ده ها میلیون دالر از فروش تیل نظامی دزدی' شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۶    ۱۳۹۷/۱/۲۵ کد خبر: 149754 منبع: پرینت

سرمفتش آمریکا برای بازسازی افغانستان یا سیگار روز جمعه گزارش داد که "دزدی تیل" قوای نظامی افغانستان به یک یک کار و بار "پرمنفعت" مبدل شده است.

به گزارش صدای آمریکا، سیگار در تازه ترین گزارش خود نگاشته است که حد اقل به ارزش ۱۵۴.۴ میلیون دالر تیل از نزد قوای ایالات متحده و قوای امنیتی افغانستان دزدی شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که دزدی تیل می تواند تمویل کنندۀ منابع مالی مورد ضرورت شورشیان و گروه های دهشت افگن در افغانستان باشد.

یافته های سیگار نشان می دهد که وزارت دفاع ایالات متحده از سال ۲۰۰۸ میلادی تا ۲۰۱۶ حدود ۱۰.۶ میلیون لیتر تیل برای عملیات نظامی افغانستان که مجموعۀ قیمت آن بیش از ۱۳ میلیارد دالر امریکایی می شود، فراهم کرده است.

پنتاگون تخمین می کند که قوای امنیتی افغان سالانه حدود ۴.۹ میلیون لیتر تیل نیاز دارند.

در گزارش سیگار آمده است که فرماندهی مشترک انتقال امنیت افغانستان که مربوط وزارت دفاع ایالات متحده است، گزینه های تازه را برای توزیع تیل بررسی می کند.

به نوشتۀ سیگار، این اقدامات ممکن به برخی از مشکلات مرتبط به دزدی تیل رسیدگی کند، اما در حال حاضر سیستم نظارتی وجود ندارد که تحویلدهی تیل به ذخایر تانک و انتقال آنرا به قوای امنیتی کنترول کند.

علاوه بر آن، سیگار گزارش داده است که فرماندهی مشترک انتقال امنیت افغانستان از تکنالوژی های که قادر است انتقال و تحویلدهی تیل را نظارت کند، استفاده نمی کند.

کانگرس ایالات متحدۀ امریکا در سال ۲۰۰۸ میلادی ادارۀ سر مفتش ویژه برای بازسازی افغانستان یا سیگار را ایجاد کرد و هدف اساسی آن نظارت مستقل از پروژه ها و فعالیت های بازسازی ایالات متحده در افغانستان است.

سیگار همواره گزارش‌هایی را در مورد کاستی‌ها وناکارآیی شماری از پروژه های امریکا در افغانستان نشر کرده است که ضیاع منابع، تقلب و سؤ استفاده مالی در پروژه های انکشافی امریکا در افغانستان، شامل آن می باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیگار
افغانستان
قوای نظامی
نظرات بینندگان:

>>>   تیل های گم شده دروزارت داخله حسابش برای ایوب سالنگی معلوم است

>>>   عجب رسوايي داريم، خلاصه در كل دزد هستيم

>>>   مردم ما عجب مردم است! خودمان بحال خودمان رحم نمیکنیم، وبه خودمان وکشور ومردم خود خیانت ودزدی میکنیم، آنهم دربخش نظامی که مهمترین بخش می باشد، جالب تراینکه آمریکا هم برکارهای مانظارت میکند تاندزدیم اما بازهم می دزدیم. من که خیلی ازاین وضعیت خجالت کشیدم.

>>>   دولت در دست دزد هاست واز اين دزدى ها صاحب ثروت وقصر ها شده اند .

>>>   10.6 میلیون لیتر تیل به ارزش 13 میلیارد دالر؟! معلوم میشه که‌ دزدی کلان از طرف تمویل کننده های امریکایی صورت گرفته !

>>>   برمک صاحب امروز فرمودند!!!: این وضوع را من رد میکنم!!! سیگار قبل از گزارش این موضوع مسئله را با ارگانهای امنیتی و از جمله من شریک نمیسازد؟؟ یعنی چرا به دزدان نمیگوید که موضوع از این قرار است؟؟؟!!!

>>>   حکومت قبلی هم همه دزد ها بودند. آقای رحیم وردک ونیز پسر و ریس دفترش، آقای بسم الله محمدی و خواهر زاده ها ونیز ریس دفتر، یاور وگروپ معلوم الحالش، داکتر قدمشاه شهیم لوی درستیز وداکتر تاج محمد وغیره همه وزرای قبلی وزارت داخله و بخش تدارکاتی آن وبا تاسف همین اکنون دزدی ملیاردی جریان دارد، دولت وحکومت برای ضرورت انتخابات پیشرو از این روند حمایت میکند گرچه میخواهد آبرومندانه تر دزدی کند ودر سایه کمیته تدارکات ملی. همانند دوره قبلی .... چرا بسم الله خان وگروپش ودیگران محاکمه نمی شوند چونکه عبدالله وغنی از باند دزدان خویش حمایت میکنند، چرا استاد عطا محاکمه نمی شود وهمرایش مدارا میگردد، چون خدا شاهد است که همه این ها دزد مال بیت المال وقاتلان ملت هستند و خارجی ها چه شمال وچه جنوب وچه شرق وچه غرب و غرب دور از اینها برای اهداف موجه وغیر موجه ایشان استفاده میکنند و اسامی شانرا انشتاین میگذارند

>>>   ارگان های امنیتی وکشفی مصروف دزدی وپاکستان مصروف تخریب افغانستان

>>>   هرکس د ر افغانستان به اندازه درازی ریشش ،درازی تسبیح و تعدادنمازهای نفل دزدی میکند! به هر اندازه که خودرا مسلمان خوب میدان به همان اندازه دزد و درکفر غرق اند!
این مسلمانان دلم را از اسلام سیاه کرده است! با شنیدن نام مسلمان استفراقم میاید! این مسلمانان صدقه یهود وهنود ګردد!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است