آیا کرزی می تواند نامزد ریاست جمهوری باشد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۵    ۱۳۹۷/۱/۱۹ کد خبر: 149524 منبع: پرینت

در جلسات تدقیق قانون اساسی یک پیشنهاد این بود که « یک شخص بیش از دو دوره‌ی پی در پی نمی تواند به ریاست جمهوری انتخاب شود»، اما این پیشنهاد بعداً با توجه به ملاحظاتی به صورت ذیل تغییر پیدا کرد.
مادهٔ شصت و دوم -‌بند پنجم
هيچ شخص نمي تواند بيش از دو دوره به حيث رئيس جمهور انتخاب گردد‪.

‪در این یکی دو روز دیده می شود که برخی از شاهدان روباه (حواریون حامد کرزی) از قول پوهاند عبدالسلام عظیمی شایع کرده‌اند که گویا این بند از قانون اساسی به اندازه کافی صراحت لازم را ندارد و گویا حامد کرزی می تواند خود را برای یک دوره مجدد کاندیدای ریاست جمهوری نماید‬.
این را باید گفت که این جمله هم صراحت لازم را دارد و هم حکمش روشن و شفاف است.

اما حامد کرزی درنظر دارد با توجه به وضعیت سیاسی موجود جامعه افغانستان این سوال را مطرح نماید که روح این بند ماده قانون اساسی در واقع معطوف به پی در پی بودن کاندیداتوری است و نه حکم دایمی، واین بر می به حافظه دوران گفتگو های تدوین قانون اساسی.
اینجا لازم است شهروندان کشور بدانند که روح و حقیقت این بند حکم دایمی را دارد و نباید در دام این توطیه یی شیطانی حامد کرزی گرفتار شوند.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
خراسانی
نظرات بینندگان:

>>>   او نمیتواند اما اتمر صاحب میتواند چون کرزی لیاقت واهلیت سیاست جمهوری را ندارد و اوباعث فساد بیشتر وقدرت جنگ سالاران وغاصبان میشود اما کار اتمر وغنی خوب است
ر

>>>   اين سوال را از متجاوزين به خاك اوغانستان بايد كرد چون اين كثافت ها غلام آنها هستند و آنها تصميم گيرنده نه مردم ! اگر روسها اينبار باز به فكر تجاوز به خاك ما باشند كسي را انتخاب ميكنند كه از جمله طالبان و دوستداران طالبان باشند از همين روست كه خرزي در بستر روسها خوابيده است

>>>   نخیر نمیتواند بس شان است درینجا قحط الرجال نیست

>>>   چي طور رويش ميشود كه خود را كانديد كند؟ دفعه اول گل كاشت كه ما گلاب درو كنيم؟!

>>>   قانون اساسی به یک دستپاک چرکین توسط سردمداران دولت در جریان هفده سال مبدل شده است. وقتی با مردم عادی در مورد قانون اساسی صحبت کنی با بی تفاوتی میگویند قانون اساسی مخصوصا در سال 2014 از طرف غنی و عبدالله در تاقچه گذاشته شد و اکنون یک بلیست خاک بر روی آن نشسته است.
قانون اساسی ای در کار نیست مقصد که از دست وایسرای امریکا و ((رقاصه مشهوز)) خلاص شویم خدا کند بجای شان کرزی و حتی سگ دیوانه ترامپ بیاید ما قبول داریم.

>>>   امریکا به یک غلام شرفباخته دیگر ضرورت دارد و این کار را غیر از اتمر اوغان هیچ اوغان دیگری خوبتر نمیتواند، باز اگر نشد یک اوغان دیگر پیدا میکند.

>>>   کرزی کی بود و چه کرد؟
حمله های شبانه بر طالبان را منع ساخت۰
کمک خواستن از قوای آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
بمبارد های امریکائی ها و آیساف بر ضد طالبان را منع ساخت۰
تلاشی خانه های آنهایکه با طالبان به کمک مشکوک بودند را منع ساخت۰
سران طالبان را با وجود اعتراضات شدید ملی و بین المللی از زندانها رها ساخت۰
استفاده از سلاح موثر بر ضد طالبان را بنام استفاده از سلاح ثقیله بر ضد طالبان منع ساخت۰
افسران قوای مسلح کشور را کد در سرکوب کردن طالبان از خود شایستگی و شجاعت نشان میدادند سرزنش و حتی مجازات نمود۰
طالبان قاتلین ملت مظلوم ما را برادران خود و فرزندان اصیل این کشور خواند۰
دیگر این کثافت خائن پدر سگ برای طالبان چه میکرد؟
۱۴ سال پیش طالبان به صفر برابر شدند وبعد از آن  ۳  تریلیون دالر پول به این کشور ریخت، ولی تحت رهبری این شیاد امروز نه اقتصاد داریم و نه هم زیر بنا و طالبان هم قوی تر از پیش عرض وجود کردند۰

>>>   میتواند کاندید کند ولی با وجود اشرف غنی و برملا شدن ضعف های کرزی ، دیگر امیدی به کامیابی این دلقک بیکاره نیست

>>>   کرزی صاحب گفته است :
من نمی خواهیم کاندید شوم اما غاگر مردم زیغاد تاکید کنند بخاطر مردم مجبورم بدون رضائیت قلبی ام کاندید شوم چاره ندلارم خواست مردم را رد کردن گناه دارد من نمی خواهم درین آخر عمر خود را گنهکار بسازم قیامت پیشرو داریم سوال وجواب است

>>>   هدف از دو دور این است که یک رئیس جمهور که برای دو دور پی در پی رئیس جمهور بود برای بار سوم پی در پی نمیتواند رئیس جمهور باشد. اما اگر بعد از دو دوره ریاست جمهوری شخص دیگر برای پنج سال انتخاب گردید. برای دور دیگر انتخابات شخصیکه دو دور پی در پی ریاست جمهوری کرده است میتواند خود را کاندید کند. این موضوع حل است و کسانیکه ماده قانون را درست تفسیر کرده نمیتوانند مشکل خود آنها است. بدین معنی که اگر حامد کرزی بخواهد میتواند مطابق قانون اساسی برای دور دیگر انتخابات پیشرو خود را کاندید کند.
وسلام

>>>   چون من قانون دان نیستم آما برداشت من ازین ماده قانون آساسی اینست که یکنفر نمیتواند برای بار سوم وپی در پی دودوره پیشین خودرا کاندیدای ریاست جمهوری نمایند .آماګذشته ازین ریس جمهور مخلوع منحیث افغان ازتمام حقوق قانونی تسجیل شده درقانون آساسی برخوردار می باشد ، ومیتواند هم بحیث کاندیدبعد ازیک یادودوره ریس جهمهور بعدی وهم بحیث رای دهنده ازحق قانونی خود استفاده نمایند .بنآ کرزی میتواند باردیګر ازحق کاندیدای خود برای بارسوم استفاده نمایند.

>>>   این قانون برای عبد اله گفته شده است که در هر دوره خود را کاندید می کند ولی ناکام میشود و به زور خود را در حکومت داخل می کند > کسانی که کاندید شده اند و رای نیاورده اند دیگر نمی توانند خود را کاندید کنند مثل عبدلله قانونی و غیره لطفا سر خود را سر این ماده به خوبی باز کنید باز گّب بزنید

>>>   بعد از دو دور پی در پی نمیتواند که خود را کاندید نماید اما درین دوره صد فیصد حق دارد کاندید شود و صد فیصد برنده هم است . مردم کرزی را دوست و احترام دارد و همه مردم افغا نستان که وابستگی به احزاب و گروه مافیایی قدرت ندارند این را میدانند زیرا کرزی شخصی است که در وجودش زره یی از تعصب قومی و کینه وجود ندارد. کرزی افغانستان را از تعصبات سمتی و قومی نجات داد حتی رفتار های کرزی و برخورد آن با مردم سبب شد تا احزاب سیاسی مذهبی و چپی دیروز میان خود راه هم پذیری و احترام را پیش گیرند اما بد بختانه اکنون مردم افغانستان در بد بختی تعصبات قومی و سمتی غرق است که همه از آن رنج می برند.

>>>   حالا‌که‌ ضد‌نیروهای‌ خارجی‌و امریکا‌ شده‌کاندید‌ شود‌.و بحران‌رو‌ حل‌کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است