توافقات خاص شورای رهبری جمعیت با حزب اسلامی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۷/۱/۲۶ کد خبر: 149814 منبع: پرینت

توافقات خاصی میان جمعیت اسلامی و حزب اسلامی حکمتیار بوجود آمده است.

یک عضو شورای رهبری جمعیت به شرط افشا نشدن نامش به روزنامه ماندگار گفته است که حزب جمعیت اسلامی و حزب اسلامی طی چند ماه رایزنی سرانجام هفته گذشته روی موارد مشخصی از جمله کارهای مشترک حزبی به توافق رسیده اند.

یکی از شرط هایی که حزب جمعیت گذاشته است این است که نباید هر نوع توافقی میان جمعیت و حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، منجر به قطع رابطه جمعیت با موافق استراتیژیکش حزب اسلامی هادی ارغندیوال شود.

پیشنهاد حزب اسلامی حکمتیار این بوده است که باید میان حزب اسلامی حکمتیار و جمعیت اسلامی توافق صورت بگیرد که هر دو حزب باید تاکید به حزبی شدن قانون انتخابت کنند و نیز روی چگونگی ارایه یک نامزد مشترک در انتخابات ریاست جمهوری هم به نتیجه برسند؛ اما جانب جمعیت فقط توافق کرده است که در مورد حزبی شدن انتخابات با حزب اسلامی توافق نظر دارند.

همچنان این دو حزب توافق کرده‌اند که انتخابات تک کرسی را در صورتیکه قانون انتخابات افغانستان حزبی شود و یا حد اقل پنجاه درصد سهم احزاب در نظر گرفته شود، می‌پسندند.

هر دو حزب توافق کرده اند که به کرسی رساندن این توافق را تا ارگ ریاست جمهوری دنبال می‌کنند و نیز از جامعه جهانی می‌‍خواهند که در این زمینه توجه کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت
حزب اسلامی
توافقات
نظرات بینندگان:

>>>   هر دو تنظیم بیادگرا اند، هر دو توسط پاکستان و امریکا تقویه و به جان مردم ما انداخته شدند، هر دو تنظیمهای ماکیاولیست تمام عیار اند، هردو به خاط بدست اوردن امتیازات و منافع حاضر به هر نوع معامله گری اند،هر دو جنایات همگون و همسان دارند که تلاش مبری شدن خودرا دارند.
لذا این دو تنظیم با داشتن نکات مشترک بیشتری می توانند اتلافی را بوجود آورند
احمد ارام

>>>   هردو حزب اشتباه کردند ملت را خو تباه کردین باز حالا روی سناریو دیګه کار میکنید
غوری

>>>   هیچ حزبی مانند جمعیت اپور چونست بی برنامه وتسلیم پذیر نیست هرکدامش به مفاد شخصی خودش فکر میکند با دیدن یک چاکلیت فورا همه ارتباطات خئودرا با تنظیمش قطع وبطرف چاکلیت دهنده میرود وهرزمانی نا امید شد همه در هابرویش بسته شد دوباره می اید جمعیت ، برای جمعیت بهترین کار اینست که استاد سیاف رابحیث رهبر خود قبول کنند وبا صداقت ویک رنگی تحت رهبری او عمل کنند
ر

>>>   جمعیت توافق با جبهه نجات را در زمان تشکیل دولت عبوری پشاور نباید فراموش کند.
گلبیدین همان تاکتیک صبغت الله را در نظر دارد.

>>>   اگر جمعیت با حزب گلبدین توافق کند شکست استراتیژیک را متقبل شده است. مگر گلبدین نبود که حکومت جمعیت را تا اخر تخریب کرد مگر حزب نبود که کدر های جمعیت را در پیشاور و قوماندانانش را در افغانستان بقتل رساند

>>>   افغان ها از هردو حزب روز خوش نداشته گذشته تلخ شما مجرمین را تا حال فراموش نکرده ایم و حالا خیال انتخابات و زعامت کشور را در سر دارید .... نفر به کسانیکه در چوکات حزبی به شما رای میدهند! از این حزب و حزب بازی هیج خاطره خوش نداریم

>>>   بعضی از مردم ما از توافق سیاسی مشترک حزب جمعیت و حزب اسلامی شاخه گلبدین در ارتباط انتخابات اینده کشور که خواست اکثریت مردم ما را دارا است نا خوشنود بنظر میرسند و فورن به چلندیات گویی و توهین و تحقیر و تهمت زدن ها بی مورد رو میاورند و خوش دارند که مردم و احزاب سیاسی همیشه با هم کلاویز باشند پرخاش داشته باشند و مخالف نظر هم قرار داشته باشند بنظر من این چنین اشخاص یا بمرض روحی و روانی گرفتار اند ویا اینکه ازجمله اشخاص معاش بگیر رسانه ای ارگ هستند که از جانب مشاور شورای امنیت ارگ استخدام شده اند و بدستورانها وظیفه شانرا طبق دستور انهام انجام میدهند بدون اینکه از اصل موضوع اگاهی داشته باشند من که الحمدالله به هیچ یک از احزاب سیاسی و تنظیم های جهادی گذشته و احزاب سیاسی فعلی پابند نیستم از توافق ان دو حزب روی مسایل انتخاباتی اینده کشور انرایک کار خوب و نیک میدانم و انرا یک فال نیک میگیرم تا کشمکش ها و عدم کنار امدن انهم در یک پروسه ملی .

>>>   هردو حزبب اعمال مشابه ومنفور مردم اند.

>>>   باوجود تجارب تلخ دیروز هم آهنگی بین دو حزب بزرگ که به یقین بانیان نهضت اسلامی افغانستان بوده، به نفع منافع ملی کشور بوده، امیدواریم که این شایعات به واقعیت تبدیل شود. انشاءالله
حسیب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است