انتخابات بدون حضور احزاب، بازی و فریب است
نمایندگان 28 حزب با رییس جمهور ملاقات کردند اما نه جناب رییس جمهور به پیشنهادات احزاب توجه کرد و نه کمیسیون؛ ما همکاری با کمیسیون انتخابات را به تعلیق در می آوریم 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۷    ۱۳۹۷/۱/۲۶ کد خبر: 149833 منبع: پرینت

یک روز پس از آغاز ثبت نام رای دهندگان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها، نمایندگان 28 حزب و جریان سیاسی در یک نشست خبری حاضر شدند و ضمن هشدار از تعلیق همکاری شان با کمیسیون انتخابات خواسته های احزاب را طی اعلامیه ای بوسیله رسانه ها با مردم همگانی ساختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر محی الدین مهدی کارشناس سیاسی امروز یکشنبه 26 حمل 97 در نشست خبری مشترک احزاب و جریان های سیاسی در رابطه با انتخابات پارلمانی درخصوص اهمیت حضور احزاب سیاسی در انتخابات پارلمانی گفت: سه دلیل منطقی لزوم این امر را ضروری می سازد که مهمترین آن این است که اصلا دمکراسی بدون حضور احزاب معنا و مفهوم ندارد.

مهدی با تاکید بر اینکه حضور نداشتن احزاب در انتخابات یک بازی و فریب است بیان کرد: حضور احزاب بازی با کارت قومی که متاسفانه مرض مزمن در افغانستان است را پایان می دهد و کارت قومی را از دست سیاستمدارن می گیرد.

وی علاوه کرد: رقابت سالم احزاب در جریان انتخابات بهترین تضمین برای شفافیت انتخابات است و تاکید داریم که احزاب سیاسی افغانستان روی انتخابات آینده شرکت کنند و به همین منظور 28 حزب سیاسی با یکدیگر اتفاق کرده و اعلامیه ای دراین خصوص صادر کردند.

این شخصیت سیاسی کشور درخصوص توافق 28 حزب سیاسی برای برگزار شدن انتخابات شفاف پارلمانی پیش رو اظهار کرد: از میان 28 حزب کشور، 7 تن به نمایندگی از رهبران احزاب سیاسی انتخاب شده اند تا با جناب رییس جمهور ملاقات کنند؛ این ملاقات دو هفته قبل صورت گرفت اما چنانکه معلوم می شود نه جناب رییس جمهور به این صحبت ها و پیشنهادات احزاب سیاسی توجه کردند و نه هم کمیسیون های انتخابات.

مهدی تصریح کرد: کمیسیون انتخابات وقتی با احزاب صحبت می کند می گوید که پیشنهادات شما مشکلی ندارد اما در حضور رییس جمهور گفته است که پیشنهادات غیر عملی است؛ اگر برخوردها اینچنین دوگانه باشد ما همکاری با کمیسیون انتخابات را به تعلیق در می آوریم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهدی
انتخابات
احزاب
نظرات بینندگان:

>>>   کدام احزاب احزاب قومی سمتی لسانی ومذهبی ؟ یا احزاب سراسری وملی ؟

>>>   باید ګفت که اینها احزاب نی بلکه رمه ..... است به همین لحاظ حکومت نباید به این .... اهمیت خاص دهد. انتخابات از مردم و عوام عادی است نه از جاسوسان و دله های سیاسی.

>>>   درافغانستان حزب سیاسی واقعی وجود ندارد تیظیم های موجود عساکرعملیاتی امریکا یی ها ومتحدین شان درزمان حکومت وقت بوده توسط انها تمویل تجهیز وبه افغانستان جهت تخریبکاری اعزام میشدند انها پل ها، سرک ها، مکاتب تاسیسات برق مامورین ، معلمین ، نظامیان وسایری افراد بانفوذ جامعه رابه شهادت میرساندند وهمچنان تمامی زیر ساختهای افغانستان را به دستور ای اس ای پاکستان وسی ای ای تخریب ودربدل شان مورد تقدیر قرار میگرفتند انها به تخریب عادت کردند ومال بیت المال برای شان غنیمت است انها در صدد منافع شخصی خویش میبا شد نه درصدد مردم وانکشاف کشور باید مردم افغانستان درجستجوی بدیل این احزاب شوند وازشخصیت های متعهد به مردم وکشور حمایت کنند ونه به اشخاص که از چهل سال به این طرف درصحنه سیاسی افغانستان بازی دارند ودرخدمت شبکه های استخباراتی کشور های همسایه ومنطقه میباشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است