سیاستمداران ما جاده صاف کن فاشیسم نباشند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۳۹۷/۱/۲۹ کد خبر: 149947 منبع: پرینت

الف) بنیانگذار این ماتمکده امیر عبدالرحمن خان است نه احمدشاه ابدالی، احمد شاه ابدالی آخرین فرمانروای بخش های وسیعی از فلات ایران و بلاد خراسان بود که آنها را می توان سلاطین خاندانی و کشور گشایان فاقد مرزهای معین و سرزمین های تعریف شده برشمرد. او هیچگاه خود را پادشاه افغانستان نخوانده است بروید تاریخ احمدشاهی را مطالعه کنید تا از این توهم افغانیت و تخدیر مخدر جاعلان تحریف تاریخ و هویت خود را آزاد نمایید.

ب) این درست است که خراسان سرزمین شکست ناپذیر بوده و تمام کشور گشایان یا در این سرزمین دفن شده‌اند یا در هویت و فرهنگ و تمدن این جغرافیا هضم گردیده اند. خراسانیان نخستین فرمانروایانی بودند که با تاسیس سلطنت مستقل سامانی عبای خلفای فاسد بغداد را به لقایشان بخشیدند و به هویت و تمدن خود برگشتند، نهضت ترجمه را بنیان نهادند و زبان فارسی را از زیر یوغ ستم و استبداد سیاسی عرب نجات بخشیدند. سرداران بزرگ خراسان مانند ابومسلم خراسانی، اسماعیل سامانی و طاهر پوشنجی پرچمداران عزت و شرف و استقلال این سرزمین بودند و آخرین سپهسالار خراسان که توانست شش مرکز ارتش قدرتمند اتحاد جماهیر شوروی را شکست دهد کسی نبود جز احمدشاه مسعود از وارثین سرداران بزرگ خراسان.

ج) آنچه که سبب شکست و بدنامی و فقر و سیه روزی این ماتمسرا شده است توهم هویت افغانی و تفکر فاشیسم بر این کشور است. این تفکر مانع توزیع عادلانه ثروت، توسعه متوازن، دموکراسی، توسعه سیاسی و احیای اقتدار این سرزمین گردیده است. من نیز موافقم که در دل نهاد این مملکت ظرفیت و پتانسیل اقتدار و عظمت موج می زند و استعداد تبدیل شدن این سرزمین به قدرت منطقه ای موجود است و پاکستان سگ که باشد که چشم به سرزمین خراسان بدوزد؟ با همه ی اینها دست دلاورمردانی را که بعنوان حافظان و پاسداران این سرزمین مهاجمین را به رگبار بستند باید بوسید زنده باد حافظان حریم خراسان در جای جای مرزهای ما.

د) تنها راه بازگشت به اقتدار و عظمت ما؛ احیای نهضت خراسان خواهی، ترک تفکر فاشیستی، تقویت روند مشارکت مدنی سیاسی، توسعه متوازن و متناسب، قانون اساسی سیکولار، پرهیز از تبعیض و تعصب، پذیرش حقوق بشر در همه ی اضلاع و ابعاد و تغییر نام افغانستان به جمهوری متحد خراسان می باشد. بهتر است سیاستمداران ما جاده صاف کن فاشیسم نباشند و در سیاست گفتمان تمدنی و راهبردی خراسان را رعایت نمایند.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خراسانی
سرزمین خراسان
فاشیسم
سیاستمداران
نظرات بینندگان:

>>>   خراسانی صاحب تاجک هابرای حکومت کردن ساخته نشده اند بلکه سهم دزدی فساد رشوت اختلاس است از زمان سقو تاحال هرزمانی به سبب بینظمی چند روزی گوشه از قدرت بدست اینها افتاده چی ظلمی بود که نکردند چی قانون شکنی چی چور وغارتگری براه انداختند،
اینکه اقلا تا پنجاه سال اینده باید همیشه رهبری واکثریت قدرت در دست پشتون هاباشد چون آنها اقلا بهتر ازما وشما عدالت پسند وپابند دین وسنت های خود می باشند بنا این به نفع همه است وهمینطورهم میشود ، در بین همین تاجکان کسانیکه خودرا رهبر می نامند یک فرد را نشان دهید که اتوریته شخصیت دانش وتدبیر یک زعیم را داشته باشد که اقلا قابل قبول برای 40 فیصد اقوام و خارجی ها باشد وگذشته سیاه وپر از فساد نداشته باشد ؟
دربین پشتون ها من کم از کم دوفرد را نام برده میتوانم ،
ر

>>>   داعیه خراسان از طرف داعش نیز تعقیب میګردد پس بهتر است باهم یکجا مبارزه نمایید تا به ارمان های تان برسید در غیر ان خراسان ګفتن معنا ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است