مرض "گری" عربستان را فرا گرفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۷/۱/۲۰ کد خبر: 149564 منبع: پرینت

وزارت صحت عربستان از ابتلای 2 هزار و 156 نفر به بیماری جرب (گری) در شهر مکه مکرمه خبر داد.

وزارت صحت عربستان روز یکشنبه اعلام کرد که شمار افراد مبتلا به گری شناسایی شده تا روز جمعه در شهر مکه 2 هزار و 156 نفر بوده که هزار و 774 مورد در مدارس این شهر شناسایی شده است.

وزارت صحت عربستان در بیانیه ای افزود: آمارهای اعلام شده درباره شمار مبتلایان و یا شیوع این بیماری در مناطقی خارج از شهر مکه تا زمانی که از منابع رسمی اعلام نشود، صحت ندارد.

روزنامه 'عکاظ' نیز روز یکشنبه به نقل از اداره آموزش منطقه مکه اعلام کرد که 70 مدرسه پسرانه و دخترانه که به دلیل شیوع بیماری گری تعطیل شده بود از امروز بازگشایی شد.

این اداره اعلام کرد که دانش آموزان مبتلا به گری تا زمانی که گواهی سلامتی ارایه نکنند نمی توانند در کلاس ها حاضر شوند.

براساس این برنامه 108 تیم پزشکی همه دانش آموزان و معلمان را معاینه می کنند، خطوط تلفنی ویژه برای اعلام موارد ابتلا تعین و ثبت نام دانش آموختگان دانشکده بهداشت نیز برای کمک به مهار موج ابتلا آغاز شده است.

در همین راستا 3 مطب سیار برای بازدید از مدارس تجهیز شده و قرارداد با شرکت های خصوصی برای سمپاشی و ضد عفونی کردن مدارس منعقد، فرش های مساجد تعویض و ارایه آموزش های همگانی از طریق مساجد انجام می شود.

وزیر آموزش عربستان نیز با تایید انتشار بیماری گری در مدارس این کشوراعلام کرد به خانواده های دانش آموزان مبتلا کمک های مالی بلاعوض ارایه می شود.

احمد العیسی اضافه کرد: هم اکنون برنامه ای برای تعطیلی همه مدارس مکه در دست نداریم و فقط مدارسی که 5 دانش آموز یا بیشتر در آن به گری مبتلا شده باشند تعطیل می شوند.

روزنامه عکاظ عربستان از شیوع بیماری گری در منطقه شرقی، شهر مدینه و برخی از مناطق استان رنیه در منطقه مکه خبر داد.

کاربران فضای مجازی نیز واکنش های متفاوتی به خبر انتشار این بیماری در عربستان داشته اند.

یکی از کاربران تویتر نوشته است: گری در عربستان می تازد و محمد بن سلمان درآمریکا و اروپا.

دیگر شهروند عربستانی از ولیعهد خواسته است که همه دارایی عربستان را در جیب ترامپ نریزد و مقداری از ثروت این کشور را برای مهار گری هزینه کند.

برخی کاربران نیز عامل اصلی انتشار گسترده گری را کمبود فضای آموزشی و حضور دانش آموزان چند مدرسه در یک فضای آموزشی دانسته اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
گری
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است