آیا روزی پند خواهیم گرفت؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۷/۱/۱۹ کد خبر: 149502 منبع: پرینت

اعضای جنبش تبسم را با پر روی و توهین آشکار از جانب شیوخ بدون هیچ نتیجه ای پس به خانه های شان روان کردند، شهدای زابل را بر سر شانه های شان بار و به طیاره گذاشته، چند خود پسند در ولسوالی جاغوری را مللم کرده و اجساد را دفن! جان فاشیستان آرام گرفت و یگ گیلاس آب شیرگرم بالای جنبش تبسم خورد و تا فردا آنقدر راحت خوابید که پهلو هم نزد! هیچ انتقامی، عملیاتی و دستگیری تروریستان خارج ارگ درکار نبود!

همین شیوخ، اینبار در جنبش روشنایی تعداد ناراض و راضی شان بیشترتر شد و جنبش را سکو قرار داد، اما تعداد شیوخ متوجه شدند که تعداد شیوخ دیگر با طرح فریبنده "خط قرمز" معامله های دیگر برسر دارد، راه شانرا جدا کردند، دیدیم که چگونه بر علیه خط قرمز والا موضع در خور خودشان گرفتند، "خط قرمز" والا اما رنگ صورتش قرمز تر از خط اش شد و دیدیم که گاردهای درباری اش را بر علیه شیوخ دیگر در فضایی مجازی بسیج و در هر جلسه شورایعالی مردمی از همه کرده پیشتر می رسید، این وظیفه شناسی تا شب قبل از دوم اسد ۱۳۷۵ به قوت خود باقی بود و پول زیاد هم مصرف کرده بود تا به مقصد غیر از خواست مردم برسد، دیدیم که چگونه وعده های حلقه خبیثه حکومت چشم اش را گِرد و لبش را به جنباندن آورد!

فردای آنروز دیگر جنبش در کار نبود، آنچه را که به سرکرده گی گارد دربار جناب سعادتی؛ شاخه جنبش اعلان کرد در واقع گروه فشار برای تضمین امتیازات که توافق شده بود بود، بعد از رسیدن به آن امتیازات دیگر هیچگاهی از زبان خط قرمز والا و نه هم از جانب گاردهای دربارش چیزی شنیده نشد!

اگر مقاومت جانانه مردم در سراسر جهان و اعضای که فعلا مسمی به شورای عالی است نبود، فردای روز دوم اسد اجساد شهدا با مقدار پول با چند قطره اشک تمساح بدرقه شده توسط چندتا امبولانس به ولسوالی ها انتقال داده شده که بعدا شاید تعداد زیاد زخمی ها نیز در شفاخانه ها جان شان را از دست می دادند و شهدای میدان دهمزنگ به بیش از ۲۰۰ می رسید، این بار دو گلاس آب را بالای جنبش روشنایی نوش جان می کردند و راحت تر از پیش می خوابید و این ما بودیم که سر خود را پایین گرفته به خانه های خود می رفتیم و این شیوخ بود که بار دیگر ریشه نحس شان را محکم تر و دارای شان را بیشتر و مردم را بهتر تر سوار می شدند و خود به مراتب غلام تر و مسافر تر ازحال بودند و دنیا هم از وضعیت و تبعیض سیستماتیک علیه هزاره چیزی نمی دانستند!

همین امروز هم اگر جنبش روشنایی دست از مطالبات عدالتخواهانه اش بردارد فردایش روزگار این شیوخ معامله گر بد تر از دوران مسافری قبلی شان می شود!

داوود هزارستانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنبش
هزارستانی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است