه براى توسعه گفتمان حق در جامعه فراهم مى گردد.

تقلب سالاران نمى خواهند مردم به پاى صندوق هاى راى بروند و كانديد موردنظر خود را انتخاب و حمايت كنند زيرا مى ترسند كه قدرت از دست شان خارج شده و راه هاى برگشت آنها به حكومت و حاكميت مسدود گردد از اينرو همه ى تلاش شان اين است كه آمپول ياس و نوميدى را بر بدن شهروندان فرو ببرند و آنها را از مشاركت در انتخابات بازدارند تا رفته رفته امكان بازتوليد نظام اجتماعى يعنى جامعه توده وار و هژمونيک نمودن نظام سياسى تماميت خواهانه شان مساعد گردد.

پس اى كسانى كه به روز قيامت و معاد و حساب و كتاب ايمان آورده ايد و آنانى كه به هيچ چيز تعبد ايمانى نورزيده ايد براى آنكه روزى در نظام قضايى اخروى و دادگاه وجدان خويش مواخذه و محاكمه نشويد لطفا به مراكز راى دهى رفته، ثبت نام كنيد و در پروسه انتخابات فعالانه شركت نماييد!

عبدالله پیمان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پیمان
رای دهی
انتخابات
مردم
نظرات بینندگان:

>>>   ما نه مخالف رای دهی هستیم و نه موافق چون نتیجه را هم قبلا میدانیم که کی برنده است؛ دلیل ما هم نتیجه رای گیری زمان رقابت بین کرزی - عبدالله و غنی - عبدالله است . اما شما که این همه اصرار دارید که مردم در انتخابات شرکت کنند از کجا اطمینان دارید که امریکا به غیر از مزدوران خود اجازه پیروز شدن را به کسان دیگر میدهد. لطفا منبع اطمینان یا دلایل اطمینان تانرا در رابطه به شفافیت انتخابات آینده ذکر کنید تا قناعت ما مردم حاصل شود در غیر آن البته با عرض معذرت ، ما را به شک میاندازی که شاید سهمی در تقسیم معاملات داشته باشی!!

>>>   رای دادن درنظام دیموکراسی برای حاکم شدن مافیا ورفتن به دارالندوه میباشد که چهار تن مافیا حاکم شود وقانون میسازند مطابق میل اشغالگران فعالیت کنند. قابل یادآوریست که دیموکراسی نظام کفری است مامسلمان هستیم اسلام از خود نظام دارد این وجیبه ما مسلمانان میباشد که برای حاکمیت اسلام کار نمایم تاازمحاکمه الله سبحانه وتعالی درآخرت خلاص شویم.نویسنده محترم ما به روز قیامت ومعاد،حسات کتاب ایمان داریم که رای دادن درنظام دیموکراسی حرام است واگر رای بدهیم ودر دارلندوه اشتراک نمایم خلاف اسلام عمل مینمایم.

>>>   مردم مسلمان افغانستان در طی هفده سال گذشته این را تجربه و درک نمودند که انتخابات دموکراتیک هیچ خیر و نفعی را برای مردم این سرزمین در قبال نداشته بجز، تحکیم قانون غربی، بدامنی و ناامنی، حمله های هوایی بر مراکز دینی و مدارس، تشدید انتحار و انتفجار، دزدی و غارت، فقر و فساد اداری و در کل وخیم شدن روند زندگی این تعداد از امت را در پی داشته است، بناً اشتراک در این پروسه های تخیلی و مردود بجز به درازا کشیدن حاکمیت غربی در این سرزمین و به تعویق انداختن حاکمیت الهی نتیجه دیگری نخواهد داشت!
بااحترام
کریم

>>>   انتخابات دموکراسی بر اساس دروغ استوار است چون مبدا این نظام سرمایه داری است در این نظام رای معیار نبوده بلکه آنچه معیار است سرمایه افراد کاندید است
حرف دیگر این که در این نظام معیار عمال منفعت است نه حلال و حرام پس احکام الهی مکمل زیر پا شده قوانین ناقص عقل بشر قابل تطبیق است که اساس اش خلاف اسلام است .
رای دادن در این نظام هم از دیدگاه شرعی و هم از نگاه عقلی احمقانه بوده به طور کلی مرتکب حرام میشویم.
بااحترام
کابل جان

>>>   دین هیچوقت نگفته که در خدمت دزدها باشید. آغای پیمان خواب می بیند.

>>>   غیر اسلامی خواندن انتخابات به شرط که خالی از خیانت و تقلب باشد فکر
طالبانی و امثال آنست .اشخاص و افراد که با چنین پندار نظر میدهند یا
بیمار اند یا فروخته شده.
حقیقت اینست که نه تنها در انتخابات بلکه در هر امور اگر خیانت و حرام کاری
شود ان پروسه از اعتبار می افتد و عام الناس بی اعتماد میشوند که ما شده
ایم و دیگر این شیشه ای شکسته را پیوند کردن مشکل است ما نمیخواهیم
منحنی و انحراف بالا برود بلکه میخواهیم مستقیم بالا برود هندسه را در
جای خودش به بحث بگیرید. ببخشید فانتزی نه گفتم .ما راستی میخواستیم
اما آیینه ای اعتماد شکست و ریخت باز همان آش است و همان کاسه و
همان تبر است و همان تاوان رای مردم کارت بازی سیاست مداران چلوس
و خاین و سارق نیست نیست نیست .
ع .رزاق نایبی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است