چرا کرزی مردم را الاغ تصور فرموده است؟
داد زدیم که شیوه حضور نیروهای آمریکایی مشروعیت ندارد، نیروهای ایتلاف براساس فیصله شورای امنیت آمده اند و زیر چتر آیساف مشروعیت دارند نه ناتو، مگر کرزی شنید؟ چه کسی با ناتو سازشنامه را امضا کرده بود؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۷/۱/۲۱ کد خبر: 149624 منبع: پرینت

آنچه که کرزی تاکنون درک نکرده است این است که مادامی که بیگانگان کیان امور ما را به دست داشته باشند و رهبری کشور ما را به دست مهره های دیسانت شده، گوش به فرمان سازمان های اطلاعاتی اجنبی، فاقد پایگاه مردمی و دربند منافع محدود شخصی، تباری و سمتی می دهند هیچ شانسی برای رستگاری نداریم.

خود ایشان الگوی برجسته همینگونه رهبران دست نشانده هستند. آیا گاهی از خود پرسیده اند که ایشان را از روی چه برتری ها و شایستگی ها از آمریکا آوردند و بر تختگاه کابل نشاندند؟ روشن است، هیچ! تنها منافع آمریکا در آن برهه ایجاب می کرد تا یک خان قبیله درانی را بیاورند.

خوب، ایشان را آوردند اما ایشان نه تنها هیچ گامی در راستای کشورسازی، ملت سازی و دولت سازی برنداشتند بلکه تا توانستند به دهل تنش های تباری، زبانی، سمتی و قبیله ای کوبیدند و کشور را به لبه پرتگاه نابودی کشاندند.

می شد قانون اساسی و ساختار کارا و پذیرا می داشتیم، می شد کمک های بین المللی دادگرانه تقسیم می گردید، می شد بجای باندهای مافیای قومی امروز احزاب سیاسی فراگیر می داشتیم، می شد کشور ما اصل بی طرفی سنتی مثبت و فعال را پیش می گرفت و اصل بی طرفی در قانون اساسی تسجیل می شد اما ایشان تا توانستند به دهل آمریکایی ها رقصیدند و خوش خدمتی کردند تا پادشاهی در خاندان کرزی ماندگار بماند.

اما حالا هنگامی که سیاست آمریکا ایجاب می کند تا یک خان غلجایی در ارگ بنشیند می فرمایند 17 سال آمریکا همه را فریب داد! اینکه ایشان 17 سال در خواب خرگوشی فرو رفته بودند و فریب آمریکایی ها را خوردند یا به قول اشرف غنی احمدزی ایشان را 14 سال سر فرمان اشترنگ خواب برده بود کوتاهی خودشان است و الا ما در همه این سال ها داد زدیم که فریب آمریکایی ها را نخورید!

اینکه ایشان خوردند و گوش ناشنوا داشتند و دارند گناه ما چیست؟ اگر به موقع به سخنان دلسوزانه و فریادهای بینوایانه ما گوش فرا می داند امروز به این حال نمی رسیدند. از قدیم ها گفته اند خود کرده را نه درد است و نه درمان!

کرزی در مصاحبه اخیر خود با یک رسانه روسی فرموده است: «من تلاش کردم آنها را (آمریکایی ها) از کشورمان بیرون بیندازم اما شکست خوردم» درست است اما اگر یک دولت فراگیر ملی ساخته می شد، اگر ساختار نیرومند دولتی می داشتیم، اگر به احاد مردم زمینه مشارکت دادگرانه در مدیریت کشور و تصمیمگیری ها داده می شد، اگر انحصارگرایی و سمت گرایی نمی شد، اگر کمک های جهانی دادگرانه میان همه ولایات تقسیم می شد، اگر تصامیم در پستوها گرفته نمی شد، اگر شفافیت می بود، اگر مردم از زد و بندهای پشت پرده آگاهی می داشتند بی گمان چنین نمی شد.

ایشان در کجا اعلام کرده بودند که می خواهند آمریکایی ها را از کشور برانند؟ برعکس خودشان بودند که با آمریکا سازشنامه همکاری های راهبردی امضا کردند خودشان بودند که مجلس بزرگان (لوی جرگه) قلابی را برگزار کردند.

بارها داد زدیم و نوشتیم که شیوه حضور نیروهای آمریکایی مشروعیت ندارد مگر آیا ایشان می شنیدند؟ نوشتیم که نیروهای ایتلاف بین المللی براساس فیصله شورای امنیت آمده اند و تنها حضور زیر چتر آیساف مشروعیت دارد نه زیر چتر ناتو. چه کسی با ناتو سازشنامه را امضا کرده بود؟ چرا کرزی مردم را الاغ تصور فرموده است؟

عزیز آریانفر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آریانفر
کرزی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی و احمدزی همه را مثل خود فکر میکنند.

>>>   تو راست میگوئی اما خدا مکار ومداری را مسلمان بسازد تا بیشتر دروغ نگوید
مقصد کرزی صاحب این بوده که امریکائی هابروند تا پنجابی ها واشرار بیایند

>>>   هیچکس الاغ نیست الاغ الاغ است

>>>   وی یک فریبکار دروغگوی است مردم وی را می شناسد تشویش نکنید آریانفرصاحب گرامی انشاالله دلسوزی های شما و مانند شما اینها را می شرماند و در واقع شرمانده است بخاطریکه با حضور ناتو امریکا و دیگر کشورها و نیز ملیاردها دالر کمک افغانستان را بسازند و امنیت را تأمین نمایند.کرزی را بیاد دارید که همه روزه اسماعیل یون که به مقدار یک پیسه ارزش ندارد منحیث مشاورش پذیرایی میشد.
کارمند سابق وزارت خارجه

>>>   در تمام دنیا معمول است که کسانی که در دولت کارمیکنند، کوولیزاسیون( کوولیشن) هستند و کانی که در خارج دولت هستند، اپوزیسیون( اپوزیشن) هستند.
حالا کرزی نیز منحیث یک رییس جمهور متقاعد، اپوزیشن است.
دولت رابط استراتیژیک با امریکا و ناتو دارد. حالا باید یک نفر نیز باشد که روابط نزدیک با روسیه و چین و پیمان شانگهای و غیره داشته باشد و خود را به آنها نشان بدهد که مخالف سیاست امریکا و ناتو در افغانستان است.
اشرف غنی و یا داکتر عبدالله و حنیف اتمر و غیره خو نمیتوانند این وظیفه را بدوش بگیرند.
پس کرزی که یک وقت رییس جمهور بود و برای روسیه نیز یک اندازه قدر دارد، زمانی که به روسیه میرود و سیاست های امریکا و ناتو را در افغانستان و منطقه تقبیح میکند، دولت روسیه در میان مردم خود یک کریدت میگیرد که اینه حتی خود رییس جمهور سابق افغانستان نیز گفته های ما را تآیید میکند و از طرف دیگر کرزی نیز در لباس دوستی با روسیه، مانع ضرر رساندن روسیه به افغانستان میشود.
مردم افغانستان و خصوصآ سیاست مدار های افغانستان به سیاست دوران جنگ سرد می اندیشند که جبهه های سیاست آشکار بود و به اساس ایدیولوژی ها استوار بود.آنها با سیاست های پیچیده قرن بیست و یکم که خالی از ایدیولوژی است،آشنایی ندارند و نمیدانند که در خفا کدام کشور ها باهم هم پیمانند، اما برای فریب انظار عامه، خود را طور دیگری به جهانیان نشان میدهند.
همین حالا امریکا و کشور های اروپایی و روسیه و چین، سخت در تپ و تلاش ممانعت در راه بدست آوردن کشور های اسلامی به سلاح هستوی هستند، چه کشور هایی که در لباس دوست با آنها هستند و چه کشور هایی که در لباس دشمن با آنها هستند، زیرا هر کشوری که درین جهان سلاح هستوی بدست بیاورد، از قدرت و نفوذ سیاسی و اقتصادی و نظامی دیگر کشور های دارنده سلاح هستوی می کاهد، بنأ درین راه همه کشور های دارنده سلاح هستوی هم نظ هستند.
خصوصآ اگر کشور های اسلامی به سلاح هستوی دست یابند، نه تنها امنیت جهانی به خطر می افتد، بلکه آنها ازین سلاح برای توسعه عقاید مذهبی شان نیز استفاده خواهند کرد.
بنأ اگر پروسه خلع سلاح سازی اتمی صورت بگیرد، اولین کشوری که خلع سلاح اتمی خواهد شد، عبارت از پاکستان است.
همانطوری که پاکستان توسط کشور های غربی غرض جلوگیری از رسیدن روس ها به بحر هند توسط سلاح هستوی مجهز گردید، همانطور حالا غرض جلوگیری از نفوذ اسلام گرایی در جهان نیز خلع سلاح اتمی خواهد شد.

>>>   درنوشته هایت خوفاشست وپشتون دیده نمیشود بخیالم ازیادت رفته خو به هرصورت خداقبولش کند

>>>   چرا مردم عرب هارا الاغ فکر میکنند:
شاهزاده سعودی از پرداخت 90 هزار یورو که برای تهیه پورنوی اختصاصی به یک شرکت فرانسوی وعده داده بود سرباز زد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه فرانسوی The Local، سعود آل فیصل یک تن از اعضای خانواده شاهی عربستان سعودی مبلغ 90 هزار یورو را که برای ساخت فلم ویژه پورنو وعده داده بود به شرکت فرانسوی پرداخت نکرد.
بر اساس گزارش نشریه نامبرده، یکی از اعضای خانواده سلطنتی، که طی 40 سال به عنوان وزیر خارجه کشور کار میکرده و در سال 2015 درگذشت، دستور ساخت فلم برای بزرگسالان رابه شرکت فلم سازی Atyla SARL بر اساس یک سناریوی ویژه داده بود، اما وی هزینه وعده شده را پرداخت نکرد.

سوژه یکی ازاین فلم ها طوری بود که ، یک زن مراکشی از ولیعهد سعودی طلاق می گیرد و نقش اصلی فلم را یک بازیگر پورنو باید اجرا می کرد. این فلم تا هنوز به دادگاه ارائه نشده،اما اگر عربستان قرض شرکت را پرداخت نکند شرکت وعده داده که فلم را منتشر خواهد کرد.
SARL Atyla از شرکت فرانسوی که مالکیت خانوادگی آل فیصل را برعهده دالرد شکایت نموده. در عین حال SARL Atyla ایمیل های را که در آنها با شاهزاده آل ترجیحات او جزئیات سناریوی را مورد بحث قرار داده، ارسال نموده است.

>>>   کردار کی بود مانند گفتار! اگر برای خودت گفته شود که از این نوشته ها و متن هایت حذر کن و ان جایی را نه میگیرد، قبول خواهی کرد، اگر دلایل میاوری، دیگران هم دلایل دارند. بگذار همه خراب کاری ها از جانب شخص کرزی باشد، گفته میتوانی که به سهم خویش از جمله کارهای که برای کمایی پول انجام دادی چقدر یا چند فیصد آن برای مردم (همه افغانها)، رضای خداوند و یا بندگان خداوند بوده است.
اخر کلام، نه این وطن آباد میشود، نه این مردم متحد، اصلاح و همدیگرپذیر نه هم خداوند بر ما مهربان میشود تا اصلاح نشویم!
شریف

>>>   به خاطري كه خود كرزي يك .... است و مردم را هم همينطور مثل خودش فكر كرده است.
كرزي از گلبيدين هم .... تر است.
خيلي عالي نوشته شده.

>>>   با تائید عوامفریبی ودروغگویی های کرزی که در متن جناب آریانفر نوشته اند برای شان متذکر می شوم : که شورای امنیت ملل متحد رهبری آیساف را از سال 2003 به بعد به ناتو داده است و نمایندگی ملکی ناتو در کابل از لحاظ سیاسی این نهاد را تمثیل می نمایند.مشروعیت قوت های بیرونی یا باساس توافق م م و یا موافقت کابل از لحاظ حقوق بین المللی هویداست.
نوید پارسا

>>>   كرزي از سياست back to the Route استفاده ميكند. اكثر جوانان فاميل كرزي بعد از كودتاي ٧ ثور خلقي بودند و در ميتنگ ها هورا گفته گلو پاره ميكردند. بعد از بگيل شدن خلقي همه راهي غرب شده ، جبه تبديل كردند. حامد كرزي هم از اينطريق بالآي گرده هاي مردم تحميل شد. حالا كه تاريخ او پيش باداران غربي خصوصن سيا expired است ، يكبار ديگر دست به دامان روسها و چينايي ها انداخته است. او بيشتر يك مداري است تا سياستمدار.

>>>   این مردم اگر واقعا عقل میداشتند برای پانزده سال حکومت کرزی را قبول نمیکردند دلیلش همین است

>>>   هر کسی مردم را الاغ تصور میکند خودش الاغ است!!

>>>   تا مرد سخن نگفته باشد
عیب وهنرش نهفته باشد
هر بیشه گمان مبر که خالیست
شاید که پلنگی خفته باشد
بسیاری ها بد گمانانه تحلیل مینمایند وعده ای هم از علاقه وگرایش های که به تمدن دروغین ومصنوعی غرب دارند ازروشهای ضد غربی خوششان نمی اید وبدون سنجش ودرک درست ازعکس العمل های طبیعی عکسالعمل متضاد نشان میدهند باید در تغییر روش ورویکرد های جدید اقای کرزی انگیزه های طبیعی ان را جستجو نموده در صدد علل اساب ان برامد تا شاید یکی از صد دلیلی را که برشمرده ممیشودصدق نموده مردم از استریس وپریشانی بیرون اید من که همیشه درمورد جناب کرزی احساس منفی وبدبینی مفرطداشتم کنون به این نتیجه رسیدم انها به حبث یک افغان وانهم مسلمان وکسی که چند صباحی را در جهاد ومبارزه سپری نموده از کرده ها وعملکردهایش نادم گردیده میخواهد انچه در گذشته انجام داده جبران نماید واز وطن فروشی به وطن پرستی واز دنباله روی به ازادی فکر واندیشه رو اورده اند وغنی وعبدالله وحکمتیار واتمر واستانکزی را درین میدان همزا با محمدی ومعنوی وقانونی تنها گذاشته اند گاهی ادمی به اوج امیال وارزوهایش میرسد تحول عجیب وشگرفی به اور خ میدهد وراستی پی میبرد که انچه در گذشته انجام داده خطا ونا صواب بوده بایدحد اقل صفحه ای اخیر تاریخ زندگیش را سفید نگهدارد ودیگران که هنوز این غلامی ومزدوری را برای رسیدن به اهداف نهای بهترین وسیله میدانند این پست وکرسی نوکری را با چنگ ودندان محکم گرفته از تسوید همه اوراق زندگی باکی ندارند هرروزی لباس بدل مینمایند ویک روزی در پهلوی احمد شاه مسعودراه جهاد ومبارزه را پیش میگیرند ودیری نگذشته باقاتلین مسعود ونابودگران عقیده ومفکوره ای او می پیوندند وبعضی هاشان یک زمانی از اصیل ترین بچه های تحریک میگردندوقتی این بازار به کساد انجامید رو به نیشنلیزم وقومگرای وتقویت تکنوکرات ومتجاوزین برمی اید تا در نهایت به اهداف اساسی ومطلوب که ارگ ریاست جمهوری ویا بندل های دوصد هزاری دالر برسند وصندوق های معین را مملو سازند تا حبیب الرحمن وصلاح الدین جان کم خرچ نگردند
والله اعلم بالصواب
لالی از ننگرهار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است