اقتصاد چین با وجود تهدیدات ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۷/۱/۲۸ کد خبر: 149906 منبع: پرینت

اقتصاد چین با وجود تهدیدات اخیر آمریکا همچنان به رشد اقتصادی مناسب خود ادامه می‌ دهد.

به گزارش رویترز، باوجود جنگ های تجاری میان آمریکا و چین بلومبرگ گزارش داده رشد اقتصادی چین در سه ماه اول سال جاری میلادی با 6.8 درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل که 6.5 درصد بود افزایش مناسبی را نشان می‌ دهد.

این گزارش روز سه شنبه ساعت 10 صبح به وقت پکن در کنار داده‌ های تولیدات صنعتی و خرده فروشی در ماه مارس منتشر می‌ شود. در صورت تشدید تنش های تجاری میان آمریکا و چین روزگار سخت تری در انتظار رهبران دو کشور است اما همانطور که رییس جمهوری چین وعده آزادی‌ های بیشتری در زمینه حفاظت از حقوق معنوی – که ترامپ به شدت از آن انتقاد کرده بود – را داده بود، اقتصاد دانان پیش بینی می‌ کنند در پایان 2018 چین رشد 6.5 درصدی را تجربه کند.

رشد 6.8 درصدی سه ماهه اول چین در مقایسه با رشد سه ماهه آخری سال 2017 که 6.9 درصد را تجربه کرده بود نشان از ادامه روند اقتصادی در این کشور است. یی گانگ، رییس بانک چین هفته گذشته گفت که شاخص‌ های اقتصادی در سه ماهه اول و در بین ادامه بهبود وضعیت دورنمای اقتصادی بهتر از انتظار ظاهر شده‌ اند.

جیمز لارنسون، معاون مدیر موسسه روابط چین – استرالیا در دانشگاه سیدنی گفت: در واقع نباید از ادامه روند خوب اقتصاد چین تعجب کرد.

سخنگوی گمرک چین روز جمعه نسبت به حل مشکلات رخ داده بین چین و آمریکا ابراز امیدواری کرد.

یک هفته بعد از تشدید تنش میان چین و آمریکا و تهدید آمریکا نسبت به افزایش تعرفه‌ های گمرکی 100 میلیارد دالر کالای دیگر، ترامپ روز پنجشنبه گفت که دو کشور سرانجام به این نتیجه رسیدند که تعرفه‌ های بیشتری علیه هم وضع نکنند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است