مردم از وضعیت حاکم متنفر هستند
تلاش انفرادی در میان شخصیت ها و ایتلاف ها به هیچ صورت ما را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند اما در صورت جمع ساختن همه انرژی ها می توان انرژی لازم برای تغییر را بوجود آورد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۶    ۱۳۹۷/۱/۲۳ کد خبر: 149730 منبع: پرینت

نهضت صلح، عدالت و آزادی افغانستان امروز پنجشنبه 23 حمل 97 طی مراسمی در حضور رسانه ها اعلام موجودیت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد یونس قانونی از رهبران جهادی و معاون رییس جمهور پیشین در این مراسم گفت: دلیل رفتن به خانه های سیاسی، تشکل ها و نهادهای سیاسی این است که مردم از وضعیت فعلی حاکم بر جامعه سخت نگران و متنفر هستند و برای آوردن تغییر و رفتن به وضعیت مطلوب تر نسبت به وضعیت کنونی در چتر خانه های سیاسی، نهادها و ایتلاف های سیاسی جمع می شوند.

قانونی بیان کرد: نهضتی که امروز اعلام موجودیت کرد سه واژه با ارزش و سه هدف عمده را مشخص کرده است؛ صلح، گمشده مردم افغانستان است که برای رسیدن به این گمشده روزانه و ماهانه هزارها شهروند این کشور قربانی می شوند؛ این هدف انسانی، اسلامی و افغانی ارزش این را دارد که نهادهای سیاسی و تجمعات ملی برای رسیدن به آن تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه با صلح صلح گفتن، صلح تحقق نمی یابد اظهار کرد: 18 سال است که شاهد به اصطلاح تلاش هایی برای رسیدن به صلح هستیم هدف گیری صلح یک ارزش بزرگ است اما طرح صلح، رسیدن به صلح و تطبیق صلح برنامه عمل متناسب با واقعیت های ملی، منطقه ای و بین المللی می خواهد.

معاون رییس جمهور پیشین علاوه کرد: پروسه صلح یا بهتر بگوییم پروژه صلح دچار بحران در مقیاس ملی و بین الملی است، نه دولت صاحب برنامه روشن برای رسیدن به صلح است، نه نهادهایی به نام شورای صلح و نه هم جهاد.

قانونی افزود: هرچند که شاهد تلاش هایی برای رسیدن به صلح هستیم اما علاوه بر ما افغان ها، منطقه نیز با پروگرام صلح دچار تشتت است و دنیا نیز فاقد استراتژی رسیدن به مصالحه و صلح واقعی است.

عضو رهبری جمعیت با بیان اینکه اراده ای برای تحقق صلح نیست اظهار کرد: منافع در حال گردش است، ابزارها در حال تعویض شدن و اهدف درون مرزی و برون مرزی در حال تعویض است و صدای صلح تنها باقی است و هیچگاه در واقعیت با وضعیت فعلی تحقق نخواهد یافت.

وی خاطر نشان ساخت: نهضعت صلح، آزادی و عدالت از نهادهای سیاسی جدیدی است که در صحنه تاریخ کشور عرض وجود کرده است اما اگر جمع نهادهای سیاسی، احزاب و شخصیت ها و نسل های کشور بدنبال تغییر هستند تلاش انفرادی در میان شخصیت ها و ایتلاف ها به هیچ صورت ما را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند.

قانونی گفت: در صورت جمع ساختن همه انرژی های متفرق به یک تن واحد و به چتری واحد می توان انرژی لازم برای تغییر را بوجود آورد، تلاش حتی در حد یک فرد ستودنی است اما برای رفتن به وضعیت مطلوب جز رفتن به همدیگر پذیری، تحمل یکدیگر و ایجاد چتر سیاسی براساس برنامه ای روشن انتخاب دیگری نمی توانیم داشته باشیم.

معاون رییس جمهور پیشین در خصوص انتخابات های پیش رو اظهار کرد: انتخابات حکم قانون و خواست ملت بزرگ است اما انتخابات با چند چالش عمده مواجه است، برگزار نشدن انتخابات چالش نخست است و برگزار شدن توام با تقلب انتخابات و تکرار تجربه تلخ سال 2014 فاجعه بزرگتری است که مردم را تا استخوان تعذیب خواهد کرد و به هیچ فرض و صورتی برای ملت بزرگ قابل قبول نیست.

عضو رهبری جمعیت اسلامی تاکید کرد: کمیسیون انتخابات باید مطابق با قانون اساسی و قانون انتخابات تقویم و روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کنند چراکه تاخیر در این انتخابات برای مردم رنجیده قابل پذیرش نخواهد بود.

وی از تلاش های پیدا و پنهان برای دامن زدن به نفاق ملی در آستانه انتخابات خبر داده و گفت: ما هیچ انتخابی جز تحمل، یکدیگر پذیری در بستر قومی، سیاسی و ایدلوژیک نداریم.

قانونی هشدار داد: در این شب و روز تلاش هایی توسط یکی از نهادهای به اصطلاح بین المللی برای تعیین سرشماری ماهواره ای می شود با صراحت می گویم که این یک توطیه و دسیسه برای دامن زدن نفاق و بحران راه انداختن در آستانه انتخابات است تا برای اولین بار در کشوری مثل افغانستان نفوس و جمعیت را مصنوعی و خیالی تعیین کنند. این چه مضحکه سیاسی است؟

این سیاسی کشور علاوه کرد: چیزهای خیالی زیادی در این کشور شنیده بودیم اما سرشماری خیالی آن هم از طریق فضا و تعیین کردن معیار یک مضحکه سیاسی جدید است و نکند که این سرشماری گام های اولیه برای تقلب مجدد در انتخابات باشد؛ همه را فرا می خوانم که متوجه این دسیسه باشند.

معاون رییس جمهور پیشین، درخصوص واگذاری برخی ولایات به طالبان که اخیرا از سوی حکمتیار پیشنهاد شده است گفت: دادن یک وجب خاک این سرزمین در هر گوشه کشور به نام صلح به مخالفین به معنای تجزیه افغانستان خواهد بود و هیچ کس در 34 ولایت آماده تجزبه بدن واحد خود نیست.

وی افزود: دوستانی که طرح های صلح پیشنهاد می کنند عاقلانه تر بیاندیشند و سرزمینی که به قیمت خون میلیون ها انسان دو بار از تجاوز نجات یافت را به هیچ جهتی نسپارند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانونی
نهضت صلح و عدالت
نظرات بینندگان:

>>>   من قسم میخورم
که سیاست پشتونیسم روی کار است.
نه طالب ونه داعشی وجود دارد بلکه همه به اتفاق سیاست پشتونیزه سازی این کشور را دنبال میکنند.
اگر پشتون رئيس جمهور باشد ویا وکیل و وزیر یا مامور ومعلم ودکاندار وکراچی وان وموتروان همه دنبال پشتونیسم هستند وتمام مفکوره شان همین است.
فقط نقش ها متفاوت هستند.
یکی طالب میشود یکی داعش ویکی دولتی ، ودیگران یعنی پشتونهای به لباس مردم عادی در خدمت انها.
برای نمونه هفده سال است در این کشوراز طفل وصغیر وکبیر وزن ومرد بوسیله طالبان وداعش پشتون کشته میشود .ایا یک پشتون شکایت کرد؟
ولی در دشت ارچی چند طالب کافر نوکر پاکستان توسط قوای هوایی قهرمان مردار شدند .
دیدید که از اسمان وزمین واز ارگ وپالمان صدای مظلوم نمایی پشتونها بالا شد .
برادر اتفاق ملی شعاری بیش نیست.
برادری وقتی حاصل میشود که پشتون ها هم دیگر اقوام را برادر حساب کند .

>>>   اگر تمام اعضای حزب جمعیت اسلامی افغانستان بطور منسجم با دوستان قدیمی خود یکجا تصمیم بگیرد و عمل کند هیچ خس و خاشاک مانع سد راه شان شده نمیتواند چنانی که در زمان مقاومت یک کشور تا دندان مسلح با صلاحهای پیشرفته واردوی منظم چند ملیونی اش در برابر مقاومتگران و ازدادی خواهان شکست خورد اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیشرو بازهم عین رفتار در پیش گرفته شود بیقین کفته میتوانم که کرسی ریاست جمهوری راکسی دیگر بخود اختصاص داده نمیتواند واگر تقلبات را مانند گذشته هم نمایند فکر تان باشد که جنرال ظاهر ظاهر قوماندان سابق کابل که یک دزد بگیر بسیار خوب و قوی است انرا از یاد نبرید گرچه همین فعالیت پس از چند صباح سبب دور شدنش از وظیفه دزدبگیری و درنهایت باعث خانه نشینی ان گردیده است اما موجودیت ان در تیم انتخاباتی تان در کامیابی تان در انتخابات رول بسزا دارد دزدان را خوبتر شناسایی کرده افشا میکند با اسناد و شواهد ان .

>>>   مـردم زیادتر از اختلاس گران دزدان پانزده سال دوره حاکمیت کرزی متنفر هستند مثلا زمانی کسی وزیر معارف بود آنقدر فساد کرد که بیشتر ازان ممکن نبود
مردم از معامله گران وسود جویان از اوضاع متنفر هستند لوچ وپوست کنده بگوئیم قانونی صاحب مردم از تو خیلی تنفر دارند تو قابل اعتماد هیچ کس نیستی وهیچ هنری هم نداری وهیچ کار ئی هم نیستی !

>>>   همه اعضای فامیل قانونی درحکومت است این انتقاد ها صرف نمایشی است اوبا اتمر صاحب مخصا رابطه خیلی نزدیک دارد طوریکه یگویند همان روزیکه بالای جنازه ایزدیار حمله شده بود از پیش برای قانونی تلفون شده بود که تو در جنازه اشتراک نکن !

>>>   منشاء همين وضعيت بد وحاكم هم خو شما بينجشيرى ها بوديد .

>>>   آقاى قانوني تو خود در همه مسائل شريك هستى

>>>   مردم ازوضعیت چوروچپاول شما متنفربودند

>>>   منطقه جهان سوم وافغانستان به بازار مزدور کارهای شهر نو می ماند دران بازار هرکه گلکار ویا نجار ومزدور کار ضرورت داشته باشد اجاره مینماید وبا خود میبردخارجی ها نیز از افغانهای ماسیاست مدار وتحلیل گر ورهبر وملا واخند ها را حسب ضرورت ودلخواه خود اجاره مینمایند واستخدام میکنندحضرت مولوی محمد یونس قانونی که فارغ مدرسه ای ابو حنیفه وبعد هم محصل فاکولته ای شرعیات بودند وزبان چرب وسخنور خوب هم هستند وبه یکی دو زبان خارجی وبه پشتو ودری تسلط دارنداز جمله محدودمزدور های تاپ اند که بسیار دربدل پول اندک وناچیز استخدام میشوند چون در یک فامیل نیمه کم درامد تربیت یافته اند یکصد هزار دالر راارزشمند وبسیار فکر مینمایند وکسی دیگری واز برادران پشتون ما میبود معامله ای {بن}را کمتر از ده وبیست ملیون انجام نمیداد ولی ایشان بسیار به یک تحفه ای ناچیز لختر ابراهیمی وجناب خلیل زاد بسنده نموده قناعت کردند وبلاخره ان پولهای باد اورده را نیز باد برد فرزند دلبند شان همه را درتجارت های ناکام دبی گم کرد ومیگویند فرزند ملاغیر از ادم دیگر هر چه میشود انها نیز ملا بودند درین کته گوری شامل گردیدند وچون ایشان با پول چندان علاقه وبلدیت ندارند هنوز استخدام فدوی بسیار سهل واسان است ازینرو در هرگروه نوتاسیس وهر مجتمع نوبنیاد ظهور می یابندودران سهمی بخود احراز مینمایند بد بختانه به اسلام ووطن دوستی کمتر علاقه دارند درین راستا نمیشود از نردشان استحصال خدمت کرد
قاضی عبدالحی از سرپل

>>>   محترم قانونی صاحب !
خشت اول گر نهد معمار کج
تاثریا میرود بنیان کج
وضع موجود محصول معامله ای شما در{بن} است گرچه در گذشته حال واحوال بهتر ازین نداشیم اما نسبتا ازاد وفارغ از دغدغه ای بیرونی ها وارباب های شما زندگی داشتیم
ازان زمان به بعد مواد مخدر رو به افزایش است قتل وگشتار دران زمان هم بود وکنون بیشتر شده بی روزگاری ومشکلات اقتصادی بجز یک درصد گروپ ما فیای بیداد مینماید بی دینی وتکنوکراتی وفساد وفحشا از پرده بیرون امده وعام گردیده و...
این همه ازبرکت سازش وخیانت شما در حق مام میهن وملت عزیز عرض اندام کرده فکر میکنید که تاریخ این نا ملایمات ونا بسامانی هارا فراموش میکند وازیاد میبرد ونقش پر رنگ شما وهم شهری هایتان رانادیده میگیرد حال که امکانات را گرفته ودر گوشه ای خزیده اید میشود رفع مسولیت نمود وخودرا براءت داد هرگز در دسیسه ای قتل احمدشاه مسعود وسرازیر شدن خارجی ها وگناه اشغال وچپاول منابع زیر زمینی وترویج فحشا وفساد وبی دینی وحتی فعالیت های تبشیری ومسیحی ساختن مردم نقش پر رنگ داشته وبار این مسولیت ها همه به دوش شما است وبس امید واریم که خدا.وند در هردودنیا از شما حساب بگیرد
لالی از ننگرهار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است