تبعيض سيستماتيک ممنوع
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۹۷/۱/۲۲ کد خبر: 149650 منبع: پرینت

وقتی در کانکور کامیاب می شوند عده ای اعتراض می کنند چرا زیاد کامیاب شده اند و چرا سهمیه قومی فلان قوم نسبت به فلان قوم کم تر است.

وقتی یک نفر درس می خواند و تکنولوژی را می آموزد نتیجه اش همین می شود و کسی دیگر که مکتب را آتش می زند و یا مخالف تعلیم و تربیه فرزندانشان بخصوص دختران هستند نتیجه را همه ما می دانیم!

از نظر تعلیم و تربیه بیشتر از همه مردم شریف با عزت قوم هزاره افغانستان سرآمد روزگار هستند و موفقیت اندک کشور در بخش حضور زنان در دولت هم نود درصد نتیجه حضور و موفقیت ایشان است. بیاید بجای تبعیض و حذف از ایشان یاد بگیریم و کاپی کنیم و يا اگر ياد گرفته نمی توانيم حداقل بخاطر عدالت، برابری و انسانيت هم كه شده سكوت كنيم.

من شخصا شاهد هستم که در قوم و خويش خود ما بخصوص در فامیل های نزدیک ما نود درصد دخترها و سی درصد پسران فقط صنف دوازده را خوانده اند و اکثریت دختران بخاطر غیرت بی جا و بی مورد ما مردها از تحصیلات عالی و آموختن علم محروم شده اند و 99 درصدشان بعد از صنف نهم و يا بعد از فراغت از مكتب يا عروسی كرده اند و يا بیکار و مقیم خانه اند در قوم و خويش من حدودا سه تا پنج درصد خانواده ها با كار و تحصيلات عالی دخترانشان موافق هستند.

سالم وحدت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحدت
تبعیض
قوم پرستی
مردم هزاره
سوادآموزی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است