با افزایش هر سرباز خارجی جنگ شدت پیدا می کند
آمریکا فقط و فقط به نفع خود فکر می کند و در این راستا حاضر است بی رحمانه افغانستان را هم قربانی کند و جنگ ها را هم شدت بخشد و اعلام کند که برای افغانستان می جنگد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۳۹۷/۱/۲۴ کد خبر: 149743 منبع: پرینت

در حالیکه ماموریت نیروهای ناتو چهار سال پیش در میدان های جنگ افغانستان به پایان رسیده است دبیر کل ناتو به تازگی گفته است که این سازمان آماده است در صورت نیاز بار دیگر نیروهایش را برای مبارزه با هراس افکنی به افغانستان بفرستد. او وضعیت افغانستان را دشوار گفته است و تاکید کرده است که مناسب خواهد بود که نیروهای خارجی بیشتر به آموزش نیروهای امنیتی افغانستان تمرکز کند. اما چرا بار دیگر ناتو ابراز آمادگی کرده است که به میدان های جنگ افغانستان باز می گردند و آیا مدیریت جنگ افغانستان از عهده نیروهای امنیتی افغانستان بیرون شده است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمدطاهر یرقل آگاه نظامی در برنامه «خط کابل» گفت: آنطور که من وضع جهانی و منطقه را ارزیابی می کنم می بنیم که یک بار دیگر بوی شکل گیری جنگ سرد به مشام می رسد. اختلافات بسیار شدید بر سر یک جاسوس بین بین اروپا و روسیه، بین آمریکا و روسیه، اخراج دیپلمات های همدیگر یک بخش و اینجا در منطقه، نزدیک بودن روسیه، ترکیه و ایران و پاکستان با چین و همچنان تبلیغات نظامی روسیه در سرحدات افغانستان به نام حفظ سرحدات کشورهای مشترک المنافع و اعلان ازبکستان و آمادگی شان به خاطر دادن دفتر سیاسی به طالبان. اینها حرف هایی است که باعث شده حالا آمریکا و ناتو برایشان تشویش بوجود بیاید و نیروهای تازه ای به افغانستان روان کنند و بحث حفظ افغانستان و مبارزه با تروریزم در اینجا نمی باشد.

وی، در توضیح علت افزایش نیروهای ناتو می گوید: اینکه آمریکایی ها و ناتو بار دیگر به میدان جنگ افغانستان می آیند به نفع کشور ما نیست و وضع کشور ما آنقدر پیچیده نیست که باز هم پای ناتو به اینجا کشیده شود. وضعیت افغانستان آنطور که تبلیغ می شود پیچیده نیست. وضعیت را پیچیده نشان می دهند تا بتوانند راهی آسان برای حضور خودشان داشته باشند.

یرقل ادامه داد: ما از خود قوای مسلح داریم، اردوی ملی داریم که اگر بخواهند گروهی را از بین ببرند اگر اجازه داشته باشند به راحتی می توانند این کار را کنند. اما مشکل در اینجا است که کار به دست مردم ناکارا است. مدیریت درست نیست. وگرنه هر روز قوای مسلح ما در خطوط جنگ مانند گوسفند قربانی می دهند. یک نفر هم عقب نشینی نمی کند. اما هدفی که برای آنها تعیین می شود پیروزی در میدان جنگ نیست. بلکه گرم نگه داشتن آتش جنگ است و اینهاهیزم های آتش جنگ می شوند. وخیم نشان دادن جنگ افغانستان زمینه سازی برای آمدن نیروهای خارجی است.ورنه اگر اراده برای نابودی دشمن باشد با تعداد نیروها و با امکاناتی که داریم می توانیم به راحتی دشمن را از بین ببریم و خود می توانیم از پس آنها بر آییم اما خارجی ها این اجازه را نمی دهند.

این آگاه نظامی می گوید: به موازات وجود هر سرباز خارجی در افغانستان به همان میزان هم جنگ شدت پیدا می کند. این به نفع ما نیست. قوای مسلح ما به لحاظ کیفی و کمی توانمندی برای مهار جنگ را دارند. اما به خوبی می دانیم که مدیریت این جنگ در دست خودمان نیست و در دست خارجی ها و پاکستان می باشد.

وی معتقد است که آمریکا هرگز برای افغانستان نجنگیده و در این موضوع صادق نیست و افزود: کسی که آتش جنگ را در افغانستان شعله ور می کند و افغان را علیه افغان می جنگاند پاکستان است. آمریکایی ها وعده هایی دادند که بر پاکستان فشار می آورند اما می دانیم از آنجایی که پاکستان تامین کننده اهداف آمریکا است این فشارها فقط جنبه اعلامی دارد و نه عملی. هیچ کشوری نیست که به خاطر کشور دیگری نظامی های خود را به آن کشور بفرستد و قربانی دهد. آمریکا فقط و فقط به نفع خود فکر می کند و در این راستا حاضر است بی رحمانه افغانستان را هم قربانی کند و جنگ ها را هم شدت بخشد و اعلام کند که برای افغانستان می جنگد. وقتی آمریکا و ناتو برای اولین بار به افغانستان آمدند در افغانستان فقط دو گروه وجود داشت یک گروه طالبان بودند و یک گروه دیگر القاعده بود. اما حالا می بینیم که این گروه مخالفان به بیست و یک گروه رسیده اند.

یرقل ادامه داد: این گروه ها را چه کسانی ایجاد کرده اند و تمویل می کنند؟ جز این است که خارجی ها برای رسیدن به اهداف خود این کار را کرده اند؟ بنابراین حضور دوباره نیروهای خارجی در میدان های جنگ افغانستان باعث افزایش جنگ می شود و برای ما فقط ضرر است و هیچ منفعتی نخواهد داشت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نظامیان خارجی
یرقل
نظرات بینندگان:

>>>   امریکاومتحدانش دیگردرافغانستان جای نداردمگر در افغانستان چقدرجنگ شدیداست که ۲۰هزارنیروی امریکایی و۷هزارنیروی ناتو درافغانستان مصروف چی کاری هستند درجنگ مستقیم شرکت نمیکنند وانها فقط به نیروهای افغانستان آموزش ومشوره ادمکشی میدهنداگرامریکایها بروند جنگ وجهادبی مفهوم تمام میشودچون همه مردم افغانستان ازچنگ وحتی ازجهادخسته شده اند همه مردم افغانستان تشنه یک لحظه ارامش هستند چهل سال جنگ خانمانسوزهمه مردم افغانستان را کاملا روانی ساخته البته امریکایها ومتحدانش به خوبی خودازافغانستان بروند بنفعشان خواهدبود دیگربیشتر ازاین بااحساسات پاک مردم افغانستان بازی نکنندکه مثل شوروی و انگلیس نشوند چون افغانستان جای است که قدرتهای قوی را تیکه تیکه میکند‌.

>>>   نیروهای اشغالگر غربی برای دزدی قتل کشتار افغانها و کمک به تروریستهای طالب و داعش و برای گسترش دین عیسوی در افغانستان امده است. لعنت به اشغالگران بیرحم غربی.

>>>   جلادان و خونخواران امریکای انگلیسی بروید به خانه های تان.

>>>   اگربروند سرنوشت لندغرها چه خواهدشد که به امریکایی ها دراشغال کشورهمکاری کردند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است