خلیلی در حد یک مامور نمایشی اشرف غنی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۷/۱/۱۹ کد خبر: 149509 منبع: پرینت

محمد کریم خليلى همچنان بر اساس تیورى همراهى با كاروان پيروز سياست مى‌کند. این پشتو گپ زدنش که برایش مثل از کوه بابا بالا رفتن بود هم در آن راستا است. او از هیچ تلاشی برای خوش ساختن حلقات قدرت در ارگ دریغ نمی‌کند.

این سیاست معقول است به شرطی که کاروان پیروز، کاروان آدم‌های باحساب‌وکتاب باشد. نه این گله فلانی که فعلا بر ارگ مسلط هستند.

برای استاد خلیلی این همراهی چندان ثمربخش نبوده است. برای خلیلی که یک وقتی جانشین مزاری و قدرتمندترین رهبر هزاره‌ها بود، این سیاست همراهی با کاروان پیروز دستاوردی به غیر از سقوط و زوال تدریجی نداشته است.

واقعا خلیلی در مقایسه با خلیلی‌ای که بود امروز در کجای معادلات قرار دارد؟ در حد یک مأمور نمایشی اشرف غنی سقوط کرده است. همین را هم مدیون تملق و دست‌ و پا زدن‌های بسیار در پشت دروازه ارگ است.

خلیلی به حدی تضعیف شده است که حتی دست‌پروده‌های خودش هم به او تن‌ده نیستند. امروز بزرگترین دردسر خلیلی نه محقق که دانش، اعلا رحمتی و حاجی علی میرزایی هستند‌. بر سر تقرب به سردسته کاروان پیروز باید با آنها رقابت کند.

تصور شخصی من این بود که خلیلی در قبال امتیازدهی سیاسی، زراندوزی کرده است. اما حالا معلوم شده است که چندان توانایی مالی هم ندارد. من اگر جای استاد خلیلی می‌بودم همان دفعه اول که لندن برای تداوی آمده بود، پناهنده می‌شدم و دور سیاست در افغانستان خط می‌کشیدم.

گاهی برد معنی‌اش این است که به موقع دست از بازی بکشی. نه این که آن قدر در میدان باخت بمانی که حتی حاجی علی هم به ریشت بخندد.

جعفر عطایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلی
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   خلیلی و محقق هر دو معامله گران بزرگ هزاره هستند. اینها هزاره ها را چندین بار فروخته است. مشلا جنبش تبسم. جنبش روشنایی. ....به کسیکه پشت این دو تا معامله گر روان باشد.

>>>   دمی خلیلی که شهرک حاجی نبی و پولهای بانکی خلیلی در دبی است پیش اشرف عنی کوچی است. همچنان که پولهای معلم عطا را بلوک کرد.

>>>   جعفر جان تو خودت سالها از پناهندگى لذت برده اى حالا لازم نيست كه همه را به پناهنده شدن تشويق كنى،همه خبر دارند كه تو نوشتن عليه اين و آن بيزنست است و معلوم ميشه كه از خليلى چند وقت شده پول نگرفتى

>>>   جیبش را پر دالر کنین هر کاری که ازش بخواهد انجام می‌دهد
تاریخ این را نشان داد
احمد از کابل

>>>   استاد استادان اقای خلیلی پیش از "جهاد" پیشه علافی داشت . ماستری خود را هم مانند کمیشنر هاشمی در همانجا آنلاین بدست آورده است!!!

>>>   آقای خلیلی صادقانه درجهت صلح و ارامش قلبا تلاش دارد. کوشش خلیلی به مفهوم نماینده گی فلان شخص نیست بلکه سیاست مداران صادق ووطن دوست ازین وضعیت کنونی کشورش به ستوه امده اند و همه برای حل مسالمت آمیز جامعه جنگزده شان همیشه در تلاش اند تا راه معقول و منطقی وبدون ضایعات انسانی به صلح پایداروهمه جانبه برسند.مردم مناطق مرکزی افغانستان درطول تاریخ افغانستان صلح جو بوده و همیشه راه های معقول و منطقی جامعه را برای پیشرفت و وحدت ملی و همزیستی مسالمت آمیز تلاش جدی وصادقانه نموده اند.گرچه مردم مظلوم و محرم مرکزی افغانستان ازتصمیمات مهم سیاسی توسط حکومات شوونیستی فاشیستی گذشته ها دور مانده اند اما با آنهم اگر برای حل و فصل منازعات و کشمکش های داخلی وسیاسی دعوت شده اند با آغوش باز و صادقانه با حکومات مرکزی همکاری لازم را کرده اند.ازینرو تمامی سیاست مداران مناطق مرکزی افغانستان بدون کدام سوء نیت برای حل مسئله صادقانه تلاش دارند تا مشکلات موجود افغانستان ازطریق تفاهم و گفتگوی منطقی حل گردند ودربن زمینه همکاری با جوانب مختلف قضایای افغانستان دارند تا انشالله روزی همه ملت زجر کشیده و جنگزده افغانستان آرامش واقعی و حقیقی دروطن شان حکمفرما گردد.
به امید آنروز

>>>   خلیلی نه یک مامور نمایشی اشرف غنی بلکه کاسه لیس غنی است، برای بدست آوردن سمت کاسه لیسی از ماموس خود هم گذشته است.

>>>   خلیلی یک آدم محافظه کار و موزه پاک بوده و است ولی به محضی که خر غنی از آب تیر شوه و دور بعد رئیس جمهور گردد خلیلی را به یک اشاره از صحنه خارج کرده و هزاره ها را میفهماند که خلیلی هزاره ها را فروخته تا زراندوزی بتواند و یک شیخ خپ مغرور بوده که منصب را خوش داشته.
و بله سرمایه های تمام مافیا را غنی بلاک خواهد کرد

>>>   کریم خلیلی و سروردانش کاملن تسلیم ریس جمهور غنی احمدزی شده و حلقه غلامی در گردن انداخته اند حالا دیگر نمیتوانند که خودرا ازین حلقه فاشیستی نجات دهند خلیلی که تظاهرات روشنایی را به تباهی کشاند دلیلش غصب و فروش املاک وزارت دفاع در تپه اسکارت توسط حاجی نبی برادراش که حالا مشهور به شهرک حاجی نبی مسما گردیده و پول های دزدی کرده اش در زمان معاونیت دوم ریس جمهور کرزی و ذخیره پول ها به دبی و ایران است و تعین و دوام کار پسر اش نقی بحیث سفیر در کشور قزاقستان و سرور دانش خود یک شخص مقام طالب پول دوست و معامله گری را از خلیلی اموخته است تا که میچلد میچلاند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است