دفاع و پشتیبانی از چه نظامی؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۷/۱/۲۰ کد خبر: 149547 منبع: پرینت

وقتی پی هم از یک تعداد سیاسیون به اصطلاح مطرح کشور می شنوم که خواهان حفظ سلامتی و دفاع بی درنگ این نظام اند معاوم می گردد که اینها یا خصلت این نظام و حاکمیت موجود را نمی دانند و یا اینکه این نظام برای بقایی زندگی شان در قدرت و ثروت به مثابه آب و هوا تبدیل شده است.

بطور مثال عطامحمد نور اخیرا در یک صحبت تلفنی با حنیف اتمر گفته است که همیشه در راستای حفظ منافع مردم تلاش کرده و با پشتیبانی کامل از نظام متعهد به بهبود و دوام آن است.

قابل یادآوری می دانم عطامحمد نور و حتی یاران دیروزی و امروزی شان به این باورند که باید از این نظام دفاع کرد در حالیکه ایشان چند هفته قبل از نظر ظاهری از این نظام و از این حاکمیت تعریف دیگری داشته اند گاهی اصلاح نظام و گاهی هم سقوط نظام ولی من ضرورت در مورد تکرار سخنان ایشان در اینجا نمی بینم زیرا همه هموطنان ما ازجریان آگاهند ولی چطور شد که یکباره در بین یکی دو هفته یک نظام "متعصب" به یک نظام مردمی تبدیل می شود؟

من نمی خواهم تعریف مشخصی از این نظام به دیگران ارایه کنم زیرا شهروندان این سرزمین در مجموع کشورهای منطقه و جهان ماهیت و مفهوم این رژیم را می دانند بقول معروف "چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است".

این نظام هرگز نه از نظر اقتصادی و نه هم ازنقطه نظر سیاسی قطعا همخوانی و مطابقت به این جامعه نداشته و ندارد و کاملا بیگانه است و ضمنا نظامی که در بسیاری شاخص از جمله فساد اداری و زرع مواد مخدر، تعداد مبتلایان به مواد مخدر و تعصبات قومی در جهان بی نظیر بوده باشد پس کجای این نظام قابل دفاع و پشتیبانی است؟

از نظامی که امنیت و مصونیت از این کشور بار بسته است، از نظامی که زمین و فضایش در اختیار دیگران است، از نظامی که فقر و بدبختیش بیداد می کند؟

آیا دفاع از یک نظام و حاکمیت بیکاره و پوسیده، آیا دفاع از یک نظامی که تعصبات قومی و قبیلویش بیداد می کند؟ آیا دفاع از یک نظام و حاکمیتی که جنایت پیشه و توطیه گرا است، آیا از یک نظام انجوی و وارداتی و بالاخره دفاع و پشتیبانی از چه نظامی؟!

گرچه این تنها مختص به عطا محمد نور نمی شود بلکه یک تعداد سیاسیون مزد بگیر موسمی کشورمان هم پی هم این فریاد را می کشند در حالیکه همین آقایون در بعضی اوقات این حاکمیت را یک حاکمیت خودخواه، متعصب و توطیه گر می نامیدند.

به صراحت می توانم بگویم که آنانیکه به این نظام اسفناک جنایتکار از تصفیه قومی گرفته تا تعصبات ننگینش عشق ورزیده اند و عشق می ورزند و برای دفاع اش کمر بسته اند و گلو پاره می کنند و آن را تایید می کنند صرف نظر از اینکه به چه گروهی و به چه تباری ارتباط دارند در حقیقت خود شریک این جرم و جنایت اند.

گروه دیگری که هم هنوز عاقبت این نظام خودکامه را نمی دانند ولی دفاع از این نظام خودکامه را بدون حداقل آگاهی در سر می پرورانند و مداحی می کنند اشتباه تاریخی را مرتکب می شوند بنابراین از دفاع و پشتیبانی از چنین حاکمیت خودکامه متعصب با تفکر قبیلوی خطایی است نابخشودنی و جبران ناپذیر.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صفوی
حکومت افغانستان
دفاع از نظام
نظرات بینندگان:

>>>   ازاین نظام حمایت نکنیم ازطالبان حمایت کنیم؟؟؟؟

>>>   حمایت از این نظام و ارگ حمایت از طالبان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است