خارجی ها ما را به نام صلح فریب می دهند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۰    ۱۳۹۷/۱/۲۲ کد خبر: 149685 منبع: پرینت

صلح از آرمان های بزرگ مردم افغانستان است که از شانزده سال بدینسو در سر خط کار حکومت افغانستان قرار داشته است اما ما متاسفانه بر خلاف این آرمان دستاوردهای چندانی در این حوزه نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، خلیل رومان، نویسنده و پژوهشگر در برنامه «تحول» گفت: ما متاسفانه برای صلح فقط پای خود را به جای پای خارجی ها می گذاریم. هر روزی که یک کنفرانس دایر می شود ما خوشحال می شویم که صلح می شود. هر روز که یک ترامپ یا یک رییس جمهور یا یک صدراعظم حرفی بزند ما خوشحال می شویم که آنها گفته اند صلح می شود.

وی افزود:باید گفت کشورهای ابرقدرتی که جنگ را در اینجا ایجاد کرده اند و حالا طبل صلح را می کوبند فقط تلاش دارند ما را با این پروسه ها و نشست ها مشغول دارند. وگرنه آنها از این جنگ و ادامه آن سود می برند و با این جنگ است که به اهداف خود می رسند.

رومان می گوید: آنها ما را با پروسه ها و نشست های صلح مشغول می دارند تا ما اعتراضی به این آتش جنگ نداشته باشیم و ما هم به آسانی فریب خورده و می خوریم و هفده سال است که به امید صلح هستیم اما روزبروز آتش جنگ افروخته تر می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خارجی ها
صلح
نظرات بینندگان:

>>>   آیا براستی حکومت افغانستان وشو.رای صلح نمیداند که رهبران اشرار یا طالبان با فامیل های خود گروگان پاکستان هستند؟ بدون رضائیت وقومانده پاکستان حرفی از صلح بزند زبانشرا قطع میکند

>>>   خارجی ها ما را به نام قوم، زبان و مذهب به جان هم می اندازند و کشور ما را برای همیشه تحت استعمار خود قرار میدهند. و ما مردم نادان این پلان خارجی ها را به خوبی پیش میبریم.

>>>   جنگ درافغانستان به پایان رسیده دیگر امریکا ومتحدانش باید افغانستان راترک کنند ومردم افغانستان را بحال خودشان بگذارندکه باهم مصالحه کنند بودن خارجیها دخالت درامور داخلی افغانستان حساب میشود وباعث طولانی شدن جنگ میشود اگر خارجیها نباشد هیچ کسی بهانه‌ای برای جهاد وجنگ جودندارد ومردم خودبه خودصلح روی میاورند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است