خطاب جنگسالاری کرزی به شما غیر پشتون ها بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۲    ۱۳۹۷/۱/۲۶ کد خبر: 149773 منبع: پرینت

در سخنرانی های كرزی معمولا سران مجاهدين حضور می داشتند كرزی گاهی می گفت جنگسالاران كشور را به تباهي كشيدند، رهبران غيرپشتون حاضر در جلسه خنده و چک چک می كردند!

بنظر می رسيد حتی آنها نمی دانستند مخاطب و جنگسالار در سخنرانی كرزی كيست؟! فقط لُق لُق نگاه می كردند. بعد از ورود آمريكا به جنگ در آريانا زمين جنرال دوستم حملات شديدی عليه طالبان و متحدان پاكستانی آن در شمال به راه انداخت بسياری از آنها كشته، زخمی و اسير شدند يا فرار كردند، يک عده از طالبان كه در زندان تحت نظر دوستم شورش كرده بودند سركوب شدند و كرزی با استفاده از موقعيت خود سركوب زندانيان طالب را بزرگنمايی كرد و غيرمستقيم به دوستم كلمه جنگسالار را به كار برد و روابط دوستم با آمریکا (دوستم كه متحد آمريكا در جنگ عليه طالبان محسوب می شد) را خراب كرد...

پشتونيست ها تلاش كردند طالبان را يک گروه مخالف و رهبران غيرپشتون را جنگسالار در جهان معرفي كنند تا جایی که حتی جنرال دوستم را وادار به عذرخواهی كردند. كرزی، خليلزاد، احدی، غنی و ديگر پشتونيست ها چگونه جنايت طالبان را توجيه و دفاع مردم ما را جنگ طلب قلمداد كردند؟

قدرت و ثروت لازمه حيات سياسی و فرهنگی است و هر آنكه قدرت و ثروت داشت همان برحق محسوب می شود حتی خيانت را حمايت معنا می كنند! مثل سرزمين ما كه نگاه قومتبارانه بر انديشه ها حاكميت دارد و جنايت طالبان عليه مردم دفاع محسوب می شود مبارزه عليه آنها نیز جنگسالاری محسوب می شود!

به رهبران طالبان بهترين امكانات در اختيارشان گذاشتند مثل متوكل، گلبدين و... و به رهبران ما برچسب جنگسالار زدند، برایشان دسيسه ساختند، به زندان فرستادند يا آنها را تبعيد كردند. البته آنها بهای اشتباه خود را می پردازند اما مردم هم بارسنگين اين اشتباه را به دوش می كشند.

پشتونيست ها عليه جنگسالاران در نبرد تبليغاتی هم پيروز بودند زیرا جنگسالاران ما حتی واژه ها را نمی دانستند كه مخاطب كرزی خودشان هستند!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
پشتونیست
رهبران
جنگسالاران
نظرات بینندگان:

>>>   از نظر من جنگسالار آنهائی اند که در جنگ های کابل 65 هزار کابلی را قربانی خودخواهی و قدرت طلبی خود کردند و شهر کابل را به یک ویرانه تبدیل کردند و زمینه را برای هجوم طالبان آماده ساختند.

>>>   گل امیری!
تو چی کاره که ما غیر ّشتونها را شد ّپشتونها تحریک می کنی؟؟؟ تاجیکهار ا خو دو مرتبه تجربه کردیم و همه دارد وندار ملت را دزدیدید!!!!!!! اما ّشتونها شنگ ّدری را دارد!!!!!!!!

>>>   حقیقت را می گفت حالا هم منظور ازجنگ سالار ها عهمین دزد های ملیاردی است مثلا همین صرف موضوع تیل کی باشد که بیشتر از ایوب سالنگی بیشتر تیل فروخته باشد ؟؟؟
پنجهزار لیتر رابیرید توزیع کنید ، پنجهزار دیگر را به فلان تانک تیل ببر فهمیدی؟ بلی قوماندان صاحب فهمیدم !

>>>   سالنگی را خو اشرف غنی والی ساخت!! خپلواک بار دیگر لا اقل سه صدهزار دالر را بجیب زد!!!!

>>>   تفرقه قومی رادامن نزن هیچکس به گپهایت فریب نمیخورد بیغم باش

>>>   گل امیری خان!
شما که دوستم جانی را جنگسالار نگوئید، پس کی را جنگسالار میگوئید؟
خدمت شما باید عرض کرد که ظاهر قدیر، حمید لالی، معلم عطا، حضرت علی و صد ها اوباش دیگر جنگسالار اند. دوستم گلم جم از چهل سال به اینطرف در قتل وغارت دست دارد، او نه به ازبک رحم دارد و نه هم به اقوام دیگر.
حسیب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است