چرا هزاره های بی گناه پی در پی به‌ قتل می رسند؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۶    ۱۳۹۷/۱/۲۹ کد خبر: 149945 منبع: پرینت

با تیر باران کردن ده نفر از مسافران هزاره در مربوطات ولایت غور توسط تروریست های مسلح بار دیگر ثابت گردید که سریال هزاره کشی به یک فرهنگ روزمره برای انواع گروه های تروریستی تبدیل شده است و حتی جامعه ملی و بین‌المللی هم اکنون به این امر عادت گرفته اند و از کنار آن نادیده می گذرند.

چه بسا که در بسیاری از مطبوعات در سطح یک خبر هم انعکاس پیدا نمی کند و بدتر از آن این است که قتل عام روزمره هزاره ها توجیه پذیر شده است و علت آن را به این و آن نسبت می دهند در حالیکه در هیچ فرهنگ و در هیچ دین و آیینی کشتار انسان های بی گناه توجیه پذیر نیست.

علت اینکه چرا هزاره کشی ادامه دارد این است که هیچگاه کسانیکه به این جنایت های هولناک دست می زنند مجازات نمی گردند و چه بسا که در لایه های مختلف دولتی و اجتماعی تشویق هم می گردند رسم زمانه بر این است که کشتار را با کشتار و گلوله را با گلوله باید جواب داد نه با دادوبیداد و یا ناله و گریه زیرا تجربه ثابت نموده است که گروه های تروریستی فقط با استفاده از سلاح گرم به زانو در می آیند و در غیر آن از قتل و غارت مردم لذت می برند و به آن ادامه می دهند.

اگر در مقابل هر ده هزاره ده تروریست نابود می گردید حالا وضعیت به گونه ی دیگر می بود اکنون که ارگان های دولتی و قوای مسلح هزاره ها را به حال خودش رها کرده اند این به خود هزاره ها مربوط می شود که تا چه زمانی در مقابل تروریزم بی تفاوت می مانند زیرا تا هنگامی که خود نجنبند و از خود دفاع ننمایند گروه های تروریستی بی باکانه به کشتار هزاره ها ادامه می دهند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
کشتار
مردم هزاره
هزاره کشی
نظرات بینندگان:

>>>   هزاره ها خو در دامن وطن است اما پشتون ۲۰۰ سال با انګلیس و مزدورانش در جنګ می میرند! جوابش چیست؟؟؟

>>>   دقیقا،تا خود مردم اقدام و ازخود دفاع نکنند از این دولت مردور هیچ کاری ساخته نیست.
حسن یار، دایکندی

>>>   پشتون هیچ گاه ملی فکر نمی کند.
پشتون اگر رئیس جمهور باشد ویا وزیر ووکیل مامور باشد یا پلیس ویا معبم واستاد، کاسب کار باشد یا دکاندار جوالی باشد یا هر منصبی داشته باشد .قومی فکر میکند.
ولو ان دشمن تروریست باشد ، طالب باشد داعش باشد .
اگر پشتون باشد .هیچ گاه به خاطر منافع ملی وکشوری
با او مشکلی ندارد .
ولی ما اقوام غیر پشتون هستیم که منافع ملی، برادری و...را مطرح می کنیم .بخصوص هزاره ها.واین فعلا در این کشور جواب نمیدهد.

>>>   درست بررسي شود كه اين مسله كشتار وقتل عام مردم بيگناه هزاره به خاطر چيست ؟ اگر مسله أمنيتي عمومي افغانستان است كه هيچ واگر رنگ وبوي مذهبي است كه به احتمال زياد شايد مسله مذهبي باشد مه در اين صورت مردم هزاره هم بايد اقداماتي بي نمايند اگر هزاره در بعضي جا ها در اقليت هستند در بعضي ولايات دست بالاي دارند ميتوانند اقدامات بل مثل كنند تا باشد كه اين مردم پست نادان احمق به جز ايشان برسدن كه ظلم و مردم بي گناه چي نتيجه دارد دولت كه هيچ اين دولت مردان مزدور كاري ساخته نيست اين فقط در عشق خودشان غرق است بايد أقدام شود
والسلام يك هم وطن هزاره سليم از جاغوري

>>>   این که هزاره ها درهرجا قتل عام میکردند توطئه فاشیستی شوونیستی جناح های در درون دولت مرکزی هستند که با پلان خیلی دقیق وقومانده خیلی سنجیده قتل وغارت در نقاط مختلف وطن زجر دیده افغانستان برای ملت مظلوم و محروم هزاره اجرا میگردد. جناح های فاشیست و خطرناک برای محو و نابودی این ملت مومن و زحمت کش مناطق مرکزی هزاره جات جنگ قومی و مذهبی را دامن میزنند تا این ملت مومن و زحمت کش را در منطقه شان مجبور به فرار کنند و املاک و دارای شانرا چور نماید ودر درازمدت از افغانستان یک پشتونستان بسازد.گرچه شوروی ها خیلی کوشش کردند که پشتونستان را آسانتر بسازند اما آنها کامیاب نشدند حالا زمان خوبتر و مناسب تر برای فاشیست ها شوونیستی در افغانستان زجر کشیده بوجود آمده است تا بار دیگر واز طریق دیگر حکام فاشیست شوو نیست هارا برای ابد وبه کومک رفقای شان بالای مردم مومن و زجر کشیده ملت های محروم افِغانستان مسلط گردانند.
الا لعنت الله علی القوم الظالمین. آمین

>>>   بایدمردوم هزاره هم مانندسابق دوباره سلاح برداریم وبه
دشمن بزدل نشان بدهیم که استفاده ازسلاح گرم رافراموش نکرده ایم درمقابل هرشهید ۳تاازقوم یهود رابه
جهنم روان کنیم تادشمن بدانند که مادرپهلوی اموزش علم ودانش روزقدرت دفاع ازخودراهم داریم دشمن در
بخش علم ودانش به مردوم هزاره سرتعظیم فرود اورده
ونامردانه مردوم بیگناه رادرمساجد وراه هاشهیدمیسازند

>>>   پشتونها خودشان را سر شاخ گاو نیندازند که امریکا وانگلیس نکشند! 3000 هزار نفر بیگناه را در برج های نیویورک کشتید انتظار دارید مثل هزاره ها به شما چیزی نگویند؟ تاوان نافهمی نپشتونها را هزاره های بیگناه باید بدهند؟
نادرشاه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است