جنایت و توطیه قبیله پایانی ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۱    ۱۳۹۷/۱/۲۱ کد خبر: 149593 منبع: پرینت

هشدار به جامعه هزاره!

گزارش های موثق وجود دارد که رژیم محلی قبیله در غزنی در پی توطیه علیه سرداران، فرماندهان و نیروهای امنیتی هزاره تبار در غزنی بویژه در قره باغ هستند بر اساس گفتگوهای تلفنی با بعضی از متنفذین منطقه فرماندهان آنها تایید کردند با وجود اینکه متضرر و قربانی اصلی حوادث چندین سال اخیر در ولسوالی های هزاره نشین بویژه در قره باغ هزاره ها بودند اما با آن هم با آمدن هیات های فرمایشی کابل به غزنی فیصله یک جانبه که به نفع پشتون ها صادر شد ما چیزی نگفتیم.

اما اینبار مقامات محلی غزنی پاکسازی قومی نیروهای هزاره تبار را از ارتش و ‌پولیس شروع کرده و به بهانه های مختلف چون پیگرد قرار دادن می خواهند اینها را مجبور به ترک وظیفه نموده بعد با دست بازتر بدون هیچگونه هراس به جنایات، رهزنی، چپاول و ... با همدستی رژیم های محلی قبیله ادامه دهند.

این جنایتکاران قبیله اخیرا نام های 30 نفر از هزاره های قره باغ كه در پوليس محلی، پوليس ملی و اردوی ملی هستند را تحت تعقيب حكومت قرار دادند حال اين وظيفه وجدانی و انسانى قوماى زنده است كه بايد اینها را حمايت نمایند نگذاریم هرجا هزاره قربانی شود.

علی مراد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مراد
پشتون
جامعه هزاره
پولیس
نظرات بینندگان:

>>>   جناب غمخورهزاره ها
منظورت ازقبیله کیها اند
خداهیچکس را بی قبیله نسازد

>>>   این مشکل دانش خلیلی ومحقق است نه ازقوم قبیله

>>>   اوعلی مراد جان ای قبیله کی است
توبی قبیله هستی یاچطور دوران قبیله تورا هم دردهه 70 تجربه کردیم

>>>   آیا هزاره ها هم " سردار" دارند؟ نشود که به زودی هزاره های "محمدزائی" که زمانی به فامیل شاهی خطاب می شد، عرض وجود کند.
تمام اقوام افغانستان جزء تاجک ها به نوعی قبیله ئی زندگی می کنند و دارای قبیله اند. نه تنها پشتون ها.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است