حامد کرزی دنبال یک لقمه چرب است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۸    ۱۳۹۷/۱/۲۷ کد خبر: 149836 منبع: پرینت

روزنامه امریکایی دی هیل در واکنش به سخنان اخیر حامد کرزی در باره امریکا و نقش نجات دهنده روسیه در افغانستان تبصره ای نگاشته است.
در بخشی ازین تبصره آمده است که امریکا هر آنچه را که کرزی در زمان خود از واشنگتن طلب کرد، در اختیارش گذاشت و این امر آخرین موج جیوپلتیک را در افغانستان رقم زد.

به نظر می رسد امریکا پیشرفت های اندکی در افغانستان حاصل کرده است. گزارش هایی وجود دارد که چین درنظر دارد دهلیز اقتصادی مشترک چین و پاکستان را به سوی افغانستان گسترش دهد.

روابط گرم میان پاکستان و روسیه نیز بر هیچ کس پوشیده نیست. از این قرار، حامد کرزی با خودش محاسبه کرده است که در ازای ابراز وفاداری و نمک حلالی نسبت به روسیه یک لقمه چرب را نصیب شود.

نکته مهم این است که روسیه، امریکا، چین و هر کشور دیگری به تنهایی نمی تواند بحران افغانستان را حل کند. باید در این رابطه تلاش های همآهنگی صورت داده شود و کرزی با اشاره به یک کشور خاص، بیشتر از آن چه ممکن است به دست آید به خود صدمه می زند.

عبدالکریم شریفی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
شریفی
روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   اگر واقعا جناب کرزی به صورت مستقل وازاد حرکت مینماید ولقمه ای چرب را انتخاب میتوانداین موضوع مارا به دو نکته ای مهم میکشاند !
اول این که سعه ای صدر امریکای ها وحوصله مندی شان نسبت به افراد واشخاصی که بسیار به اکرام واعزاز اوردند وهمانطوری که روزنامه گفته تمام خواسته ها وارزوهایش را براورده نمودند وباز هرچه علیه انها می سراید با دقت وحوصله مندی میشنوند وکدام عکس العمل نشان نمیدهند در حالی که خود میدانند وکرزی صاحب هم بیان کردند فضا وهوا وزمین ما در کنترول واختیار انهاست وبدون اجازه وخواست انها گنجشکی نمیتواند در هوا پر بزندوامریکای ها هم اذعان نموده که موضوع افغانستان وحل پرابلم ومشکلاتش بدون خواست انها یکطرفه نمیشود
دوم !راستی اگر کرزی صاحب به هر علتی با پاکستانی ها وروس ها همصدا گردیده وبا ارباب های سابق پشت نموده اند ودر فکر ملت وحل قضایای ملی برامده اند جای نهایت ستایش وتقدیر بوده جا دارد لقب قهرمانی وبزرگی ملت وکشور را بدست اورندوبعد از بابای ملت میتوان گفت انها پدر ملت وبزرگ قوم وشایستگی هرنوع نام ونشان میباشند
تبنگ چی

>>>   آقای کرزی هیچگاهی یک سیاست مدار خوب و سنجیده نخواهد شد.آقای کرزی بهترین چانس (طلایی) که افغانستان دارای حیثیت و ابرو و امنیت سرتاسری میبود از دست داده است.عواقب سیاست های ناکام و لجوجانه آقای کرزی در حکومت فعلی بطور کلی مشاهده میشود. وزیرمالیه حکیمی و اتمر از جمله اشخاصی است که در زمان کرزی رشد و بزرگ شد،حالا به آخرین درجه این کشور را در پرتگاه تباهی و قومگرایی سوق داده اند.
لاله کو از جلال آباد

>>>   کرزی مزدور است حالا فرقی نمیکند صاحبش امریکا باشد یا روسیه چین وپا پاکستان باشد.

>>>   حامد کرزی وایسرای قبلی و غنی دهن گنده وایسرای فعلی امپریالیسم امریکا اند. میگویند که وایسرای بعدی امپریالیسم خون آشام امریکا اتمر است.
چوکی پرستان، چاپلوسان و وطنفروشان اگاه باشند!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است