خلاف شان اسلامیت و منافع ملی است ...
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۳۹۷/۱/۲۰ کد خبر: 149549 منبع: پرینت

چقدر بی انصافی است که خودتان یکی پی دیگر ماده های قانونی اساسی را نقض کنید و باز هم برای فریب مردمت از قانونمداری حرف بزنید و بارها تکرار کنید که هیچ کس را اجازه نمی دهم خلاف قانون عمل کند درحالیکه خودت مادر قانون شکنی ها و ام المشکلات این جامعه هستید.

چه خیانت بزرگی است که قبای اسلامیت را به تن داشته باشید و تسبیح یک متره هم به دستتان اما در دل نشانی از ایمان داری و تعهد به وحدت مردم افغانستان وجود نداشته باشد چه پارادوکس آشکاری است که شعار از ننگ و غیرت افغانیت بدهید اما خلاف آن پس از نان و نمک صاحب خانه را بی عزت بسازید و تبعید کنید.

یادم است که غنی از بهر رفتارهای پوپولیستی اش در روزهای انتخاباتی جملات آخر سخنرانی هایش را همیشه به زبان ازبکی ختم می کرد آنجا از دید غنی اگر مادری در این خاک تنها یک قهرمان زاییده بود آن قهرمان جنرال دوستم بود نه احمد شاه ابدالی، میرویس هوتک و امان الله خان.

آن غایتا اگر شکر رنجی پیش می شد نیازی به *بن علی یلدرم* نبود تنها خودی غنی بود که با شمله وطنی و قبای فریب مابانه ی برادری زاری کنان به دربار جنرال دوستم می رفت و حالا دیگر برای حل معضل نه سخن از غیرت افغانیت است و نه هم از قهرمان سازی های دروغین دیگر باید میانجیگر همه قضایای ما خارجی ها باشند این خارجی ها فرق نمی کند که آمریکایی است یا پاکستانی و ترکی ولی مهم این است که برای وساطت قضایای خرد و بزرگ دیگر هیچ شهروند این کشور از مهتران تا کهتران عزت خارجی ها را نزد غنی ندارد انگار که همه ی ما رنگ باختگان روزگار باشیم.

برای جنرال دوستم و برادران ازبک فقط یک جمله دارم آن اینکه امیدوارم منبعد مصداق همان جمله معروفی باشید که گفته اند: «هرگاه می خواهید قومی را بیدار کنید پس آزارشان بدهید» اگر چند که غنی هیچگاهی طرفدار بیداری و ایقاظگری هیچ فرد و گروهی در افغانستان نیست اما باز هم ان شاالله که این رفتارهای اهانت آمیز به هر قصد که بوده به بلوغیت فکری و انسجام هویتی تان بیشتر از پیش کمک کرده باشد.

این آزار دادن ها سر آغاز یک فصل تازه در رهبری سیاسی و نقطه ی عطف برای پایان همه اشتباهات سیاسی گذشته باشد. نباید از یاد برد که تکرار اشتباهات مخرب است و اگر از آن جلوگیری نشود تباه کننده است.

راغب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
راغب
اسلامیت
افغانیت
اشرف غنی
قوم ازبک
نظرات بینندگان:

>>>   بیشک که دوستم گیلم جم قهرمان بود دردزدی وچوروچپاول وقهرمان دیگرش شما
اما امان الله خان قهرمان چورنبود بلکه قهرمان واقعی بود

>>>   شما که جنرال دوستم را قهرمان خطاب میکنید بدون شک که ام النا بینایان هستید، ملت مان اصلا قهرمان ندارد، اگر قهرمان میداشتیم به این وضعیت نمیبودیم.

>>>   شما که جنرال دوستم را قهرمان خطاب میکنید بدون شک که ام النا بینایان هستید، ملت مان اصلا قهرمان ندارد، اگر قهرمان میداشتیم به این وضعیت نمیبودیم.

>>>   راغب صاحب سلام برشما!
متن نوشتاری تان بر اساس حقایق عینی شکل گرفته و درست میباشد.اما طرف دیگر قضیه اینست که تجربه این را ثابت ساخته است که ازبکها در آله دست شدن و بار بار آله دست شدن هیچ باکی ندارند.جنرال دوستم آله دست داکترنجیب،آله دست گلبدین،آله دست غنی،آله دست طالب،آله دست حتی پاکستان. این قوم به تغییر فرهنگ ضرورت دارد.همین اکنون اگر دوستم را تبعید کرده است ده ازبک دیگری که گاهی حزب جمعیت بوده و بعد از یک مرحله نمک حرامی به دوستم مدغم شدند و بعد از یک مرحله نمک حرامی جنرال دوستم را ترک به هدف رسیدن به قدرت و چوکی وفادار به غنی هستند بطور نمونه قدرت الله ذکی یکی از وکلای بانفوذ ازبکها در تخار این شخص فعلا مصروف فروختن حیثیت و آبروی ازبکها است بخاطریکه یک برادرش معاون والی تخار است وبرادر دیگرش بدون در نظرداشت قوانین و تجربه به حیث جنرال قونسل در جده تقرر حاصل نموده است و خوب به یاد دارم زمانیکه استادعطا صحبتهای از مقاومت خود را در مقابل دولت اعلام داشت قدرت الله ذکی از جمله وکلای بود که بیشرمانه در پارلمان بالای استاد عطا تخت و تاز نمود بنا این مردم نیست که برمنافع درازمدت خود فکر کنند مردمی است که رشوت خور هستند و بخاطر خامیهای انسانی و عقلی شان به دیگر اقلیتها مانند تاجکها و هزاره ها یک درد سر است و برعلاوه این موضوع ظالم پرور و مظلوما آزار هستند.
سرجنگ زابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است