دو کتله سیاسی با دو موضوع استراتژیک
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۷/۱/۲۸ کد خبر: 149913 منبع: پرینت

کتله اول شورای 28 حزب سیاسی می باشد که تقریبا پنج ماه می شود روی موضوع انتخابات پارلمانی کار می کنند.

فیصله ها و طرح های خود را با رییس جمهور با جامعه جهانی با نهادهای انتخاباتی در میان گذاشته اند و بر خواست خود مبنی بر مشارکت احزاب در انتخابات پارلمانی تاکید و اصرار دارند و تعهد سپرده اند که برای تحقق مطالبات شان قویا مبارزه می کنند اخیرا وکلای احزاب سیاسی در هتل کابل استار نشست خبری موفقی داشتند و این نهضت ادامه دارد.

کتله اول سیاسی در واقع همان 28 حزب سیاسی است که خواست شان را در یک بیانیه تنظیم و امضا کرده اند و هفت رهبر با رییس جمهور به نمایندگی از 28 حزب سیاسی در هفته گذشته صحبت کردند.

خواست اصلی و مرکزی 28 حزب سیاسی یکی انتقال رای شان می باشند که رای مردم به فهرست احزاب در هر حوزه انتخاباتی ضایع نشود و به نامزدان توزیع و منتقل شود خواست دیگر احزاب، اشراف و نظارت از پروسه انتخابات و خواست سوم هم برگزاری انتخابات در موقع و زمان اعلام شده است.

اما کتله دوم سیاسی ایجاد یک "ایتلاف بزرگ ملی" است که این ایتلاف فقط به منظور بحث روی انتخابات ریاست جمهوری شکل می گیرد تفاوت هدف "ایتلاف بزرگ ملی" با هدف کتله اول 28 حزب سیاسی در همین است که 28 حزب سیاسی روی انتخابات پارلمانی توافق کرده و بیانیه مشترک داده اند اما ایتلاف بزرگ ملی که ایجاد و اعلام می شود روی انتخابات ریاست جمهوری و نامزدان ریاست جمهوری بحث می کند.

در ایتلاف بزرگ تا حالا این جهت ها نشسته اند یکی ایتلاف نجات دیگری سه شورای بزرگ لوی قندهار، لوی پکتیا و لوی جلال آباد و سومی شورای حراست و ثبات و چهارمی هم جبهه نوین و محور مردم افغانستان.

کتله دوم "ایتلاف بزرگ ملی" هم از اول زمستان 1396 جلسات شان شروع و حالا با همان ترکیبی که اشاره کردم بحث ها و نشست هایشان ادامه دارد.

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناطقی
کتله سیاسی
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   به فكر من ازين لوى گويى ها بايد اجتناب كنيم كه وقت آن گذشته است . لوى گويى را به بزرگى و وسعت علم و فرهنگ بگذاريم به جهالت نميشود لوى را به خود اختصاص داد . وقتى هرات ، بلخ ، تخار، غزنى، باميان و بدخشان بزرگ واقعى بودن و استند كه يك فرهنگ بالابرخوردارند من گفتن را نابود كرده اند و ما گفتن را ترويج و تبليغ ميكنند با اين لوى گفتن ها يكعده خودرا و چندقلدرخودرافريب ميدهند ، مثل سوبه سرحد كه تا امروز اكثرمناطق مكتب و شفاخانه و راه رفت و آمد اساسى ندارند و اكثر خانواده ها ازنعمت سواد بى بهره اند. اين لوى لوى گويى ها ريشه در تاريخ دارد درگذشته هم شاهان و اومرا براى نگهداشتن چندين قواى بى مصرف و مفت يك تعدادمناطق را القاب داده بود و براى بزرگان و معمله گران شان ألقاب تعين گرده بود و توسط آنها چندبيچاره را مفت غلام خود ساخته بودند كه اكثر شان تاكنؤن در همان خواب زندگى ميكنند كه ما نفرات دولت استيم و خان هاى ما مالكان ما استن ومكتب وتعليم هيچ نيازى نيست ( كور،كالى او دودى سركار وركوى ولى زحمت وباسواو سبق ووايو ، توپك مو خو زده ده او درسره شته خان صاحب وركرى ده) با اين مفكوره مردم راتاكنون دردست دارند وهرچه بخواهندانجام ميدهند و هرروز دشمنى را باديگراقوام ساكن در كشور تبليغ ميكنند و آنهارامالكان اصلى اين سرزمين ميگويند و برعليه ديگر اقوام مفكوره ضديت ميدهند تا به أهداف شؤم خودنائل آيند.
خاركش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است