شماهم درباره معارف هرات بنویسید
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۲    ۱۳۹۷/۱/۱۹ کد خبر: 149535 منبع: پرینت

وزارت معارف از دیرباز دستخوش سیاست بازی های حکومت ها در افغانستان بوده است. تقریبا تمامی کسانی که تا کنون در پست وزارت معارف انجام وظیفه کرده اند، هیچ ارتباط رسمی و شغلی با این وظیفه مقدس نداشته و بر اساس مصلحت های سیاسی انتصاب شده اند.
این انتصاب ها در ولایات نیز صدق می کند.

از زمانیکه عبدالرزاق احمدی به عنوان سرپرست معارف هرات منصوب شد، روزنه امیدواری به مردم این ولایت به وجود آمد که یک شخص فرهنگی در این سمت انتخاب شده است. هرچند عبدالرزاق احمدی معلم نبوده و سابقه کاری در معارف کشور نداشته است، اما انسان تحصیل کرده و یکی از نیروهای فعال فرهنگی در شهر هرات بوده است.

هرچند کوتاهی های جناب احمدی را نسبت به برخی از جمله شیعیان در هرات نمی توان نادیده گرفت، اما براساس زیاده خواهی تعدادی از یکطرف هزاره ها و از طرف دیگر پشتون ها در ولایت هرات، شکایت های متعددی از معارف هرات به ارگان های مختلف حکومتی و حتی به مرکز رسید که زمینه برکناری آقای احمدی فراهم آید. اما با تلاش وی و حمایت مردم هرات از سرپرست معارف، این امکان میسر نگردید. تا اینکه کامران علیزایی رییس شورای ولایتی هرات خواهان برکناری احمدی از پست معارف هرات گردید و حتی به وی اخطار داد.

در این میان تعدادی به طرفداری از کامران خان و به رسم اعتراض، شاهراه هرات اسلام قلعه را بستند و تعدادی نیز در هرات تظاهرات کردند. در طرف مقابل هم عده کثیری به طرفداری از عبدالرزاق احمدی مقابل ولایت هرات تجمع کردند و خواهان تداوم کار وی در معارف هرات گردیدند.

برای بررسی موضوع هیاتی از کابل عازم هرات شد و قبل از اینکه کاری انجام دهد، حج و اوقاف و شورای علمای هرات به این مشکل بصورت موقت پایان دادند و این دو رییس را باهم آتشی دادند و ادامه این مساله را به مرکز واگذار کردند تا پس از بررسی های لازم تصامیم اتخاذ گردد.

امید می رود که بررسی های کاشناسانه صورت گیرد و جلوی زورگویی ها در این ولایت فرهنگی گرفته شود.

((موضوع این هفته به درخواست بینندگان ما در هرات تحریر شده است))
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معارف هرات
شورای ولایتی
نظرات بینندگان:

>>>   با این .....های اوغان زندگی مشکل است۰ اینها از مدنیت، مناظره منطقی، و فرهنگ انسانی صد ها سال فاصله دارند۰
این قلدر ,....علیزی ریس شورای ولایتی بخاطر .....های قبلی اش، و به اساس حکم دادگاه در آن ارتباط، حالا باید در زندان میبود۰
شما مردم غیر اوغان مناطق دیگر کشور هوشیار باشید و دیگر به این ..... های بیابان گرد کوچی بیفرهنگ اجازه ندهید در کنار تان جابجا شوند و آینده زندگی و امنیت شما و اولاد شما را به خطر و مشکلات مواجع سازند۰
اوغان انسان شدنی نیست۰

>>>   مردم هرات همیشه از دود حکومت کابل کور شدند و از آتش آن گرم نشدند. هرات را دولتهای کابل برای اختلاس، رشوه و جمع کردن پول و ثروت علاقه دارند. اگر دست دولت کابل برسد تمام رشد و پیشرفت هرات را متوقف میکنند. پیشرف و ترقی هرات نتیجه زحمات مردم هرات است دولتها از هرات دزدی میکنند و از مردم مالیات میگیرند و بجیبهای خود میریزند.

>>>   کامران علی زایی از طرف ارگ کابل برای برهمزدن امنیت هرات در انتخابات آینده تحریک شده است. هدف سیاسی است و جلوگیری از پیشرفت معارف در هرات تا زمینه برای افکار طالبی و داعش آماده شود.

>>>   دروازه شورای ولایتی هرات باید مسدود گردد اینان قلدر زورگوی بی منطق وقانون شکن هستند ، مردم هرات باید جلو این یاغیان قاهنون ستیز را بگیرند

>>>   این مسله توسط مراجع عدلی هم بررسی شده است!!!؟؟؟ پس معلوم میشود که ادعا از طرف کدام زورآور است که چوکی را شاید برای اطرافیان خودش کار دارد.
آزاده

>>>   ازاین کرده آبرو ریزی دیگر هم است ؟

>>>   مبارک است گام خوبی بود.

>>>   کامرانی ریس شورای ولایتی هرات یک قاچاقبر و دزد قاتل قومگرای خود خواه است خودش دوسیه جنایی دارد هرکسیکه بخواست غیر قانونی و قومگرایانه ان لبیک نگفته با توطعه و دسیسه در پی حذفان شخص میشود و انرا قربانی خواستهای نامشروع میکند که یکی از ان توطعه و دسیسسه ها همین اکنون در مورد ریس معارف این ولایت است و در نظر دارد با دسیسه و توطعه این ریس معارف که شخص صادق و پرکار معارف دوست است وبخواستهای غیر قانونی هرگز تندهی نکرده و نمیکند ولو هر کسی که باشد چنین شخص بمزاق کامرانی ریس شورای ولایتی که با مصرف کردن پول زیاد چوکی ریس شورای ولایتی را بخود گرفته ریس معارف را دور کند و بجای ان نفر دلخواه خود را بیاورد در حالیکه از مدیر مکتب گرفتهتا سرمعلم و معلم واستاد همه از کار و اخلاق و صداقت و توجه ریس معارف خشنود هستند و رضایت کامل دارند که راه اندازی تظاهرات اهل معارف اینولا بطرفداری از ریس معارف مصداق مدعای ماست .

>>>   والى هرات برطرف شود
الله گل از هرات

>>>   یکی از خصوصیات خیلی بد هراتی ها همین است که خودی را به دیده حقارت می بیننداگر انجنیر داود صبا هم باشد
حالا می خواهند از یک ولایت دیگر رئیس معارف برای هرات تعیین شود بعد آرام میشوند
آیا بهتر از داود صبا والی یافت میشود؟
اما هراتی ها آنرا نگذاشتند ، اگر همان جناب صبا از ولایت دیگر می بود می توانست پانزده سال والی هرات باشد
هخداوند شمارا شفا بدهد

>>>   دروازه شورای ولایتی باید مسدود گردد

>>>   این یاوه سرائی ها چه به درد میخورد

>>>   صد در صد دروغ محض است
احمدی ....خودش یک متعضب است

>>>   احمدی یک شخص متعصب است و معارف کشور باید عاری از این چنین اشخاص باشد

>>>   رئیس شورای ولایتی وظیفه والی هرات راهم پیش می برد درهر موضوع مداخله میکند چون شخص بیمنطق وبیسواد است همه کارهایش شکل قلدری دارد او درمسلک قاچاق ماهر ترین شخص است ودرین زمینه دست اورد های خوبی دارد

>>>   زنده باد هراتی های عزیز

>>>   با این .....های اوغان زندگی مشکل است۰ اینها از مدنیت، مناظره منطقی، و فرهنگ انسانی صد ها سال فاصله دارند۰
این قلدر وحشی علیزی ریس شورای ولایتی بخاطر وحشیگری های قبلی اش، و به اساس حکم دادگاه در آن ارتباط، حالا باید در زندان میبود۰
شما مردم غیر اوغان مناطق دیگر کشور هوشیار باشید و دیگر به این ....های بیابان گرد کوچی بیفرهنگ اجازه ندهید در کنار تان جابجا شوند و آینده زندگی و امنیت شما و اولاد شما را به خطر و مشکلات مواجع سازند۰
اوغان انسان شدنی نیست۰

>>>   زنده باد علیزایي عزیز!

>>>   رئیس شورای ولایتی می خواهد مردم اورا بحیث قلدر وچاقو کش ویا بد ماش بشناسند
خصوصیاتی که مربوط جاهلان بی متنطق میشود

>>>   باید دروازه های شورای ولایتی مسدود شود اینجا لانه زنبور است

>>>   اگر ریس معارف خاین است و یا کسی دیگری دفاع کردن از ان بخاطر همولایت یا همقوم بودن خود جنایت است و فرهنگ ضعیف را نشان میدهد.
کابلی

>>>   بارها گفته ام قوم پرستی وقوم بزرگ بینی یک افت وبیماری خطرناکی است که هیچ سودی ندارد .مسایل شخصی وکینه توزانه اتشی است که دودش بچشم مردم میرود.تاکی خودبینی تاکی قوم پرستی.انسانی که نیت وقصدش خدمت به جامعه ومقدم دانستن مصالح وامنیت ملی بر خواهش های نفسانی وتفرقه قومی ودینی یا مذهبی است برایش فرقی نمی کند پشتون باشی یا هزاره کوچی باشی یا نورستانی تاجیک باشی یا ایماق ازبیک باشی یا سیک وبودایی شیعه باشی یا سنی .انسان باش ازاده باش اقا باش .کسی که بر چوکی ریاست شورای ولایتی یاچوکی ریاست معارف تکیه میزند باید خداوند جل جلاله را شکر گزار باشد که یک فرصت خدمت به هموطنان ومردم ملکی ایجاد شده وآخرت خود را از این فرصت بدست امده اباد کند فرصتها وچنس چون ابر میگذرد ودر نهایت جایگاه ما خاک است وما میمانیم واعمال ما پس چه بهتر تا فرصت هست به مردم خدمت کنیم تا دیر نشده.
داکتر عبدالرب آچکزی

>>>   قبل از احمدی اقای طاهری ریس معارف بود شواهد و اظهارنظرات زیادی وجود داردکه وی معارف را فحشاخانه ساخته بود میگویند هر خانمی که خواستی مدیره شدی باید با طاهری یکبار ....کردی و بعد از مدیره شدن نظر به خواست طاهری یک دختر خوب صورت را باید برایش اماده کردی و همچنان معلیمین نیز کسی قصه کرد مستند گفت که دوست هر چی تلاش کرد که خانم اش معلم شود نشد بالاخره کسی گفته برایش که خانم خود را روان کن به خانه اش نزد مادر طاهری که وسیله شود برایش عذر زاری کند بلکه قبول شود زمانیکه این زن معلمه میرود به خانه طاهری طاهری او را به اطاق میبرد بعد بالایش تجاوز میکند که این خبر را به اشرف غنی خاین رساندند خوب در مقابل چنین شخصی نه تظاهراتی بود نه تظاهراتی حال که یک شخص عالم متدین ناموس دار و با اخلاق ریس معارف شده بد نیه که کسی اعتراض داشته باشه فکر کنم هر کسی اعتراض داشته باشه باید خودش بی ناموس و مرده گاو باشد در غیر آ قبول نمیکنه.
هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است