زور دولت به افراد خودش هم نمی رسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۹۷/۱/۲۲ کد خبر: 149673 منبع: پرینت

دست داشتن برخی از حلقات داخل نظام در رویدادهای هراس افکنانه مانع همگانی ساختن نتایج تحقیقات می شود.

با آنکه ماه ها از تشکیل کمیسیون های حقیقت یاب برای چندین فاجعه امنیتی همچون حمله بر هتل اینترکانتینانتال کابل می گذرد تا کنون نتیجه تحقیق هیچ رویداد هراس افکنانه در کشور همگانی نشده است و هیچ مقام حکومتی و امنیتی حاضر به گفتگو با رسانه ها در اینباره نشده است.

به نقل از خورشید، نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله درباره نتیجه این تحقیقات گفته است که موضوع را از دادستانی بپرسید؛ جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل گفته است که باید از همکارانش برای صحبت در اینباره هدایت بگیرد و مرتضوی سرپرست دفتر ریاست جمهوری گفته است که می توانید موضوع را از وزارت داخله بپرسید.

عتیق الله امرخیل آگاه نظامی در باره امتناع مقام های حکومتی و نهادهای امنیتی از صحبت کردن در باره نتایج کمیسیون های حقیقت یاب می گوید که افراد پر قدرتی در داخل حکومت هستند که دولت زورشان به آنها نمی کشد و نمی تواند آنها را به دادستانی معرفی کند یا آنها را استجواب و بازخواست کند.

مجیب خلوتگر رییس اجرایی دیدبان رسانه های آزاد افغانستان نیز محدودیت دسترسی به اطلاعات در حکومت وحدت ملی را خلاف قانون اساسی خوانده است.

گفتنی است که پیش از این نیز بسیاری از آگاهان سیاسی و نظامی دست داشتن شماری از افراد در داخل نظام و نهادهای امنیتی در انجام حملات هراس افکنانه را در امن ترین نقاط پایتخت و نقاط امن نظامی را مطرح کرده بودند و از وجود ستون پنجم در نظام هشدار داده بودند اما تاکنون حکومت از بازداشت این افراد در داخل نظام کوتاه آمده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون های حقیقت یاب
نتایج
نظرات بینندگان:

>>>   دور نه نزدیک معصوم استانکزی واضح و اشکار بنفع طالبان ترورست است کی ازین شخص نفر طرف اعتماد ریس جمهور غنی کی از ان پرسان کده که از دیگران پرسان کنند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است