وزیر مخابرات به دادستانی معرفی شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۹    ۱۳۹۷/۱/۲۳ کد خبر: 149713 منبع: پرینت

وزیرمخابرات و تکنولوژی معلوماتی و رییس دفتر وی به دادستانی معرفی شدند.

وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی و رییس دفتر وی از سوی کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات به دادستانی معرفی شدند. در نشست مورخ 20 حمل این کمیسیون به تعقیب مصوبه نشست مورخ 6 حمل آن تصویب شد که وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی و رییس دفتر وی به دادستانی معرفی شوند.

قبلا "روزنامه افغانستان ما" از عدم ارایه اطلاعات از سوی وزارت مخابرات در پیوند به جمع آوری 10 درصد محصول مخابراتی به کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات شکایت کرده بود.
کمیسیون طی نامه مورخ 29 حوت 1396 از وزارت مخابرات خواسته بود که اطلاعات مورد نظر در اختیار روزنامه مذکور قرار داده شود.

مسوولان کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات می گویند که وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی با بی اعتنایی کامل نه تنها به ارایه اطلاعات مورد نظر نپرداخته که حتی به مکتوب رسمی کمیسیون هم پاسخ نداده است.

بر بنیاد مصوبه مورخ 6 حمل کمیسیون مذکور از وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی خواسته شده بود که رییس دفتر آن وزارت به دلیل عدم ارایه اطلاعات و نقض قانون جهت پاسخ دهی به دادستانی معرفی شود و اطلاعات موردنظر به "روزنامه افغانستان ما" با درنظرداشت احکام قانون ارایه گردد.

به گفته مسوولان کمیسیون وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی به این مکتوب کمیسیون هم پاسخ نگفته و همچنان اطلاعات موردنظر را در اختیار "روزنامه افغانستان ما" قرار نداده است. براساس ماده بیست و ششم قانون دسترسی به اطلاعات امتناع از ارایه اطلاعات به متقاضی بدون دلايل موجه و عدم رعايت تصاميم و طرزالعمل های کمیسیون تخلف از احکام قانون شناخته می شود.

بر بنیاد این دلایل کمیسیون نظارت دسترسی به اطلاعات در نشست مورخ 20 حمل خود تصویب کرد که از دادستانی تقاضا شود تا وزیر مخابرات و تکنولوژی معلوماتی و رییس دفتر وی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

محمد هارون مجیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر مخابرات
دادستانی
نظرات بینندگان:

>>>   از کلوخ آتش پرید

>>>   وزير بيچاره دري را نخوانده و نه نوشته ميتواند، حتماً ترجمانش قصداً مكتوب را برايش ترجمه نكرده است. در .... چوب زده بنام كشمش به پاكستان صادرش نمائيد.

>>>   به خيالم كه تنها خودش زير زده و حقدارى نكرده ههههه
ح ع

>>>   چون وزیر بیسواد وزارت مخابرات از جمله اتباع پاکستانی است که بنام مهاجر تولد شده افغان در خاک پاکستان از طریق جاسوسان پاکستان در نظام به این مقام رسیده از اقای حمیدی انطوریکه از پف و باد ان مردم امیدوار به تطبیق قانون بالای همه بطور یکسان و گرفتن جلو زور مندان را داشتند اما از زمان کار ان تا کنون ان حرف ها و سخن ها همه اش پف و باد بود نه چیزی دیگری حالا هم درین موضوع متیقین نیستیم که دادستانی کل کدام کاری قانونی و اصولی را انجام دهند وجلو دزدی و معامله گری وزیر مخابرات را در پیوند به جمع اوری ده فیصد از خرید اذدیاد کارتهای مباییل همشریان را که واضح و اشکار در ان دستبرد از جانب وزارت مخابرات و تکنالوزی و شرکت های مخابراتی با معامله های پشت پرده صورت میگیرد انچه توقع مردم و قانون است دادستانی کل کاری درستی را انجام دهند .

>>>   این یک جفای بزرگ در حق دانشمند و مؤرخ کشور است که عرضه خدمات پستی را در افغانستان یک صد ملیون قرن کشف کرد و حالا بجرم این خدمت به دادستانی کل معرفی میشود

>>>   در تاریخ وزارت مخابرات فساد سنگین تر از امیر زی سنگین نکرده اما چون انگلیسی میداند هیچ پرسان نمیشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است