تاپی تا هنوز هیچ پیشرفتی در افغانستان نداشته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۷/۱/۱۹ کد خبر: 149490 منبع: پرینت

از آغاز کار عملی پروژه‌ تاپی در خاک افغانستان تا حال هیچ پیشرفتی در انتقال لوله‌ گاز ترکمنستان در خاک افغانستان صورت نگرفته است.

کار عملی این پروژه در ماه حوت 1396 در بندر تورغندی ولایت هرات آغاز شد.

عبدالقدیر مطفی سخنگوی وزارت معادن و نفت روز شنبه 18 حمل 97 به یک گفته است که در این مدتی برخی قراردادهای کوچک در بخش زمین، ماین پاکی و نقشه راه از سوی شرکت تاپی لمیتد انجام شده است و بزودی گام‌های عملی در این پروژه برداشته خواهد شد.

بگفته‌ مطفی، کار عملی پروژه سهل تر از بستن قراردادهای حقوقی است.

از سویی هم مقام‌های محلی در هرات گفته‌اند که هنوز کار روی سروی زمین و ماین پاکی مسیر پروژه جریان دارد اما تا حال نیروهای امنیتی برای امنیت پروژه توظیف نشده اند.

هشتاد و پنج درصد هزینه‌ پروژه‌ی تاپی از سوی ترکمنستان پرداخت می‌شود. افغانستان، پاکستان و هند هر کدام سهمدار پنج درصد این پروژه است و همه‌ شرکت‌های قراردادی نیز از سوی تاپی لمتد انتخاب می شود.

بانک توسعه‌ی آسیایی سهم مالی افغانستان را در پروژه‌ تاپی بر عهده گرفته است و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۹ کار ساخت لوله گاز ترکمنستان در افغانستان، پاکستان و هند تکمیل شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تاپی
افغانستان
پیشرفت
نظرات بینندگان:

>>>   واقعیت همین است۰ شما از یک کوچی پای ترقیده و تازه به دوران رسیده چه توقع دارید؟
وظیفه اجمل غنی کوچی در ارگ چه است؟ سر و کله شرکت لبنانی که مربط نامزاد سابقه بی بی گل رولا غنی است در قرارداد های بزرگ دولتی از کجا پیدا شد؟ چرا تمام قرارداد های بزرک دولتی زیر پوشش نام کمیته تدارکات تنها در زیر کنترول ارگ و اجمل غنی کوچی آورده شدند؟
غنی کوچی پدر فساد است که تاحال ندیده بودید۰

>>>   تاپی یک پروژه بیست و سه ساله خارجی چند کشوری است که افغانستان هم شامل آن است، ولی و پول وطراحی اجرای آن، حتی در داخل افغانستان را هم خارجی ها تمویل و اداره میکنند، چون در آن منافع خود را دارند. اشرف غنی کوچی کوشش میکند از این پروژه سود تبلیغاتی سیاسی برای خودش ببرد.
غنی یک سیاستمدار استفاده جو و پوپولیستی بیش نیست.
پروژه تاپی به همین شکل عملی میشد چه غنی میبود یا کسی دیگری، و در آن کدام فرقی نمیبود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است