اخلاقی: بار دیگر فاجعه در غزنی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۸    ۱۳۹۷/۱/۲۶ کد خبر: 149775 منبع: پرینت

بدنبال فاجعه خونین ولسوالی خواجه عمری و شهادت بیش از ۲۰ نفر منسوبین دولتی به شمول ولسوال و شهادت ۶ نفر در سنگرهای امنیتی و دفاعی قرباغ، شب گذشته دشمنان آرامش و مزدوران بیگانه بر پوسته های مسیر غزنی _ قیاق حمله نموده بیش از ۱۰ نفر نیروهای امنیتی را به رگبار بسته و به شهادت رساندند.

خطاب به حکومت مرکزی!
اگر به مسایل امنیتی غزنی توجه جدی نگردد این ولایت و چندین ولسوالی سقوط و حکومت گران یک فاجعه بزرگ انسانی را به تما شا خواهند نشست.
ما و مردم غزنی از حکومت مرکزی موارد ذیل را بصورت جدی خواهانیم.

۱. مردم هزاره و شیعه غزنی که حدود ۵۰ درصد نفوس این ولایت را تشکیل می دهد در هیچ یگ از سطوح رهبری ادارات محلی مانند؛ ولایت، ریاست امنیت، قوماندانی امنیت، قوماندانی لوا، مدیریت جنای مدیریت کشف و استخبارات، دادستانی و .... حضور ندارند. لذا حکومت مرکزی اصل مشارکت ملی را درنظر گرفته تغییرات در سطوح رهبری را بوجود آورد.

۲. غزنی یک ولایت درجه یک است اما تشکیلات پولیس، اردوی ملی و امنیت ملی به اندازه ولایت درجه دو هم نیست. لذا حکومت مرکزی باید تشکیلات بخش های امنیتی را تکمیل نماید.

۳. اسلحه و تجهیزات نظامی و دفاعی در غزنی ضمن اینکه بسیار کم است، فرسوده و کهنه می باشد. در این زمینه توجه لازم و ضروری صورت گیرد.

۴. در اکثر ولسوالی های غزنی گروه های تروریستی حضور و نفوذ دارد. برای حفظ امنیت غزنی ضرورت به عملیات های تصفیوی و پاکسازی می باشد.

۵. در مسیر های تردد مردم به مرکز غزنی و ولسوالی ها پوسته ها امنیتی افراز گردد تا از راه گیریها، گروگان گیری و قتل و کشتار مسافرین و افراد بی گناه جلوگیری گردد.

اگر حکومت مرکزی به خواست های فوق توجه نکند، فجایع رخ خواهد داد که اصلا قابل جبران نباشد.

محمد علی اخلاقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
اخلاقی
نظرات بینندگان:

>>>   اخلاقی صیب از خواب بیدار شوید افتاب برامده هزاره در غزنی در حدود ۱۲٪ است شما ادعا دارید که ۵۰٪ هزاره ها است وقتی وکیل یک ولایت که از تمام مردم باید نمایندهګی کنند صرف غم هزاره را دارد وبس از دولتی ها پشتون خون نه میرزد بلکه اب می براید هروز کشته میشود اخلاقی انقدر بی اخلاق است که حتا یکروز هم به خون پشتونها تاسف نه کرد ما در حالیکی متاسف هستیم که برا دران ما در جغتو وخواچه عمری شهید شده اند از شما میخواهیم که از دایره تعصب بیرون شوید به همه فکر کنید
ګیلانی

>>>   آفرین به اخلاقی دهه فام این حرف ها پس از وقوع فاجعه همانند نوشداری پس از مرگ سهراب است.

>>>   ما مردم به خیانت وعدم کفایت عادت کرده ایم،در هر ولسوالی یا ولایت که سقوط می کند، از پیش علایم آن روشن واشکار است.گشت وگذار طالبان وغیره به صورت علنی وبی باکانه است حتی در چند قدمی پوسته دولتی یا خود ولسوالی، بنا براین، وقتی هم مردم در قبال حضور آدم کشان وقاتلان مردم بی تفاوت است وهم نیرو های دولتی نباید از سقوط یک منطقه وقتل وکشتار مردمان ونیروهای دولتی تعجب کرد، بارها شاهد حضور بی پروای افراد طالب و... هستیم اما هیچ کاری نمی کنیم. بعد از انی که آنان کار خود را کردند ، داد وبیداد سر می دهیم .نکند این هم از کار های خارق العاده دیگر ما مردم است.ورنه دیگران امنیت را باد برای انان نیاورده ، بلکه خود با درایت وهوشیاری وصداقت وهمکاری با نیروی های مخلص دولتی به ان دست یافته اند!
م.ع شریفی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است