دزدی 154 میلیون دالری در مواد نفتی منطقی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۷    ۱۳۹۷/۱/۲۶ کد خبر: 149767 منبع: پرینت

سیگار یا همان اداره تفتیش آمریکا گزارش داده است که طی سال های گذشته تنها از بخش مواد نفتی سکتورهای امنیتی افغانستان در حدود بیشتر از 154 میلیون دالر دزدی شده است.

سیگار اضافه می کند که مقام های آمریکایی از به سرقت رفتن سوخت نیروهای ارتش افغانستان و آمریکا مطلع بوده اند و حتی به این باور بوده اند که نتیجه این دزدی منجر به فراهم کردن منابع مالی برای افراد گروه طالبان و سایر شورشیان در این کشور گردد. این دزدی فقط در یک بخش کوچک سکتور امنیتی صورت گرفته است اکنون اگر تمام ادارات دولتی افغانستان را در نظر بگیریم وضعیت همین گونه است.

فرق در آن است که یک اداره دولتی افغانستان به چه اندازه بودجه به دست می آورد تا دزدی های خود را به همان اندازه عیار نماید این یک پروسه همگانی در سراسر افغانستان است که ارگ، پارلمان، سیستم عدلی و قضایی کشور، ارگان های قوای مسلح و تمام ادارات دولتی از بالا تا به پایین از پایتخت تا ولایات شامل آن است و فساد یگانه چیزی است که کارکنان بخش های مختلف ادارات دولتی افغانستان قطع نظر از تعلقات قومی و مذهبی بالای آن اتفاق نظر وجود دارد بدین معنی که در افغانستان تنها بالای دزدی و فساد وحدت و اتفاق نظر وجود دارد و در دیگر موارد همه با هم اختلاف نظر دارند.

متاسفانه آثار اینگونه سیستم فاسد و همه شمول جامعه افغانستان را هم به سوی انواع فساد راهنمایی می کند که زیان آن همین اکنون در قسمت های مختلف حیات مردم افغانستان هویدا است با این گونه حکومت و دولت دل بستن به وضعیت بهتر جز سراب چیزی دیگری نمی تواند بوده باشد.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
فساد اداری
بخش نفتی
دزدی
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی تعداد جنرالان بیشتر از سربازان باشد پول هم بیشتر ضرورت میشود جنرال باشد شیرپور نداشته باشد؟؟؟

>>>   خداوند همه را براه راست هدایت نماید بارکج به منزل نمیرسد بجزتباهی خودش ومردم بیچاره

>>>   زيادترين اين پولها در جيب چند نَفَر پنجشيري، و يكي دو نَفَر از فاميل كرزي رفته است، و نام تمام ملت در جهان بد شده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است